Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3934 Publications


2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 47089
M. Achtnicht, M. Kesternich, and B. Sturm, Die “Diesel-Debatte”: ökonomische Handlungsempfehlungen an die Politik, vol. 98. 2018, pp. 574–577.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1588
T. Kenter et al., “OpenCL-based FPGA Design to Accelerate the Nodal Discontinuous Galerkin Method for Unstructured Meshes,” presented at the Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM), 2018, doi: 10.1109/FCCM.2018.00037.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
H. Riebler, G. F. Vaz, T. Kenter, and C. Plessl, “Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices,” 2018, doi: 10.1145/3178487.3178534.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers,” in Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat, P. Kovács, Ed. University of Szeged, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
S. Elit, “[Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017,” Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621. 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
M. Homt and S. van Ophuysen, “Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? ,” Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 1, no. 2, pp. 77–89, 2018, doi: 10.4119/HLZ-2401.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
M. Homt and S. van Ophuysen, “Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie,” in Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung, M. Rothland and I. Biederbeck, Eds. Münster: Waxmann, 2018, pp. 121–129.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
M. Homt and S. van Ophuysen, “Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen,” presented at the Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59956
V. S. Vukadinovic, “Nachwort,” in Mela Hartwig, Inferno, Graz/Wien: Literaturverlag Droschl, 2018, pp. 196–215.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60063
V. S. Vukadinovic, “Am Abgrund der Freiheit. Vorbemerkung,” in Freiheit ist keine Metapher. Antisemitismus, Migration, Rassismus, Religionskritik, V. S. Vukadinović, Ed. Berlin: Querverlag, 2018, pp. 9–14.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41525
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, vol. 3, no. 4, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24104
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 15957
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56582
R. Usbeck, R. H. Gusmita, A.-C. Ngonga Ngomo, and M. Saleem, “9th Challenge on Question Answering over Linked Data (QALD-9) (invited paper),” in Joint proceedings of the 4th Workshop on Semantic Deep Learning (SemDeep-4) and NLIWoD4: Natural Language Interfaces for the Web of Data {(NLIWOD-4)} and 9th Question Answering over Linked Data challenge {(QALD-9)} co-located with 17th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2018), Monterey, California, United States of America, October 8th - 9th, 2018., 2018, pp. 58–64.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
R. Kißgen, J. Austermühle, S. Franke, D. Limburg, and J. Wöhrle, Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
D. Mays et al., “School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students,” in Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging, K. Allen and C. Boyle, Eds. Rotterdam: Sense Publishers, 2018, pp. 168–187.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
D. Mays et al., “Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I,” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 69, pp. 133–146, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
D. Mays, H. Zielemanns, S. Franke, M. Wichmann, and F. Metzner, “Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen,” in Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis, Stuttgart: UTB, 2018, pp. 139–164.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
S. Franke and R. Kißgen, “Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS,” Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, vol. 67, no. 4, pp. 315 – 332, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24193
S. Haddadian and C. Scheytt, “Wireless Energy Harvesting in RFID Applications at 5.8 GHz ISM Band, a System Analysis,” in Electromagnetics Research Symposium, Toyama, Japan, 2018, vol. 40th, doi: 10.23919/PIERS.2018.8597594.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed