Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3934 Publications


2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 47089
Achtnicht, M., Kesternich, M., & Sturm, B. (2018). Die “Diesel-Debatte”: ökonomische Handlungsempfehlungen an die Politik (Vol. 98, pp. 574–577). https://doi.org/10.1007/s10273-018-2333-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1588
Kenter, T., Mahale, G., Alhaddad, S., Grynko, Y., Schmitt, C., Afzal, A., Hannig, F., Förstner, J., & Plessl, C. (2018). OpenCL-based FPGA Design to Accelerate the Nodal Discontinuous Galerkin Method for Unstructured Meshes. Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM). Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM). https://doi.org/10.1109/FCCM.2018.00037
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
Riebler, H., Vaz, G. F., Kenter, T., & Plessl, C. (2018). Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices. Proc. ACM SIGPLAN Symposium on Principles and Practice of Parallel Programming (PPoPP). https://doi.org/10.1145/3178487.3178534
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2018). Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers. In P. Kovács (Ed.), Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat. University of Szeged.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
Elit, S. (2018). [Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017. In Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? . Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 1(2), 77–89. https://doi.org/10.4119/HLZ-2401
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie. In M. Rothland & I. Biederbeck (Eds.), Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung (pp. 121–129). Waxmann.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen. Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59956
Vukadinovic, V. S. (2018). Nachwort. In Mela Hartwig, Inferno (pp. 196–215). Literaturverlag Droschl.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60063
Vukadinovic, V. S. (2018). Am Abgrund der Freiheit. Vorbemerkung. In V. S. Vukadinović (Ed.), Freiheit ist keine Metapher. Antisemitismus, Migration, Rassismus, Religionskritik (pp. 9–14). Querverlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41525
Hengsbach, F., Koppa, P., Holzweissig, M. J., Aydinöz, M. E., Taube, A., Hoyer, K.-P., Starykov, O., Tonn, B., Niendorf, T., Tröster, T., & Schaper, M. (2018). Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing, 3(4), 221–231. https://doi.org/10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24104
Hengsbach, F., Koppa, P., Holzweissig, M. J., Aydinöz, M. E., Taube, A., Hoyer, K.-P., Starykov, O., Tonn, B., Niendorf, T., Tröster, T., & Schaper, M. (2018). Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing, 221–231. https://doi.org/10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 15957
Hengsbach, F., Koppa, P., Holzweissig, M. J., Aydinöz, M. E., Taube, A., Hoyer, K.-P., Starykov, O., Tonn, B., Niendorf, T., Tröster, T., & Schaper, M. (2018). Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing, 221–231. https://doi.org/10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56582
Usbeck, R., Gusmita, R. H., Ngonga Ngomo, A.-C., & Saleem, M. (2018). 9th Challenge on Question Answering over Linked Data (QALD-9) (invited paper). Joint Proceedings of the 4th Workshop on Semantic Deep Learning (SemDeep-4) and NLIWoD4: Natural Language Interfaces for the Web of Data {(NLIWOD-4)} and 9th Question Answering over Linked Data Challenge {(QALD-9)} Co-Located with 17th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2018), Monterey, California, United States of America, October 8th - 9th, 2018., 58–64.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
Kißgen, R., Austermühle, J., Franke, S., Limburg, D., & Wöhrle, J. (2018). Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
Mays, D., Franke, S., Metzner, F., Boyle, C., Jindal-Snape, D., Schneider, L., Zielemanns, H., Pawils, Z., & Wichmann, M. (2018). School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students. In K. Allen & C. Boyle (Eds.), Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging (pp. 168–187). Sense Publishers.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
Mays, D., Schneider, L., Wichmann, M., Metzner, F., Zielemanns, H., Pawils, S., & Franke, S. (2018). Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I. Zeitschrift für Heilpädagogik, 69, 133–146.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
Mays, D., Zielemanns, H., Franke, S., Wichmann, M., & Metzner, F. (2018). Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen. In Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis (pp. 139–164). UTB.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
Franke, S., & Kißgen, R. (2018). Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 67(4), 315 – 332.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24193
Haddadian, S., & Scheytt, C. (2018). Wireless Energy Harvesting in RFID Applications at 5.8 GHz ISM Band, a System Analysis. Electromagnetics Research Symposium, 40th. https://doi.org/10.23919/PIERS.2018.8597594
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed