Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4036 Publications
2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 60990
Gusmita RH, Firmansyah AF, Zahera HMA, Ngonga Ngomo A-C. ELEVATE-ID: Extending Large Language Models for End-to-End Entity Linking Evaluation in Indonesian. Data & Knowledge Engineering. 2026;161:102504. doi:https://doi.org/10.1016/j.datak.2025.102504
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
Hellmich F, Löper MF, Görel G. Möglichkeiten der Förderung der sozialen Partizipation in der inklusiven Grundschule. Workshop auf dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zukunft gemeinsam gestalten – Bildung für nachhaltige Entwicklung von Anfang an“. (angenommen). In: Universität Paderborn; 2026.
LibreCat
2026 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
Göddertz N, Karber A, eds. Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Barbara Budrich
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58438
Wippermann J, Meschut G. Numerical modeling of clamp load relaxation of plastic nuts under varying moisture and fiber contents. Welding in the World. Published online 2025. doi:10.1007/s40194-025-01928-4
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58493
Zietlow C, Lindner JKN. An applied noise model for scintillation-based CCD detectors in transmission electron microscopy. Scientific Reports. 2025;15(1). doi:10.1038/s41598-025-85982-4
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
Wehde J. Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper MF, Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“. In: Universität Mannheim; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59178 |
Zietlow C, Lindner J. An applied noise model for scintillation-based CCD detectors in transmission electron microscopy. Sci Rep. 2025;15(1):3815. doi:10.1038/s41598-025-85982-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| PubMed | Europe PMC
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma U, Gibson S, Knickenberg M, Mullick J. What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59510
Killi N, Rumpke K, Kuckling D. Synthesis of Curcumin Derivatives via Knoevenagel Reaction Within a Continuously Driven Microfluidic Reactor Using Polymeric Networks Containing Piperidine as a Catalyst. Gels. 2025;11(4). doi:10.3390/gels11040278
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59511
Wolf‐Brandstetter C, Methling R, Kuckling D. Adsorbable and Antimicrobial Amphiphilic Block Copolymers with Enhanced Biocompatibility. Macromolecular Materials and Engineering. Published online 2025. doi:10.1002/mame.202500078
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59512
Hovemann A, Bita IM, Aldade AA, von Heißen O, Dumitrescu R. Prompt Engineering im Systems Engineering. Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb. 2025;120(s1):101-106. doi:10.1515/zwf-2024-0139
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |
Wohnhas V, Neumann P, Lütje-Klose B. Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2025;6(2). doi:10.21248/qfi.167
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig B. Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In: Schweer MKW, ed. Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge . 4th ed. Springer VS; 2025:481-500.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel K, Niemann J, Eickelmann B, Niggemeier JB. Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen. SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen. 2025;4:100-104.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59847
Pothineni BK, Barner J, Grundmeier G, Contreras D, Castro M, Keller A. Rapid assembly of highly ordered DNA origami lattices at mica surfaces. Discover Nano. 2025;20(1). doi:10.1186/s11671-025-04254-2
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59982
Schroeder R, Reh A, Miller S, et al. Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts (DiPoSa) – Einblicke in ein designbasiertes Entwicklungsprojekt. In: Beck K, Ferdigg RA, Katzenbach D, Kett-Hauser J, Laux S, Urban M, eds. Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Band I: Kompetenzbereiche - Fachdidaktik. Waxmann; 2025:209-229.
LibreCat