Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3671 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
J. Karolus, S. Landhäußer, R. Treptow, and N. Wlassow, “Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung,” in Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, C. Equit, G. Flößer , and M. Witzel, Eds. Frankfurt am Main: IGfH Eigenverlag, 2017, p. 56.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
A. Klein and S. Landhäußer, “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions ,” Social Work and Society International Online Journal, vol. Vol 15, no. No 2, 2017, doi: https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
B. Kottmann, “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld,” in Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, vol. 1, B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, Eds. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2017, pp. 224–232.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
B. Kottmann, “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld,” in Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, vol. 22, S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, and K. Velten, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 138–144.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
B. Kottmann, “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel,” Behindertenpädagogik, vol. 56, no. 1. pp. 55–58, 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
S. Schwab, F. Hellmich, and G. Görel, “„That is why I believe I can do it” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference,” 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Leseleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem Feedback ihrer Lehrkräfte im Leseunterricht – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
F. Hellmich, S. Schwab, F. K. Hoya, and G. Görel, “Under which conditions do primary school teachers cooperate in inclusive education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
M. F. Löper and F. Hellmich, “Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40202
I. Wagenknecht, U. Meier-Gräwe, and U. Ziegenhain, “Kosten und Nutzen Früher Hilfen,” in Netzwerke in Frühen Hilfen und Gesundheitsförderung, 1st ed., J. Fischer and R. Geene, Eds. Weinheim: Beltz Juventa, 2017, pp. 136–157.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
F. Hellmich and E. Blumberg, Eds., Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
J. Höke, P. Büker, and T. Bührmann, Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/). 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41046
I. Bräunlich, C. Mair, M. Bauer, and W. Caseri, “Structural Transitions and Thermochromism of Linear Polynuclear Cobalt(II)-4-Octadecyl-1,2,4-triazole Complexes,” Journal of Inorganic and Organometallic Polymers and Materials, vol. 27, no. 3, pp. 605–611, 2017, doi: 10.1007/s10904-016-0486-4.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
A. Blachut, “Mit Bildern sprechen (Modul 4),” in Deutsch lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Schöningh, 2017, pp. 185–218.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43487
H. Günesli and G. Boehncke, “Inszenierung kulturell hybrider Identitäten in medialen Formaten deutsch-muslimischer Jugendkultur,” in Hybridation, Hybridisierungen, H. Meise, T. Nicklas, and C. Roques, Eds. Reims: Epure, 2017, pp. 127–134.
LibreCat
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 44409
S. Ahrens, “Neugier auf den Kanon [Besprechung von Thomas Christen (Hg.): Vom Neorealismus zu den Neuen Wellen. Filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968. Einführung in die Filmgeschichte Band 2. Marburg, Schüren, 2016],” Filmbulletin Nr. 4 , 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44413
S. Ahrens, “Selbst/Begegnungen im Film. Erinnerungen an den deutschen Filmkomponisten Hans Posegga,” Film-Dienst Nr. 4, pp. 28–31, 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28667
A. Labusch and B. Eickelmann, “Computational thinking as a key competence – a research concept,” in Conference proceedings of International Conference on Computational Thinking Education, Hong Kong, 2017, pp. 103–106.
LibreCat
| Files available