Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3671 Publications
2015 | Book Review | LibreCat-ID: 18718 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
V. Peckhaus, “Bolzano, Bernard, Theory of Science, translated by Paul Rusnock and Rolf George, 4 vols., Oxford University Press: Oxford 2014,” zbMATH Open, Zbl. 1315.01056. 2015.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 25114
A. Jungmann, S. Brangewitz, R. Petrlic, and M. C. Platenius, “Incorporating Reputation Information into Decision-Making Processes in Markets of Composed Services,” International Journal on Advances in Intelligent Systems 7(3&4), pp. 572–594, 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25156
R. Petrlic, A. Jungmann, M. C. Platenius, W. Schäfer, and C. Sorge, “Security and Privacy Challenges in On-The-Fly Computing,” 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25477
C. Unger et al., “Question Answering over Linked Data (QALD-4),” in Working Notes for {CLEF} 2014 Conference, Sheffield, UK, September 15-18, 2014, 2014, vol. 1180, pp. 1172–1180.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25492
T. Soru and A.-C. Ngonga Ngomo, “A comparison of supervised learning classifiers for link discovery,” in Proceedings of the 10th International Conference on Semantic Systems, {SEMANTICS} 2014, Leipzig, Germany, September 4-5, 2014, 2014, pp. 41–44, doi: 10.1145/2660517.2660532.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25493
E. Marx, R. Usbeck, A.-C. Ngonga Ngomo, K. Höffner, J. Lehmann, and S. Auer, “Towards an open question answering architecture,” in Proceedings of the 10th International Conference on Semantic Systems, {SEMANTICS} 2014, Leipzig, Germany, September 4-5, 2014, 2014, pp. 57–60, doi: 10.1145/2660517.2660519.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25495
A. Both, A.-C. Ngonga Ngomo, R. Usbeck, D. Lukovnikov, C. Lemke, and M. Speicher, “A service-oriented search framework for full text, geospatial and semantic search,” in Proceedings of the 10th International Conference on Semantic Systems, {SEMANTICS} 2014, Leipzig, Germany, September 4-5, 2014, 2014, pp. 65–72, doi: 10.1145/2660517.2660528.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19575
P. Büker, “„Ich bin dafür, dass...“ Kinder gewinnen Standpunkte,” Praxis Deutsch, Sonderheft: Durch die Schuljahre 5/6, pp. 96–100, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19578
B. Hüpping and P. Büker, “The Development of Intercultural Pedagogy and its Influences on the German Primary School: Conclusions and Perspectives,” Intercultural Education , vol. Volume 25.1, pp. 1–13, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19580
P. Büker, “Entwicklung einer gemeinsamen Bildungsdokumentation für KiTa und Grundschule: Chancen, Hürden und Gelingensbedingungen aus der Perspektive von Erzieherinnen und Grundschullehrer/innen,” in Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Tagungsband zur 21. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd.17), vol. Bd. 17, B. Kropp, S. Martschinke, and et al., Eds. Wiesbaden, 2014, pp. 110–113.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19583
C. Röhner, P. Büker, N. Bunte, S. Miller, K. Velten, and J. Wiesemann, “Forschendes Lernen und Studieren in der neuen Grundschullehrerausbildung. Konzepte und Projekte aus NRW,” in Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Tagungsband zur 21. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 17), vol. 17, B. Kropp, S. Martschinke, and et al., Eds. Wiesbaden, 2014, pp. 67–80.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19855
P. Büker, T. Bührmann, and A. Kordulla, “Gelingensbedingungen für die Gestaltung von Kooperation. Ausgewählte Ergebnisse aus drei Jahren wissenschaftlicher Begleitung des Modellprojekts ‘Kinderbildungshaus Paderborn’. Vortrag im Rahmen der Veranstaltung zur Auszeichnung der Bildungshaus-Partner durch das Bildungsbüro der Stadt Paderborn,” 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19857
P. Büker, “Kind- und Ressourcenorientierung als Kernprinzipien der Grundschulpädagogik und der Inklusion. Beitrag im Rahmen des Symposiums: Grundschulpädagogik und Inklusion. Die neuen Förderpädagogischen Studiengänge in NRW an der 23. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Leipzig,” 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19858
P. Büker and A. Kordulla, “Peer Learning in altersgemischten Lerngruppen im Übergang Kita - Grundschule aus der Perspektive von Kindern. Posterbeitrag an der 23. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Leipzig,” 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19859
P. Büker and A. Kordulla, “Quality of peer-interaction in mixed-age learning settings – in the transition process from kin-dergarten to primary school. Poster presentation at the 24th EECERA conference - European Early Childhood Education Research Association. Crete, Greece,” 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19860
P. Büker, “Bildung für die Zukunft unserer Kinder. Vortrag im Rahmen des 7. BOW-Gesprächs 2014 (Bildungswerk der ostwestfälisch-lippischen Wirtschaft) im b.i.b. International College in Paderborn,” 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28243
M. Vennemann, J. Gerick, and B. Eickelmann, “Computer und Internet im Spiegel migrationsspezifischer Disparitäten,” in Grundschule in der digitalen Gesellschaft. Befunde aus den Schulleistungsstudien IGLU und TIMSS 2011, B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Vennemann, J. Gerick, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2014, pp. 141–156.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28244
M. Vennemann and B. Eickelmann, “Digitale Lernressourcen und leistungsbezogene Disparitäten von Grundschulkindern,” in Grundschule in der digitalen Gesellschaft. Befunde aus den Schulleistungsstudien IGLU und TIMSS 2011 , B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Vennemann, J. Gerick, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2014, pp. 97–110.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28245
J. Gerick, M. Vennemann, R. Lorenz, and B. Eickelmann, “Schulische Ausstattung mit digitalen Medien in der Grundschule,” in Grundschule in der digitalen Gesellschaft. Befunde aus den Schulleistungsstudien IGLU und TIMSS 2011, B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Vennemann, J. Gerick, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2014, pp. 19–34.
LibreCat