Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

521 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer, F. Y., Hüsing, S., Biehler, R., Podworny, S., & Schulte, C. (2022). Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. In S. A. Peters, L. Zapata-Cardona, F. Bonafini, & A. Fan (Eds.), Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer, F. Y., Biehler, R., & Schulte, C. (2022). Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal, 21(2), Article 7. https://doi.org/10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2022). Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, & Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 1–8).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide, U., Wienhues, I., & Kordes, L. (2022). Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos. In J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, & D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik (pp. 27–42). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
Bruns, J., & Reuter, D. (2022). „Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen? Beiträge zum Mathematikunterricht 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2022). Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns, J., Langer, W., & Erhorn, J. (2022). Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2022). Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena, M., Bruns, J., & Gasteiger, H. (2022). Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(6), 1455–1480. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01122-y
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter, D., & Bruns, J. (2022). Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Dröse, J. (2022). Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen. Beiträge Zum Mathematikunterricht.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Graf, L. M., Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., & Höveler, K. (2022). Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 773–776).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Schwerin, I. (2022). Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 401–404).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56201
Biehler, R., & Hoffmann, M. (2022). Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63948-1_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56203
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2022). Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik – Aufgabenbeispiel und Ergebnisse einer Evaluationsstudie. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34067-4_20
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, S., Frischemeier, D., & Biehler, R. (2022). Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2022). Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In Statistics for Empowerment and Social Engagement (pp. 199–236). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer, M., Profeta, A., Krämer, S., Schlüter, S., Becher, S., Biehler, R., Mai, T., & Schmitz, A. (2022). Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny, S., Fleischer, F. Y., Stroop, D., & Biehler, R. (2022). An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2022). Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments. Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference. https://doi.org/10.52041/srap.19304
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed