Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55197
Jacke, C. (2024). Zukunftspop - Popzukunft. Kurze Anmerkungen zu Konstanten der Popmusikkulturen. In In: rock’n’popmuseum gGmbH Gronau (Ed.), Hits & Storys. 20 Jahre rock’n’popmuseum. (1st ed., pp. 294–295). Heel.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53854 | OA
Jacke, C. (2024). Stars, Anti-Stars, Anti-Star-Stars. Transmedia Texts and Contexts of Popular Music and Media. Some Theoretical Assumptions. Persona Studies, 10(1), 56–73.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 55850 | OA
Kepper, J. (2023). DomesticBeethoven/bith-annotator: Release 2023-04. Zenodo. https://doi.org/10.5281/ZENODO.7877741
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Research Data | LibreCat-ID: 55835
Rosendahl, L. (2023). Beethoven in the House: Selective Encodings of Arrangements of Beethoven’s opp. 91, 92, and 93. Zenodo. https://doi.org/10.5281/ZENODO.7875059
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49891
Neuhausen, T., Wernicke, C., & Ahlers, M. (2021). Technology-centred learning processes as digital artistic development: On the reciprocal effects of conceptual models, metaphors and presets. Journal of Music, Technology & Education, 13(2), 287–304. https://doi.org/10.1386/jmte_00027_1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57884 | OA
Eusterbrock, L., Godau, M., Haenisch, M., Krebs, M., & Rolle, C. (2021). Von ’inspirierenden Orten’ und ’Safe Places’. Die ästhetische Nutzung von Orten in der Appmusikpraxis. In J. Hasselhorn, O. Kautny, & F. Platz (Eds.), Musikpädagogik im Spannungsfeld von Reflexion und Intervention (Vol. 41, pp. 155–172). Waxmann.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57886 | OA
Godau, M., & Haenisch, M. (2019). How popular musicians learn in the postdigital age. Ergebnisse einer Studie zur Soziomaterialität des Songwritings von Bands in informellen Kontexten. In V. Weidner & C. Rolle (Eds.), Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung (pp. 51–67). Waxmann.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57891
Godau, M. (2018). Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich. In A. J. Cvetko & C. Rolle (Eds.), Musikpädagogik und Kulturwissenschaft (Vol. 38, pp. 237–249). Waxmann.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57889 | OA
Godau, M. (2018). Wie kommen die Dinge in den Musikunterricht? Zur Materialität musikpädagogischer Praxis am Beispiel divergierender Orientierungen im Kontext unterrichtsbezogenen Handelns angehender Lehrkräfte. In B. Clausen & S. Dreßler (Eds.), Soziale Aspekte des Musiklernens (pp. 43–55). Waxmann.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57890 | OA
Godau, M. (2018). Kollaboration und Kooperation beim Klassenmusizieren mit Populärer Musik. Musikmachen in der Schule im Spannungsfeld von Lernen mit der Gruppe und für die Gruppe. In B. Clausen & S. Dreßler (Eds.), Soziale Aspekte des Musiklernens (pp. 131–144). Waxmann.
LibreCat | Download (ext.)
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 43127
Höink, D. (2007). Zensurverfahren gegen Giuseppe Verdis “Don Carlo” vor der Römischen Inquisition. Die Musikforschung, 60(4), 362–377. https://doi.org/10.52412/mf.2007.h4.552
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

keyword="Music"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed