Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

521 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Schmidt, Rebekka, Claudia Tenberge, and Uta Häsel-Weide. “Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern.” In Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, edited by N. Vöing, R. Schmidt, and I. Neiske, 297–318. Visual Ink Publishing, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56200
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Implementing Profession Orientation as a Design Principle for Overcoming Klein’s Second Discontinuity – Preservice Teacher’s Perspectives on Interface Activities in the Context of a Geometry Course.” ZDM – Mathematics Education 55, no. 4 (2023): 737–51. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01505-3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 40607
Dröse, Jennifer, and Susanne Prediger. “Prospective Teachers’ Diagnostic Thinking on Students’ Understanding of Multi-Digit Multiplication: A Content-Related Analysis on Unpacking of Knowledge Elements.” Journal Für Mathematik-Didaktik, 2023. https://doi.org/10.1007/s13138-022-00214-w.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger, S., Jennifer Dröse, R. Stahnke, and C. Ademmer. “Teacher Expertise for Fostering At-Risk Students’ Understanding of Basic Concepts: Conceptual Model and Evidence for Growth.” Journal of Mathematics Teacher Education, 2023. https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58097
Mai, Tobias, and Rolf Biehler. “Einblicke in ein Referenzmodell zur Analyse der Einführung von Vektoren in Schulbüchern.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt. Münster: WTM-Verlag, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58101
Biehler, Rolf, Dominik Guntermann, Michael Liebendörfer, Sandra Krämer, and Sarah Schlüter. “Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt. Münster: WTM-Verlag, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58099
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Das totale Differential und die Richtungsableitung – Eine Analyse mit Blick in ausgewählte Lehrbücher.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt. Münster: WTM-Verlag, 2023.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Häsel-Weide, Uta, Melina Wallner, and M. Hattermann. “Symmetrieverständnis von Anfang an.” In Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, edited by M. Gutzmann, U. Carle, and Grundschulverband e. V., 200–215. Frankfurt a. M., 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Häsel-Weide, Uta, S. Seitz, Melina Wallner, and Y. Wilke. “Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe.” In Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, edited by D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, and M. Urban, 83–100. Münster: Waxmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Hähn, K., Uta Häsel-Weide, and P. Scherer. “Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion 3, no. 2 (2022).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Dröse, Jennifer, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, and B. Mertins. “Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen.” In Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, edited by P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, and M. Schindler, 209–25, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Dröse, Jennifer, and Lena Wessel. “Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task.” In Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME, edited by C. Fernandez, S. Llinares, A. Gutiérrez, and N. Planas, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth, Gerda. “Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings.” In Beiträge zum Mathematikunterricht. Münster: WTM, 2022. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik, Sara Naseem, and Sebastian Rezat. “Linguistic Features of Word Problems That Cause Difficulties for Learners across the Curriculum: A Literature Review.” In Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat, Sebastian, Sara Naseem Malik, and Markus Leifeld. “Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-Service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation.” International Journal of Science and Mathematics Education 20, no. S1 (2022): 215–36. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10309-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse, Jennifer, Birgit Griese, and Lena Wessel. “Prospective Teachers’ Diagnostic Judgments on Students’ Understanding of Conditional Probabilities.” In Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Dellori, Anna, and Lena Wessel. “Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, 2022, 665–68. https://doi.org/10.17877/DE290R-23598.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Dellori, Anna, and Lena Wessel. “Design Principles for Intertwining Local and Nonlocal Mathematics - The Case of Relating Registers and Representations in Abstract Algebra.” In Proceedings of INDRUM2022, edited by M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, and J. Peters, 572–73, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48407
Dellori, Anna, and Lena Wessel. “Pre-Service Teachers’ Professional Development: Relating Abstract Algebra and School Algebra.” In Proceedings of the 24th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education, edited by S.S. Karunakaran and A. Higgins, 1177. Boston: MA, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48408
Wessel, Lena, and Jennifer Dröse. “Schreiben will gelernt sein: Schreiblerngelegenheiten adaptiv gestalten.” mathematik lehren 233 (2022): 33–36.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed