Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3671 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik.” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik 117, no. 2 (2021): 154–93. https://doi.org/10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller, Michael, and Carina Caruso. “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen.” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung 3 Nr. 1, no. 3 (2021). https://doi.org/10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester Aus Der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele Und Betreuungsstrategien Involvierter Lehrkräfte.” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung 3, no. 3 (2021). https://doi.org/10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
Iftekhar, Mohammed, Sergiy Gudyriev, and J. Christoph Scheytt. “Reference-Less Bang-Bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents.” In The 2021 IEEE BiCMOS and Compound Semiconductor Integrated Circuits and Technology Symposium, 2021. https://doi.org/10.1109/BCICTS50416.2021.9682207.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
Goldan, Janka, Harry Kullmann, Dominik Zentarra, Sabine Geist, and Birgit Lütje-Klose. “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen Und Schülern Mit Und Ohne Sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf Während Der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde Aus Dem Projekt WILS-Co an Der Laborschule Bielefeld.” {Zeitschrift Für Heilpädagogik} 72, no. 12 (2021): 640–651.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32323
Peters, Triinu, Jochen Antel, Roaa Naaresh, Björn-Hergen Laabs, Manuel Föcker, Nicola Albers, Judith Bühlmeier, Anke Hinney, Lars Libuda, and Johannes Hebebrand. “Suggestive Evidence for Causal Effect of Leptin Levels on Risk for Anorexia Nervosa: Results of a Mendelian Randomization Study.” Frontiers in Genetics 12 (2021). https://doi.org/10.3389/fgene.2021.733606.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21813
Hansmeier, Tim, and Marco Platzner. “An Experimental Comparison of Explore/Exploit Strategies for the Learning Classifier System XCS.” In GECCO ’21: Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, 1639–1647. New York, NY, United States: Association for Computing Machinery (ACM), 2021. https://doi.org/10.1145/3449726.3463159.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22012
Claes, Leander, Nadine Feldmann, Benjamin Jurgelucks, Veronika Schulze, Stephan Schmidt, Andrea Walther, and Bernd Henning. “Optimised Multi-Electrode Topology for Piezoelectric Material Characterisation,” 237–38, 2021. https://doi.org/10.5162/SMSI2021/A10.1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Goller, Michael, Carina Caruso, and Christian Harteis. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Diary Farmers.” International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8, no. 2 (2021): 208–23.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27571
Föcker, Manuel, Nina Timmesfeld, Judith Bühlmeier, Denise Zwanziger, Dagmar Führer, Corinna Grasemann, Stefan Ehrlich, et al. “Vitamin D Level Trajectories of Adolescent Patients with Anorexia Nervosa at Inpatient Admission, during Treatment, and at One Year Follow Up: Association with Depressive Symptoms.” Nutrients, 2021. https://doi.org/10.3390/nu13072356.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26632
Freff, Jana, Kathrin Schwarte, Lisa Bröker, Judith Bühlmeier, Isabelle Kraft, Dana Öztürk, Anke Hinney, et al. “Alterations in B Cell Subsets Correlate with Body Composition Parameters in Female Adolescents with Anorexia Nervosa.” Scientific Reports, 2021. https://doi.org/10.1038/s41598-020-80693-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33465
Martin, A., and Bardo Herzig. “Pädagogikunterricht und Digitalisierung: fachliches Lernen digital und digitales Lernen fachlich denken.” Pädagogik Unterricht: Die Fachzeitschrift für die pädagogische Fächergruppe, no. 1 (2021): 4–22.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 33464
Tulodziecki, G., Bardo Herzig, and S. Grafe. Medienbildung in Schule und Unterricht. 3rd ed. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33462
Herzig, Bardo. “Wie wirksam ist das Lernen mit digitalen Medien? Einblicke in den Stand der Forschung.” SchulVerwaltung spezial, no. 23 (2021): 10–13.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33645
Ojha, Deepak, and Thomas Kühne. “Hydrogen Bond Dynamics of Interfacial Water Molecules Revealed from Two-Dimensional Vibrational Sum-Frequency Generation Spectroscopy.” Scientific Reports 11, no. 1 (2021). https://doi.org/10.1038/s41598-021-81635-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33655
Chugh, Manjusha, Mitisha Jain, Gang Wang, Ali Shaygan Nia, Hossein Mirhosseini, and Thomas Kühne. “A Combinatorial Study of Electrochemical Anion Intercalation into Graphite.” Materials Research Express 8, no. 8 (2021). https://doi.org/10.1088/2053-1591/ac1965.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30700
Zirngibl, C., F. Dworschak, B. Schleich, and S. Wartzack. “Application of Reinforcement Learning for the Optimization of Clinch Joint Characteristics.” Production Engineering, 2021. https://doi.org/10.1007/s11740-021-01098-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” PraxisForschungLehrer*innenBildung 3, no. 1 (2021): 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso, Carina, and Marike Bruns. “(Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst.” In Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen, edited by Christian Reintjes, Raphaela Porsch, and Grit im Brahm, 239–257. Münster: Waxmann, 2021. https://doi.org/10.31244/9783830993629.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer, D., and Désirée Laubenstein. “The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. .” The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10., 2021. https://doi.org/doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed