Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3934 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17179
Abramov, O., Kopp, S., Nemeth, A., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2018). Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41701
Kreutziger-Herr, A., Noeske, N., Strohmann, N. K., Tumat, A., Unseld, M., & Weiss, S. (Eds.). (2018). Wege. Festschrift für Susanne Rode-Breymann (Vol. 100). Georg Olms.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Spiegel, A., Mense-Petermann, U., & Bredenkötter, B. (2018). Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge.
LibreCat
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 42751
Wiese, L. (2018). Einstufiges Widerstandselementschweißen für den Einsatz im Karosseriebau.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28721
Labusch, A., Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2018). Computational thinking and problem-solving – two sides of the same coin? In A. Knierzinger, C. Lewin, D. Passey, & E. Sanchez (Eds.), Book of abstracts of IFIP TC3 open conference on computers in education 2018. Empowering the learner for life in the digital age (pp. 71–72). Austrian Computer Society (OCG) on behalf of the International Federation for Information Processing (IFIP).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28713
Labusch, A., & Eickelmann, B. (2018). Computational thinking and problem-solving – a research approach in the context of ICILS 2018. In E. Langran & J. Borup (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 3724–3729). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 27802
Drossel, K., & Eickelmann, B. (Eds.). (2018). Does ‚What works‘ work? – Bildungsforschung, Bildungsadministration und Bildungspolitik im Dialog. Waxmann.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44712
Herzig, B., Schelhowe, H., Robben, B., Klar, T.-M., & Aßmann, S. (2018). Design von Interaktionsräumen für reflexive Erfahrung – Wie werden im Digitalen Medium implementierte Modelle erfahr- und verstehbar? . In M. Pietraß, J. Fromme, P. Grell, & T. Hug (Eds.), Jahrbuch Medienpädagogik 14. Der digitale Raum – Medienpädagogische Untersuchungen und Perspektiven. (pp. 135–156). VS Springer Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44713
Herzig, B., & Martin, A. (2018). Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Herausforderungen und Chancen. . Indes, Zeitschrift für Politik und Gesellschaft, Heft 2/2018, 61–67.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44715
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Aßmann, S. (2018). Der Diskurs um Medienkompetenz und Medienbildung und seine Bedeutung für die Theorieentwicklung in der Medienpädagogik. In M. Lüders & W. Meseth (Eds.), Theorieentwicklungen in der Erziehungswissenschaft. Befunde – Problemanzeigen – Desiderata (pp. 37–50). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44716
Klar, T.-M., Herzig, B., Robben, B., & Schelhowe, H. (2018). Mehr als Coding – Entwicklung, Anwendung und Reflexion von Modellen im Kontext digitaler Medien. In T. Knaus & O. Engel (Eds.), Spannungen und Potentiale. Digitaler Wandel in Bildungseinrichtungen (pp. 133–150). kopaed.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44718
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Grafe, S. (2018). Gestaltungs- und entwicklungsorientierte Forschung als Forschungsrichtung für die Medienpädagogik. In Th. Knaus (Ed.), Forschungswerkstatt Medienpädagogik (pp. 423–448). kopaed.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44714
Robben, B., Herzig, B., Klar, T.-M., & Schelhowe, H. (2018). Begreifbare Learning Environments - A framework of Interaction Design for Reflective Experience. i-Com Journal of Interactive Media 2018; 17(3), 211–218.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44717
Herzig, B., & Martin, A. (2018). Lehrerbildung in der digitalen Welt – konzeptionelle und empirische Aspekte. In J. Knopf, S. Ladel, & A. Weinberger (Eds.), Digitalisierung und Bildung (pp. 89–113). Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44774
Freitag, C. (2018). Der Rhythmus des Christenmenschen. Rhythmen und Rhythmisierungen als Mittel christlicher Missionspädagogik. In A. Maier, A. Conrad, J.-M. Weber, & P. Voss (Eds.), Lernen zwischen Zeit und Ewigkeit. Pädagogische Praxis und Transzendenz (pp. 17–23). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44775
Freitag, C., & von Bargen, I. (2018). Vergleichende Erziehungswissenschaft und Organisationspädagogik. In M. Göhlich, A. Schröer, & S. M. Weber (Eds.), Handbuch Organisationspädagogik (pp. 107–116). Springer.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44776
Freitag, C., & von Bargen, I. (2018). Bilder von Männlichkeit und Weiblichkeit im Kontext religionsbezogener Wahrnehmung: Zuschreibungen aus der Sicht von Lehrkräften. In E. Breitenbach, T. Rieske, & S. Toppe (Eds.), Migration, Geschlecht und Religion. Praktiken der Differenzierung (pp. 49–60). Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45999
Pan, Y., Ren, H., Du, H., Cao, F., Jiang, Y., Du, H., & Chu, D. (2018). Active site engineering by surface sulfurization for a highly efficient oxygen evolution reaction: a case study of Co3O4 electrocatalysts. Journal of Materials Chemistry A, 6(45), 22497–22502. https://doi.org/10.1039/c8ta08211a
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42676
Erofeeva, M. A., & Klowait, N. (2018). Basic Income: A Capitalist Road to Communism? Book Review: Standing, Guy (2017): Basic income. And how we can make it happen. London: Pelican, Penguin Books. Sociology of Power, 30(4), 257–267. https://doi.org/10.22394/2074-0492-2018-4-257-267
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46732
Güldenpenning, I., Alhaj Ahmad Alaboud, M., Kunde, W., & Weigelt, M. (2018). The impact of global and local context information on the processing of deceptive actions in game sports: Both higher head-fake frequencies and head-fake repetitions reduce the size of the head-fake effect in basketball. . German Journal of Exercise and Sport Research, 48(3), 366–375. https://doi.org/10.1007/s12662-018-0493-4
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed