Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2314 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41040
Martin, N. M., Hemmingsson, F., Wang, X., Merte, L. R., Hejral, U., Gustafson, J., Skoglundh, M., Meira, D. M., Dippel, A.-C., Gutowski, O., Bauer, M., & Carlsson, P.-A. (2018). Structure–function relationship during CO2 methanation over Rh/Al2O3 and Rh/SiO2 catalysts under atmospheric pressure conditions. Catalysis Science & Technology, 8(10), 2686–2696. https://doi.org/10.1039/c8cy00516h
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41036
Bauer, M., Tünnermann, M., Rehsies, P., & Flörke, U. (2018). A Straightforward Synthesis to Novel 1,10-Phenanthrolines with Fused Thiophene Structure. Synlett, 29(20), 2638–2642. https://doi.org/10.1055/s-0037-1611022
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41039
Burkhardt, L., Mueller, C., Groß, O. A., Sun, Y., Sitzmann, H., & Bauer, M. (2018). The Bonding Situation in the Dinuclear Tetra-Hydrido Complex [{5CpFe}2(μ-H)4] Revisited by Hard X-Ray Spectroscopy. Inorganic Chemistry, 58(10), 6609–6618. https://doi.org/10.1021/acs.inorgchem.8b03032
LibreCat | DOI
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 40992
Meinhardt, R. (2018). Entwicklung und Synthese von Ein- und Mehrkomponentensystemen zur photokatalytischen Wasserreduktion. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-325
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2018). Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education. Studies in Educational Evaluation, 58, 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, M., Scholl, D., Plöger, W., & Seifert, A. (2018). Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons? Journal of Research in Science Teaching, 55(1), 44–67.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Bender, E., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. . Journal for Educational Research Online, 10(1), 70–99.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Gembris, H., Heye, A., & Seifert, A. (2018). Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study. . Music & Science, 1, 1–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Seifert, A., Schaper, N., & König, J. (2018). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40972
Silvestri, M. (2018). Die Ordnung der Stadt – Eine vergleichende Untersuchung zur Residenzarchitektur Bückeburgs in der Frühen Neuzeit. In S. Brüdermann (Ed.), 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg (Vol. 74, pp. 317–347).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
Wapulski, M., Seifert, A., & König, J. (2018). Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten. SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177
Wolf, J., Seiffert, J., Seifert, A., Rothland, M., & Brauch, N. (2018). Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte. Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 69(7/8), 373–392.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24926
Mertens, U. J., Bergmann, K., Tolksdorf, N. F., & Rohlfing, K. J. (2018). Can the reduction of an iconic gesture aid long-term learning? A pilot child-robot-study. Conference of the International Society for Gesture Studies: Gesture and Diversity, Cape Town, South Africa.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
Tolksdorf, N. F., Mertens, U. J., & Rohlfing, K. J. (2018). Multimodal response behavior of children during word learning with a robot. Symposium on Robots for Language Learning, Istanbul, Turkey.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
Rączaszek-Leonardi, J., Nomikou, I., Rohlfing, K., & Deacon, T. W. (2018). Language development from an ecological perspective: Ecologically valid ways to abstract symbols. Ecological Psychology , 30, 39–73.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
Nomikou, I., Rohlfing, K., Cimiano, P., & Mandler, J. M. (2018). Evidence for early comprehension of action verbs. Language Learning and Development, 1–11.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
Seifert, A., & Ahlers, M. (2018). Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten. . Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF). Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), Würzburg.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
Ricken, B., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Learning Culture in Health Care. ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning). ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), Bergen.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). The Role of Informal Learning as a Mediator Between Learning Culture and Work-Related Learning Outcomes. JURE Congress. JURE Congress, Antwerpen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed