Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3934 Publications


2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 47089
Achtnicht M, Kesternich M, Sturm B. Die “Diesel-Debatte”: ökonomische Handlungsempfehlungen an die Politik. Vol 98.; 2018:574-577. doi:10.1007/s10273-018-2333-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1588
Kenter T, Mahale G, Alhaddad S, et al. OpenCL-based FPGA Design to Accelerate the Nodal Discontinuous Galerkin Method for Unstructured Meshes. In: Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM). IEEE; 2018. doi:10.1109/FCCM.2018.00037
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
Riebler H, Vaz GF, Kenter T, Plessl C. Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices. In: Proc. ACM SIGPLAN Symposium on Principles and Practice of Parallel Programming (PPoPP). ACM; 2018. doi:10.1145/3178487.3178534
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers. In: Kovács P, ed. Proceedings of Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of ProCivicStat. University of Szeged; 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
Elit S. [Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017. Germanistik 59, S 3-4, Nr 7621. Published online 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt M, van Ophuysen S. Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? . Herausforderung Lehrer_innenbildung Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. 2018;1(2):77-89. doi:10.4119/HLZ-2401
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt M, van Ophuysen S. Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie. In: Rothland M, Biederbeck I, eds. Praxisphasen in Der Lehrerbildung Im Fokus Der Bildungsforschung. Waxmann; 2018:121-129.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt M, van Ophuysen S. Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59956
Vukadinovic VS. Nachwort. In: Mela Hartwig, Inferno. Literaturverlag Droschl; 2018:196-215.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60063
Vukadinovic VS. Am Abgrund der Freiheit. Vorbemerkung. In: Vukadinović VS, ed. Freiheit ist keine Metapher. Antisemitismus, Migration, Rassismus, Religionskritik. Querverlag; 2018:9-14.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41525
Hengsbach F, Koppa P, Holzweissig MJ, et al. Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing. 2018;3(4):221-231. doi:10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24104
Hengsbach F, Koppa P, Holzweissig MJ, et al. Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing. Published online 2018:221-231. doi:10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 15957
Hengsbach F, Koppa P, Holzweissig MJ, et al. Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing. Published online 2018:221-231. doi:10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56582
Usbeck R, Gusmita RH, Ngonga Ngomo A-C, Saleem M. 9th Challenge on Question Answering over Linked Data (QALD-9) (invited paper). In: Joint Proceedings of the 4th Workshop on Semantic Deep Learning (SemDeep-4) and NLIWoD4: Natural Language Interfaces for the Web of Data {(NLIWOD-4)} and 9th Question Answering over Linked Data Challenge {(QALD-9)} Co-Located with 17th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2018), Monterey, California, United States of America, October 8th - 9th, 2018. ; 2018:58–64.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
Kißgen R, Austermühle J, Franke S, Limburg D, Wöhrle J. Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
Mays D, Franke S, Metzner F, et al. School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students. In: Allen K, Boyle C, eds. Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging. Sense Publishers; 2018:168-187.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
Mays D, Schneider L, Wichmann M, et al. Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I. Zeitschrift für Heilpädagogik. 2018;69:133-146.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
Mays D, Zielemanns H, Franke S, Wichmann M, Metzner F. Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen. In: Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis. UTB; 2018:139-164.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
Franke S, Kißgen R. Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. 2018;67(4):315 – 332.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24193
Haddadian S, Scheytt C. Wireless Energy Harvesting in RFID Applications at 5.8 GHz ISM Band, a System Analysis. In: Electromagnetics Research Symposium. Vol 40th. ; 2018. doi:10.23919/PIERS.2018.8597594
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed