Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

571 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag
J. Bruns, L. Eichen, KiTa aktuell Österreich 7 (2019) 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers
J. Bruns, H. Gasteiger, in: M. Graven, H. Venkat, A. Essien, P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2019, pp. 129–136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach
H. Gasteiger, J. Bruns, C. Benz, E. Brunner, P. Sprenger, ZDM 52 (2019) 193–205.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung
J. Bruns, H. Gasteiger, in: A. Frank, S. Krauss, K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, WTM-Verlag, Münster, 2019, pp. 169–172.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]
J. Schönherr, Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study], Springer Spektrum, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56248
Erratum to: Zivilstatistik: Konzept einer neuen Perspektive auf Data Literacy und Statistical Literacy
J. Engel, R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, A. Schiller, L. Martignon, AStA Wirtschafts- Und Sozialstatistisches Archiv 14 (2019) 113–114.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56245
Allgemeinbildung, Mathematical Literacy, and Competence Orientation
R. Biehler, in: H.N. Jahnke, L. Hefendehl-Hebeker (Eds.), ICME-13 Monographs, Springer International Publishing, Cham, 2019.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56247
Software for learning and for doing statistics and probability–Looking back and looking forward from a personal perspective
R. Biehler, in: J.M. Contreras, M.M. Gea, M.M. Lopez-Martin, E. Molina-Portillo (Eds.), Proceedings of the Third International Virtual Congress of Statistical Education, Universidad de Granada, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56252
Chancen und Herausforderungen für die Implementation von Zivilstatistiken in der Lehramtsausbildung
D. Frischemeier, S. Podworny, R. Biehler, Stochastik in Der Schule 39 (2019) 26–33.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56259
Retrospective competence assessment in a PD course on teaching statistics with digital tools in upper secondary schools
R. Nieszporek, R. Biehler, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, Utrecht, the Netherlands, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56257
On the Introduction of Vectors in German Textbooks for Upper Secondary School
T. Mai, R. Biehler, in: S. Rezat, F. Lianghuo, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathametics Textbook Research and Development, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2019, pp. 233–238.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56255
Fostering first-year pre-service teachers’ proof competencies
L. Kempen, R. Biehler, ZDM 51 (2019) 731–746.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56256
Vorstellung einer Aufgabe zu den Zusammenhängen verschiedener Differenzierbarkeitsbegriffe im Mehrdimensionalen
E. Lankeit, R. Biehler, in: M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019, pp. 117–131.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56789
Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment
R. Nieszporek, R. Biehler, B. Griese, in: M.A. Sorto, A. White, L. Guyot (Eds.), Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-Tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan, International Statistical Institute, Voorburg, The Netherlands, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56246
The transition from calculus and to analysis—Conceptual analyses and supporting steps for students
R. Biehler, in: J. Monaghan, E. Nardi, T. Dreyfus (Eds.), Calculus in Upper Secondary and Beginning University Mathematics—Conference Proceedings, MatRIC, Kristiansand, Norway, 2019, pp. 4–17.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14848
Maschinelles Lernen im Unterricht mit Jupyter Notebook
M. Schlichtig, S. Opel, C. Schulte, R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, T. Wassong, in: A. Pasternak (Ed.), Informatik für alle, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2019, p. 385.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14847
Entwicklung und Reflexion einer Unterrichtssequenz zum Maschinellen Lernen als Aspekt von Data Science in der Sekundarstufe II
S. Opel, M. Schlichtig, C. Schulte, R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, T. Wassong, in: A. Pasternak (Ed.), Informatik für alle, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2019, pp. 285–294.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7766 | OA
Semiotische Analyse von Sinnkonstruktionsprozessen bei einem innermathematischen Zugang zum Erlernen negativer Zahlen
J. Schumacher, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31946
Inklusiver Mathematikunterricht - vernetzt zwischen Mathematikdidaktik und Sonderpädagogik
M. Nührenbörger, D. Bönig, U. Häsel-Weide, N. Korff, P. Scherer, in: F.D. der M. der U.P. In: (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. Vorträge zur Mathematikdidaktik und zur Schnittstelle Mathematik/Mathematikdidaktik auf der gemeinsamen Jahrestagung der GDM und DMV, Münster, 2018, pp. 103–104.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31953
Fostering the Computation Competence of Low Achievers through Cooperative Learning in Inclusive Classrooms: A Longitudinal Study
E. Moser-Opitz, U. Grob, C. Wittich, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Learning Disabilities: A Contemporary Journal (2018) 19–35.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed