Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
540 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57020
Pepin B, Rezat S. Symposium—Towards innovative practices in mathematics education: Teachers’ and students’ choice and use of digital resources. In: Qi C, Fan L, Liu J, Liu Q, Dong L, eds. Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development. Springer Nature; 2025:123–126. doi:10.1007/978-981-97-8426-4_17
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57022
Rezat S. Fostering university students’ reading and understanding of mathematical text in a flipped classroom approach with a digital marking tool. In: Qi C, Fan L, Liu J, Liu Q, Dong L, eds. Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development. Springer Nature; 2025:133–136. doi:10.1007/978-981-97-8426-4_20
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58353 |

Podworny S, Biehler R, Fleischer Y. Young students’ engagement with data to create decision trees. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:10.1007/s11858-024-01649-w
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59414
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Unterrichtsintegrierte Förderung von mathematischen Basiskompetenzen. Empirische Rekonstruktion interferierender Praktiken der Förderung im Mathematikunterricht der Grundschule. Zeitschrift für Grundschulforschung. Published online 2025. doi: https://doi.org/10.1007/s42278-025-00223-x
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59622
Fleischer Y, Biehler R. Exploring students’ constructions of data-based decision trees after an introductory teaching unit on machine learning. ZDM – Mathematics Education. 2025;57(1). doi:10.1007/s11858-025-01663-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58516
Schönherr J, Schukajlow S, Pekrun R. Emotions in mathematics learning: a systematic review and meta-analysis. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:10.1007/s11858-025-01651-w
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59703
Schönherr J, Mayer RE. Maximizing the benefits of student-generated drawing for real-world problem solving. Contemporary Educational Psychology. 2025;81. doi:10.1016/j.cedpsych.2025.102369
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60100
Richter A, Bruns J, Gasteiger H. Interaction- or Material-Centred Implementation of Teacher Professional Development: a Comparison of Teachers’ Competence Development and Potential Lesson Planning Lehrkräftefortbildung interaktions- oder materialzentriert implementieren: Ein Vergleich hinsichtlich der Kompetenzentwicklung sowie der potentiellen Unterrichtsplanung von Lehrkräften. Journal für Mathematik-Didaktik. 2025;46(1). doi:10.1007/s13138-025-00259-7
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54970
Quack C, Bruns J. Mathematikbezogenes Wissen, Einstellungen und Lerngelegenheiten als Einflussfaktoren der situativen Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachkräfte. Frühe Bildung. 2025;14(2):72-78. doi:doi.org/10.1026/2191-9186/a000712
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60102
Gloor N, Kucian K, Bruns J, Gasteiger H, Moser Opitz E. Erfassung der numerischen Kompetenzen im Kindergartenalter. Frühe Bildung. Published online 2025. doi:10.1026/2191-9186/a000699
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58947
Krüger K, Werth G. Mathematics education for girls in Prussia 1890–1925. The Journal of Mathematical Behavior. 2025;79. doi:10.1016/j.jmathb.2025.101242
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59053
Frischemeier D, Biehler R. Förderung von statistischem Denken im Mathematikunterricht der Primarstufe: Bedeutsame Ideen und Förderungsmöglichkeiten. Stochastik in der Schule. 2025;45(1):22-33.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60196
Rezat S. The quality of digital curriculum resources for mathematics in German educational policy. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:10.1007/s11858-025-01708-w
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60351 |

Biehler R, Kawakami T, Lampen E, Weiland T, Zapata-Cardona L. Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens – short summary of a survey. European Mathematical Society Magazine. Published online 2025. doi:10.4171/mag/257
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60495
Podworny S, Fleischer Y, Biehler R. Explorative Datenanalyse in der Schule – Analyse der Mediennutzung von Jugendlichen mit den YOU‑PB Daten. Stochastik in der Schule. 2025;45(2):9-16.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 |

Biehler R, Schulte C. Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines. In: Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria. ; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60816
Häsel-Weide U, Hußmann S, Nührenbörger M. Flexibles Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100. In: Rechtsteiner C, ed. Rechnen richtig lernen - flexibel, für alle und von Anfang an. Fachdidaktische Hintergründe und Lernangebote für die Grundschule. Klett Kallmeyer; 2025:71-80.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
Fleischer FY, Biehler R. ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM. In: Cornejo C, Felmer P, Gomez DM, et al., eds. Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 . ; 2025:267-274.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat S. Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |

Barzel B, Greefrath G, Nagel M, Hoffmann M. Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren. 2024;242:42-47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)