Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
540 Publications
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger S, Dröse J, Stahnke R, Ademmer C. Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth. Journal of Mathematics Teacher Education. Published online 2023. doi:https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59984
Garnelo Abellanas I, Liebendörfer M. Introducing mathematics undergraduate students to the theorem prover lean. In: ; 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns J, Hagena M, Gasteiger H. Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects? Teaching and Teacher Education. 2023;132. doi:10.1016/j.tate.2023.104270
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58097
Mai T, Biehler R. Einblicke in ein Referenzmodell zur Analyse der Einführung von Vektoren in Schulbüchern. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58101
Biehler R, Guntermann D, Liebendörfer M, Krämer S, Schlüter S. Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58099
Lankeit E, Biehler R. Das totale Differential und die Richtungsableitung – Eine Analyse mit Blick in ausgewählte Lehrbücher. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2023.
LibreCat
| Files available
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Häsel-Weide U, Wallner M, Hattermann M. Symmetrieverständnis von Anfang an. In: Gutzmann M, Carle U, Grundschulverband e. V., eds. Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!. ; 2022:200-215.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Häsel-Weide U, Seitz S, Wallner M, Wilke Y. Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe. In: Lutz D, Becker J, Buchhaupt F, Katzenbach D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe. Waxmann; 2022:83-100.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Hähn K, Häsel-Weide U, Scherer P. Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung. QfI - Qualifizierung für Inklusion. 2022;3(2).
LibreCat
| Files available
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Dröse J, Neugebauer P, Delucchi Danhier R, Mertins B. Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen. In: Kleine P, Graulich N, Kuhn J, Schindler M, eds. Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis. ; 2022:209-225. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Dröse J, Wessel L. Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task. In: Fernandez C, Llinares S, Gutiérrez A, Planas N, eds. Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME. ; 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth G. Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings. In: Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM; 2022. doi:https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik SN, Rezat S. Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. In: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano; 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education. 2022;20(S1):215-236. doi:10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Dellori A, Wessel L. Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. Published online 2022:665-668. doi:10.17877/DE290R-23598
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Dellori A, Wessel L. Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra. In: Trigueros M, Barquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Proceedings of INDRUM2022. ; 2022:572-573.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48407
Dellori A, Wessel L. Pre-service Teachers’ Professional Development: Relating Abstract Algebra and School Algebra. In: Karunakaran SS, Higgins A, eds. Proceedings of the 24th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education. MA; 2022:1177.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48408
Wessel L, Dröse J. Schreiben will gelernt sein: Schreiblerngelegenheiten adaptiv gestalten. mathematik lehren. 2022;233:33-36.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35696
Nieszporek R, Griese B, Biehler R. Facilitators’ Orientations Towards Learning Goals, Perceived Challenges, and Teaching Resources for a PD Course on Conditional Probability. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t4b2
LibreCat
| DOI