Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40607
Dröse, Jennifer, and Susanne Prediger. “Prospective Teachers’ Diagnostic Thinking on Students’ Understanding of Multi-Digit Multiplication: A Content-Related Analysis on Unpacking of Knowledge Elements.” Journal Für Mathematik-Didaktik, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s13138-022-00214-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Bruns, Julia, et al. “Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat.” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 42, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 581–623, doi:10.1007/s13138-021-00185-4.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, Julia, et al. “Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive.” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 42, no. 1, 2020, pp. 243–71, doi:10.1007/s13138-020-00175-y.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Feudel, Frank, and Rolf Biehler. “Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics.” Journal Für Mathematik-Didaktik, vol. 42, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 273–305, doi:10.1007/s13138-020-00174-z.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer, Michael, et al. “LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium.” Journal für Mathematik-Didaktik, 2020, doi:10.1007/s13138-020-00167-y.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

issn=0173-5322

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed