Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2497 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50360
H. Kundisch, “Und wohin jetzt mit den Blumen…? Eine Reflexion zur Atmosphäre im leeren (?) Veranstaltungsraum,” in Die große Lehre im virtuellen Raum: The Empty Space, vol. Band 3, D. Daniel-Söltenfuß, T. Emmler, and J. Fuge , Eds. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50363 | OA
M.-A. Kückmann and H. Kundisch, “Denken mit dem Stift?! – Digitale Visualisierungsprozesse als Zugang zu komplexen wirtschafts- und berufspädagogischen Themenfeldern.,” Didaktisierung des Digitalen: Zur Entwicklung berufs- und wirtschaftspädagogischer Studiengänge, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26812 | OA
D. Leffrang and O. Müller, “Should I Follow this Model? The Effect of Uncertainty Visualization on the Acceptance of Time Series Forecasts,” presented at the 2021 IEEE Visualization conference, 2021, doi: 10.1109/TREX53765.2021.00009.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 50457
K. Tews, T. Aubel, G. Meschut, T. Duffe, and G. Kullmer, Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze, vol. 509. DVS Media, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50469
E. Schmidt, “Nickl, Benjamin; Popenici, Stefan; Blackler, Deane (Hrsg.): Transnational German Education and Comparative Education Systems. Research and Practice. Cham: Springer, 2020 (Global Germany in transnational dialogues). -- ISBN 978-3-030-36254-6. 178 Seiten, € 72,79.,” Informationen Deutsch als Fremdsprache, vol. 48, no. 2–3, pp. 283–287, 2021, doi: 10.1515/infodaf-2021-0045.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50234
M. Robaszkiewicz, “From the Darkness to the Light: Hannah Arendt’s Phenomenology of Migration,” in Women in the History of Philosophy and Sciences, Cham: Springer International Publishing, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50232
M. A. Robaszkiewicz and T. Matzner, Eds., Hannah Arendt: Challenges of Plurality. Cham: Springer International Publishing, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25212
U. Qudus, M. Saleem, A.-C. Ngonga Ngomo, and Y.-K. Lee, “An Empirical Evaluation of Cost-based Federated SPARQL Query Processing Engines,” Semantic Web, vol. 12, no. 6, pp. 843–868, doi: 10.3233/SW-200420.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45724
C. M. Henderson, L. Steinhoff, C. M. Harmeling, and R. W. Palmatier, “Customer Inertia Marketing,” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 49, no. 2, pp. 350–373, 2021, doi: http://dx.doi.org/10.1007/s11747-020-00744-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45725
J. J. Kim, L. Steinhoff, and R. W. Palmatier, “An Emerging Theory of Loyalty Program Dynamics,” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 49, no. 1, pp. 71–95, 2021, doi: 10.1007/s11747-020-00719-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45722
L. Steinhoff and R. W. Palmatier, “Commentary: Opportunities and Challenges of Technology in Relationship Marketing,” Australasian Marketing Journal, vol. 29, no. 2, pp. 111–117, 2021, doi: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2020.07.003.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45723
L. Steinhoff and M. M. Zondag, “Loyalty Programs as Travel Companions: Complementary Service Features across Customer Journey Stages,” Journal of Business Research, vol. 129, pp. 70–82, 2021, doi: 10.1016/j.jbusres.2021.02.016.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45741
B. Alberternst, L. Steinhoff, A. Eggert, and M. Giesler, “Consumer Solidarity: A Social-System Perspective on the Glue that Holds Society Together,” presented at the 2021 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45740
B. Alberternst, A. Eggert, L. Steinhoff, and M. Giesler, “Understanding and Measuring Consumer Solidarity as a Collective Bond,” presented at the Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Madrid, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method,” presented at the digiGEBF-Thementagung „Inklusion und Bildung als Thema der empirischen Bildungsforschung: Theoretische Ansätze und empirische Befunde“, online, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
M. Knickenberg, J. M. DeVries, and Ma. Trygger, “Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research) “Education and Society: Expectations, prescriptions, reconciliations“, University of Geneva, Switzerland, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24160 | OA
I. Kletetzka, C. Kummert, and H.-J. Schmid, “Laser Sintering Design Guidelines for media transmitting Components,” in Proceedings of the 32nd Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium, Austin, 2021, vol. 32, doi: http://dx.doi.org/10.26153/tsw/17548.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50455
S. Cornel, “Subjektive Theorien von Praxissemesterstudierenden über Differenz und Normalität in der Grundschule,” in Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021, pp. 417–424.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40496
P. Büker, S. Cornel, K. Glawe, I. Menke, and J. Ogrodowski, “inklud-e: Professionalität für Inklusion im Lehramtsstudium durch digital unterstützte Fallarbeit entwickeln. Beitrag an der DGfE-Sektionstagung Schulpädagogik an der Universität Osnabrück. Online,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37731
P. Büker et al., “inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung,” in Bildung in der digitalen Transformation, H. W. Wollersheim and N. Pengel, Eds. Münster, New York: Waxmann, 2021, pp. 231–234.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed