Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

542 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, S. Weskamp-Kleine (Eds.), Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022 LibreCat | DOI
 
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers
M. Hoffmann, Recherches En Didactique Des Mathématiques (2024).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln
M. Liebendörfer, A. Schmitz, R. Biehler, eds., Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
New trends in didactic research in university mathematics education
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, M. Trigueros, ZDM – Mathematics Education (2024).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘
A. Dettelbach, U. Häsel-Weide, in: C. Bierbrauer, S. Ladel, M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts
G. Werth, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 2024, pp. 1505–1508.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 | OA
Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse
K.M. Miller, J.L. Polman, S.A. Yoon, J. Shim, V.Y. Leung, Y. Nguyen, A. Rubin, T. Higgins, J.M. Karch, J.K. Hammerman, C. Matuk, K. DesPortes, A. Amato, S. Dikker, X. Ochoa, E. Romero, S. Podworny, Y. Fleischer, R. Biehler, J.T. Walker, A. Barany, A. Acquah, A. Scarola, S. Reza, T.C. Tran, R. Vacca, M. Silander, P.J. Woods, C. Fernandez, A. Eloy, P. Blikstein, R. de Deus Lopes, J. Radinsky, I. Tabak, V.R. Lee, D. Demszky, S. Levine, J. Louie, in: R. Lindgren, T.I. Asino, E.A. Kyza, C.K. Looi, D.T. Keifert, E. Suárez (Eds.), Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024, International Society of the Learning Sciences, 2024, pp. 1863–1870.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education
J. Schönherr, A.R. Strohmaier, S. Schukajlow, Educational Research Review 45 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling
J. Schönherr, R.E. Mayer, in: Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60103 LibreCat | DOI
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45693
Development and validation of a test to measure situation-specific skills with regard to providing participation in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, in: R. Stahnke, A. Gegenfurtner (Eds.), Teacher professional vision: Empirical perspectives, Routledge, 2024, pp. 232–248.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45692
Intervention Research on Teachers’ Professional Vision: Challenges of Current Research
J. Bruns, in: R. Stahnke, A. Gegenfurtner (Eds.), Teacher professional vision: Theoretical and Methodological Advances, Routledge, 2024, pp. 156–171.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Textbooks and curriculum from a governance perspective
S. Rezat, I. Westbury, in: M.A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 56198
Mathematische Lernvideos zu Studieneinstieg und Studienvorbereitung
M. Liebendörfer, R. Biehler, A. Schmitz, Mathematische Lernvideos Zu Studieneinstieg Und Studienvorbereitung, Universität Kassel, 2024.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 | OA
Students' instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource
S. Rezat, in: P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands), Utrecht University and ERME, Utrecht, 2024, pp. 262–269.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed