Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3671 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller M, Ziegler S. Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik. 2021;117(2):154-193. doi:10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller M, Caruso C. Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen. PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2021;3 Nr. 1(3). doi:10.11576/PFLB-4541
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso C, Goller M. Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte. Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung. 2021;3(3). doi:10.11576/PFLB-4541
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
Iftekhar M, Gudyriev S, Scheytt JC. Reference-less Bang-bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents. In: The 2021 IEEE BiCMOS and Compound Semiconductor Integrated Circuits and Technology Symposium. ; 2021. doi:10.1109/BCICTS50416.2021.9682207
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
Goldan J, Kullmann H, Zentarra D, Geist S, Lütje-Klose B. Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf während der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde aus dem Projekt WILS-Co an der Laborschule Bielefeld. {Zeitschrift für Heilpädagogik}. 2021;72(12):640–651.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32323
Peters T, Antel J, Naaresh R, et al. Suggestive Evidence for Causal Effect of Leptin Levels on Risk for Anorexia Nervosa: Results of a Mendelian Randomization Study. Frontiers in Genetics. 2021;12. doi:10.3389/fgene.2021.733606
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21813
Hansmeier T, Platzner M. An Experimental Comparison of Explore/Exploit Strategies for the Learning Classifier System XCS. In: GECCO ’21: Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion. Association for Computing Machinery (ACM); 2021:1639–1647. doi:10.1145/3449726.3463159
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22012
Claes L, Feldmann N, Jurgelucks B, et al. Optimised Multi-Electrode Topology for Piezoelectric Material Characterisation. In: ; 2021:237-238. doi:10.5162/SMSI2021/A10.1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Goller M, Caruso C, Harteis C. Digitalisation in agriculture: Knowledge and learning requirements of German diary farmers. International Journal of Research on Vocational and Educational Training. 2021;8(2):208-223.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27571
Föcker M, Timmesfeld N, Bühlmeier J, et al. Vitamin D Level Trajectories of Adolescent Patients with Anorexia Nervosa at Inpatient Admission, during Treatment, and at One Year Follow Up: Association with Depressive Symptoms. Nutrients. Published online 2021. doi:10.3390/nu13072356
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26632
Freff J, Schwarte K, Bröker L, et al. Alterations in B cell subsets correlate with body composition parameters in female adolescents with anorexia nervosa. Scientific Reports. Published online 2021. doi:10.1038/s41598-020-80693-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33465
Martin A, Herzig B. Pädagogikunterricht und Digitalisierung: fachliches Lernen digital und digitales Lernen fachlich denken. Pädagogik Unterricht: Die Fachzeitschrift für die pädagogische Fächergruppe. 2021;(1):4-22.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 33464
Tulodziecki G, Herzig B, Grafe S. Medienbildung in Schule und Unterricht. 3rd ed. Verlag Julius Klinkhardt; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33462
Herzig B. Wie wirksam ist das Lernen mit digitalen Medien? Einblicke in den Stand der Forschung. SchulVerwaltung spezial. 2021;(23):10-13.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33645
Ojha D, Kühne T. Hydrogen bond dynamics of interfacial water molecules revealed from two-dimensional vibrational sum-frequency generation spectroscopy. Scientific Reports. 2021;11(1). doi:10.1038/s41598-021-81635-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33655
Chugh M, Jain M, Wang G, Nia AS, Mirhosseini H, Kühne T. A combinatorial study of electrochemical anion intercalation into graphite. Materials Research Express. 2021;8(8). doi:10.1088/2053-1591/ac1965
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30700
Zirngibl C, Dworschak F, Schleich B, Wartzack S. Application of reinforcement learning for the optimization of clinch joint characteristics. Production Engineering. Published online 2021. doi:10.1007/s11740-021-01098-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso C, Seifert A. Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2021;3(1):173–187. doi:10.11576/pflb-4749
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso C, Bruns M. (Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst. In: Reintjes C, Porsch R, im Brahm G, eds. Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen. Waxmann; 2021:239–257. doi:10.31244/9783830993629
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer D, Laubenstein D. The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. . The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs In: Social Sciences, 11 Jahrgang, Nr 10. Published online 2021. doi:doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed