Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

536 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48042
Biehler, R., Frischemeier, D., Gould, R., & Pfannkuch, M. (2023). Impacts of Digitalization on Content and Goals of Statistics Education. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49049
Biehler, R., & Krüger, K. (2023). Von Glückstal (Ukraine) nach Frankfurt: Problemlösen, Algorithmen, Stochastik – Nachruf auf Arthur Engel. GDM-Mitteilungen, 115, 57–65.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35669
Biehler, R., Liebendörfer, M., Gueudet, G., Rasmussen, C., & Winsløw, C. (2023). Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education – An Introduction. In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Schürmann, M., Biehler, R., & Schaper, N. (2023). Framing Goals of Mathematics Support Measures. In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education (pp. 91–117). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_5
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Biehler, R., Liebendörfer, M., Gueudet, G., Rasmussen, C., & Winsløw, C. (Eds.). (2023). Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Biehler, R., Liebendörfer, M., & Schmitz, A. (2023). Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos. Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 114, 8–12.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53053
Kolbe, T. (2023). Think-aloud beim hochschulischen Mathematiklernen – Ergebnisse einer Pilotierung. In . IDMI Primar Goethe-Univeristät Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46569
Schoenherr, J., & Schukajlow, S. (2023). Characterizing external visualization in mathematics education research: a scoping review. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01494-3
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
Häsel-Weide, U., Schmidt, R., & Büker, P. (2023). „FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung (PFLB), 5(1), 215–229.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227
Vitt, V., & Häsel-Weide, U. (2023). Reziprokes Peer-Tutoring zur Förderung von Schüler*innen mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen. In Mathematica Didactica, 46. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1671
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712
Häsel-Weide, U. (2023). Inklusiver Mathematikunterricht. Mathematiklernen in Vielfalt von Kompetenzen, Wegen und Lernsituationen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 6–11.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf, L. M., Wienhues, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 20–23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Schwerin, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations. In J. Novotna & H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education (pp. 297–305). Charles University.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Schmidt, R., Tenberge, C., & Häsel-Weide, U. (2023). Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern. In N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre (pp. 297–318). Visual Ink Publishing.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56200
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2023). Implementing profession orientation as a design principle for overcoming Klein’s second discontinuity – preservice teacher’s perspectives on interface activities in the context of a geometry course. ZDM – Mathematics Education, 55(4), 737–751. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01505-3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 40607
Dröse, J., & Prediger, S. (2023). Prospective Teachers’ Diagnostic Thinking on Students’ Understanding of Multi-Digit Multiplication: A Content-Related Analysis on Unpacking of Knowledge Elements. Journal Für Mathematik-Didaktik. https://doi.org/10.1007/s13138-022-00214-w
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger, S., Dröse, J., Stahnke, R., & Ademmer, C. (2023). Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth. Journal of Mathematics Teacher Education. https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59984
Garnelo Abellanas, I., & Liebendörfer, M. (2023). Introducing mathematics undergraduate students to the theorem prover lean. Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2023). Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects? Teaching and Teacher Education, 132, Article 104270. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104270
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58097
Mai, T., & Biehler, R. (2023). Einblicke in ein Referenzmodell zur Analyse der Einführung von Vektoren in Schulbüchern. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed