Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2452 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler, Rolf, et al. “Different Goals for Pre-University Mathematical Bridging Courses–Comparative Evaluations, Instruments and Selected Results.” PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , edited by V. Durant-Guerrier et al., University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 467–76.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier, Daniel, et al. “Activities for Promoting Civic Statistical Knowledge of Preservice Teachers.” Proceedings of Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of ProCivicStat, edited by P. Kovács, University of Szeged, 2018.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Fleischmann, Yael, and Rolf Biehler. “Students’ Problems in the Identification of Subspaces in Linear Algebra.” PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by V. Durant-Guerrier et al., University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 224–33.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 58241
Lehberger, Regine. “Lehrer-Schüler-Beziehung.” Pädagogik, vol. 12, Beltz, 2018, pp. 50–52.
LibreCat
2018 | Book | LibreCat-ID: 58240 |

Lehberger, Regine. Über den Zusammenhang von körperlicher Aktivität, Schlafqualität und exekutiven Funktionen bei Kindern mit ADHS. Deutsche Sporthochschule Köln, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book | LibreCat-ID: 58290
Woppowa, Jan. Religionsdidaktik (UTB Grundwissen Theologie). 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58311
Robaszkiewicz, Maria Anna, and Julia Steinhausen. “Potenzial von Peer-Mentoring in Lehrveranstaltungen Für Studienanfänger_innen.” Die Hochschullehre, vol. 4, 2018, pp. 27–44.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36007
Hartmann, Alexandra. “The Personal Is Theoretical and the Past Is Present: Blurring the Lines in Contemporary Anti-Racist Writing.” Open Cultural Studies, vol. 2, no. 1, Walter de Gruyter GmbH, 2018, pp. 224–35, doi:10.1515/culture-2018-0021.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57224
Mujahed, Muhannad, et al. “Admissible Gap Navigation: A New Collision Avoidance Approach.” Robotics and Autonomous Systems, vol. 103, Elsevier BV, 2018, pp. 93–110, doi:10.1016/j.robot.2018.02.008.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31501
Elit, Stefan. “[Rezension zu:] Graphic Novels, hg. v. Andreas C. Knigge, München 2017 (Text + Kritik. Sonderband).” in: literaturkritik.de [22.03.2018]; publ. unter dem Titel: Was zum #@!:-(! sind denn nun genau Graphic Novels? Ein weitgehend gelungen überarbeiteter Einführungs- und Überblicksband widmet sich einem vielfältigen Subgenre der Comicliteratur, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
Elit, Stefan. “[Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017.” Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621, 2018.
LibreCat
2018 | Translation (Section) | LibreCat-ID: 57602
Berger, Teresa. “Gottesdienst Und Geschlechterdifferenz Im Wandel. Zu Einer Liturgiewissenschaftlichen Forschungsrichtung Im 21. Jahrhundert.” Dynamik Und Diversität Des Gottesdienstes, edited by Albert Gerhards and Benedikt Kranemann, translated by Claudia Dorit Bergmann, Herder, 2018, pp. 126–51.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. “Die Studienprojekte Im Praxissemester. Wie Nehmen Studierende Die Universitäre Vorbereitung in Den Projektseminaren Wahr? .” Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 1, no. 2, 2018, pp. 77–89, doi:10.4119/HLZ-2401.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. “Wie Kann Der Aufbau Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester Gelingen? Erste Ergebnisse Einer Qualitativen Vergleichenden Fallstudie.” Praxisphasen in Der Lehrerbildung Im Fokus Der Bildungsforschung, edited by Martin Rothland and Ina Biederbeck, Waxmann, 2018, pp. 121–29.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. Gelingensbedingungen Für Den Aufbau Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in Den Begleitveranstaltungen. 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58506
Gutsche, Gunnar, et al. “On the Relevance of Contextual Factors for Socially Responsible Investments: An Econometric Analysis.” Oxford Economic Papers, vol. 71, no. 3, Oxford University Press (OUP), 2018, pp. 756–76, doi:10.1093/oep/gpy051.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59354
Woppowa, Jan. “Konfessionelle Kooperation als Aufgabe religionspädagogischer Professionalisierung. Überlegungen zur ersten Phase der Lehrerinnen- und Lehrerbildung.” Religion unterrichten, vol. 2, 2018, pp. 8–11.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59334
Woppowa, Jan, and Mirjam Zimmermann. “Konfessionelle Identitätsmarker?! Die Chancen des konfessionell-kooperativen Unterrichts.” Religion 5-10, vol. 32, 2018, pp. 4–7.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59351
Woppowa, Jan, and Mirjam Zimmermann. “Konfessionelle Identitätsmarker?! Die Chancen des konfessionell-kooperativen Unterrichts.” Religion 5-10, vol. 32, 2018, pp. 4–7.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 59352
Woppowa, Jan. “Der Religionsunterricht der Zukunft als ökumenisch-theologischer Lernort.” rabs. Religionsunterricht an berufsbildenden Schulen, vol. 2, 2018, pp. 4–7.
LibreCat