Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2452 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
R. Biehler et al., “Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , 2018, pp. 467–476.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers,” in Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat, P. Kovács, Ed. University of Szeged, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Y. Fleischmann and R. Biehler, “Students’ problems in the identification of subspaces in Linear Algebra,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N. M. Hogstad, Eds. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 224–233.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 58241
R. Lehberger, “Lehrer-Schüler-Beziehung,” Pädagogik, vol. 12. Beltz, pp. 50–52, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 58240 | OA
R. Lehberger, Über den Zusammenhang von körperlicher Aktivität, Schlafqualität und exekutiven Funktionen bei Kindern mit ADHS. Deutsche Sporthochschule Köln, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 58290
J. Woppowa, Religionsdidaktik (UTB Grundwissen Theologie). Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58311
M. A. Robaszkiewicz and J. Steinhausen, “Potenzial von Peer-Mentoring in Lehrveranstaltungen für Studienanfänger_innen,” Die Hochschullehre, vol. 4, pp. 27–44, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36007
A. Hartmann, “The Personal Is Theoretical and the Past Is Present: Blurring the Lines in Contemporary Anti-Racist Writing,” Open Cultural Studies, vol. 2, no. 1, pp. 224–235, 2018, doi: 10.1515/culture-2018-0021.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57224
M. Mujahed, D. Fischer, and B. Mertsching, “Admissible gap navigation: A new collision avoidance approach,” Robotics and Autonomous Systems, vol. 103, pp. 93–110, 2018, doi: 10.1016/j.robot.2018.02.008.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31501
S. Elit, “[Rezension zu:] Graphic Novels, hg. v. Andreas C. Knigge, München 2017 (Text + Kritik. Sonderband),” in: literaturkritik.de [22.03.2018]; publ. unter dem Titel: Was zum #@!:-(! sind denn nun genau Graphic Novels? Ein weitgehend gelungen überarbeiteter Einführungs- und Überblicksband widmet sich einem vielfältigen Subgenre der Comicliteratur. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
S. Elit, “[Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017,” Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621. 2018.
LibreCat
 

2018 | Translation (Section) | LibreCat-ID: 57602
T. Berger, “Gottesdienst und Geschlechterdifferenz im Wandel. Zu einer liturgiewissenschaftlichen Forschungsrichtung im 21. Jahrhundert,” in Dynamik und Diversität des Gottesdienstes, A. Gerhards and B. Kranemann, Eds. Herder, 2018, pp. 126–151.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
M. Homt and S. van Ophuysen, “Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? ,” Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 1, no. 2, pp. 77–89, 2018, doi: 10.4119/HLZ-2401.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
M. Homt and S. van Ophuysen, “Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie,” in Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung, M. Rothland and I. Biederbeck, Eds. Münster: Waxmann, 2018, pp. 121–129.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
M. Homt and S. van Ophuysen, “Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen,” presented at the Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58506
G. Gutsche, A. Köbrich León, and A. Ziegler, “On the relevance of contextual factors for socially responsible investments: an econometric analysis,” Oxford Economic Papers, vol. 71, no. 3, pp. 756–776, 2018, doi: 10.1093/oep/gpy051.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59354
J. Woppowa, “Konfessionelle Kooperation als Aufgabe religionspädagogischer Professionalisierung. Überlegungen zur ersten Phase der Lehrerinnen- und Lehrerbildung,” Religion unterrichten, vol. 2, pp. 8–11, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59334
J. Woppowa and M. Zimmermann, “Konfessionelle Identitätsmarker?! Die Chancen des konfessionell-kooperativen Unterrichts,” Religion 5-10, vol. 32, pp. 4–7, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59351
J. Woppowa and M. Zimmermann, “Konfessionelle Identitätsmarker?! Die Chancen des konfessionell-kooperativen Unterrichts,” Religion 5-10, vol. 32, pp. 4–7, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59352
J. Woppowa, “Der Religionsunterricht der Zukunft als ökumenisch-theologischer Lernort,” rabs. Religionsunterricht an berufsbildenden Schulen, vol. 2, pp. 4–7, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed