Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

522 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Schönherr J, Schukajlow S, Leopold C. Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students’ use of drawings. In: Proceedings of the 45th PME Conference. Vol 3. ; 2022:347–354.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer FY, Hüsing S, Biehler R, Podworny S, Schulte C. Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer FY, Biehler R, Schulte C. Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. In: Hodgen J, Geraniou E, Bolondi G, Ferretti F, Free University of Bozen-Bolzano and ERME, eds. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022:1-8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide U, Wienhues I, Kordes L. Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos. In: Bonow J, Dexel T, Rink R, Schreiber Chr, Walter D, eds. Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik. WTM-Verlag; 2022:27-42.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
Bruns J, Reuter D. „Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen? In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. WTM-Verlag; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Bruns J, Hagena M, Gasteiger H. Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education. In: Hodgen J, Geraniou E, Bolondi G, Ferretti F, eds. Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns J, Langer W, Erhorn J. Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research. 2022;52(3):386–397. doi:10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer W, Bruns J, Erhorn J. Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research. 2022;52(3):386-397. doi:10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena M, Bruns J, Gasteiger H. Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(6):1455–1480. doi:10.1007/s11618-022-01122-y
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter D, Bruns J. Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Dröse J. Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Graf LM, Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Höveler K. Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. ; 2022:773-776.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Schwerin I. Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. ; 2022:401-404.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56201
Biehler R, Hoffmann M. Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63948-1_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56203
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik – Aufgabenbeispiel und Ergebnisse einer Evaluationsstudie. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-34067-4_20
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022:199-236. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer M, Profeta A, Krämer S, et al. Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation. In: ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny S, Fleischer FY, Stroop D, Biehler R. An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. In: ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed