Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

536 Publications

 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45693
Development and validation of a test to measure situation-specific skills with regard to providing participation in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, in: R. Stahnke, A. Gegenfurtner (Eds.), Teacher professional vision: Empirical perspectives, Routledge, 2024, pp. 232–248.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45692
Intervention Research on Teachers’ Professional Vision: Challenges of Current Research
J. Bruns, in: R. Stahnke, A. Gegenfurtner (Eds.), Teacher professional vision: Theoretical and Methodological Advances, Routledge, 2024, pp. 156–171.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Textbooks and curriculum from a governance perspective
S. Rezat, I. Westbury, in: M.A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 56198
Mathematische Lernvideos zu Studieneinstieg und Studienvorbereitung
M. Liebendörfer, R. Biehler, A. Schmitz, Mathematische Lernvideos Zu Studieneinstieg Und Studienvorbereitung, Universität Kassel, 2024.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 | OA
Students' instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource
S. Rezat, in: P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands), Utrecht University and ERME, Utrecht, 2024, pp. 262–269.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57895 | OA
How Do Advanced Pre-Service Teachers Develop Congruence Theorems for Quadrilaterals?
M. Hoffmann, S. Schlüter, in: A.S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, N. Lombard (Eds.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024, 10-14 June 2024), Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM, Barcelona, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene
E. Lankeit, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 1073–1076.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen
Y. Fleischer, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 167–170.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern
T. Mai, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 1103–1106.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Designing a Concept Inventory for Real Analysis
T. Bauer, R. Biehler, E. Lankeit, in: A.S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, N. Lombard (Eds.), INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM, 2024, pp. 65–74.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 | OA
Ressourcennutzung von Schüler:innen zum Lernen von Mathematik
L. Stallmeister, S. Rezat, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 1365–1368.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 | OA
AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern
S. Rezat, S. Rezat, O. Scholle, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann, Münster, 2024, pp. 219–230.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Conceptual understanding of third grades for axial symmetry
M. Wallner, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 346–354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425 LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland
H. Gilbert, M. Schürmann, M. Liebendörfer, D. Lawson, M. Hodds, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (2023) 1–26.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, D. Guntermann, M. Liebendörfer, S. Krämer, S. Schlüter, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 407–410.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge
R. Göller, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, M. Besser, in: J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum, WTM, Münster, 2023, pp. 66–80.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed