Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
43441 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
Fahrbach, Manuel, Tobias Jenert, Alexander Fust, Noah Bellwald, and Christoph Winkler. “Fostering Self-Regulated Entrepreneurial Learning in Entrepreneurship Education.” In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, 249–265. Edward Elgar Publishing, 2025. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00021.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
Winkler, Christoph, Tobias Jenert, and Alexander Fust. “Transferability as a Key to Impactful Entrepreneurship Education Outcomes: A New Quest.” In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, 93–105. Edward Elgar Publishing, 2025. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00013.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
Sloane, Hannah Sabrina, Jana Heidebrecht, and Tobias Johannes Jenert. “Fachsensible Wissenschaftliche Begleitung.” In Prototyp Zukunft: Lösungen Für Transformative Lehre Im Modus Des Scholarship, edited by Timo van Treeck, Birgit Sczcyrba, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, and Sylvia Heuchemer. Forschung Und Innovation in Der Hochschulbildung, 2025. https://doi.org/10.57684/COS-1314.
LibreCat
| DOI
2025 | Book | LibreCat-ID: 60522
Euler, Dieter, Peter F. E. Sloane, Tobias Jenert, Desiree Daniel-Söltenfuß, Daniel Hagemeier, Fabian Ludolph, and Joelle Fuhrmann. Innovation und Transfer in der kommunalen Bildungsarbeit. Erfahrungen aus zehn Jahren wissenschaftlicher Begleitung der Transferinitiative Kommunales Bildungsmanagement. Eusl; wbv, 2025. https://doi.org/10.3278/9783763978656.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61105
Jenert, Tobias, and Ronja Büker. “The Multifaceted Nature of Self-Regulation in Entrepreneurship: A Latent Class Analysis.” In 21th Biennial EARLI Conference, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60111
Jenert, Tobias. “Innovieren, Transferieren, Gestalten: Eine Wissenschaft, Die Sich Verständigt.” Bwp@profil 11 (2025): 1–16.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62971
Bender, Roland, Thomas Witte, Matthias Hattermann, and Sabine Fechner. “Der Logarithmus Zur Bestimmung Des PH-Wert-Verlaufs Einer Titration: Ein Fächerverbindender Unterrichtsvorschlag Unter Verwendung Digitaler Werkzeuge.” In Neue Materialien Für Einen Realitätsbezogenen Mathematikunterricht, edited by Hans-Stefan Siller and Katrin Vorhölzer. Berlin: Springer, n.d.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62650
Jenert, Tobias. “Sustainable Educational Innovation in Higher Education: Upscaling, Transfer, and Student Involvement.” Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62973
Shivarpatna Venkatesh, Ashwin Prasad, Rose Sunil, Samkutty Sabu, Amir M. Mir, Sofia Reis, and Eric Bodden. “An Empirical Study of Large Language Models for Type and Call Graph Analysis in Python and JavaScript.” Empirical Software Engineering 30, no. 6 (2025). https://doi.org/10.48550/ARXIV.2410.00603.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62953
Ponath, Jonas, Pascal Pollmeier, and Sabine Fechner. “Einsatz Digitaler Messwerterfassung in Kontextualisierten Lernumgebungen Im Bereich Bildung Für Nachhaltige Entwicklung.” In 40. Fortbildungs- Und Vortragstagung Der Fachgruppe Chemieunterricht Der Gesellschaft Deutscher Chemiker e.V. (GDCh), 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62951
Pollmeier, Pascal, Claudia Bohrmann-Linde, Soraya Cornelius, Rebecca Grandrath, Isabel Rubner, Karin Siepmann, Katrin Sommer, and Sabine Fechner. “Evaluation Digitalisierungsbezogener Fortbildungen Für Chemielehrkräfte.” In Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Chemie Und Physik e.V. (GDCP), 2025.
LibreCat
2025 | Report | LibreCat-ID: 62981
Ehtesabi, Sadaf, Manoar Hossain, Tobias Kenter, Andreas Krawinkel, Lukas Ostermann, Christian Plessl, Heinrich Riebler, et al. Otus Supercomputer. Vol. 1. PC2 Technical Report Series. Paderborn: Paderborn Center for Parallel Computing (PC2), 2025. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2512.07401.
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62980
Kopylov, Denis A., Christian Offen, Laura Ares, Boris Edgar Wembe Moafo, Sina Ober-Blöbaum, Torsten Meier, Polina R. Sharapova, and Jan Sperling. “Multiphoton, Multimode State Classification for Nonlinear Optical Circuits.” Physical Review Research 7, no. 3 (2025). https://doi.org/10.1103/sv6z-v1gk.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 57829
Payrebrune, Kristin M. de, Kathrin Flaßkamp, Tom Ströhla, Thomas Sattel, Dieter Bestle, Benedict Röder, Peter Eberhard, et al. “The Impact of AI on Engineering Design Procedures for Dynamical Systems.” Technische Mechanik - European Journal of Engineering Mechanics 45, no. 1 (2025): 1–23. https://doi.org/10.24352/UB.OVGU-2025-037.
LibreCat
| DOI
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 62979
Meier, Torsten, Polina R. Sharapova, Jan Sperling, Sina Ober-Blöbaum, Boris Edgar Wembe Moafo, and Christian Offen. “Multiphoton, Multimode State Classification for Nonlinear Optical Circuits,” 2025.
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 62984
Sandoval, Marisol. “Vincent Streichhahn (Hrsg.): Feministische Internationale. Texte Zu Geschlecht, Klasse Und Emanzipation 1832–1936.” Feministische Studien. Walter de Gruyter GmbH, 2025. https://doi.org/10.1515/fs-2025-0042.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62988
Amakor, Augustina C., Manuel B. Berkemeier, Meike Claudia Wohlleben, Walter Sextro, and Sebastian Peitz. “Surrogate-Assisted Multi-Objective Design of Complex Multibody Systems.” In Lecture Notes in Computer Science. Cham: Springer Nature Switzerland, 2025. https://doi.org/10.1007/978-3-032-04555-3_21.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker, Petra, Nina Göddertz, Katrin Glawe, Alexandra Reichenbach, and Melanie Wagner. “Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn.,” 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” In Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, 286–305. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding, Jana, Katrin Glawe, Stefania Vita Caci, and Petra Büker. “Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren.” In Diskurse und Praktiken der Heterogenität, edited by Habib Güneşli, Timm Albers, Mona Maria Mombeck, and Jonitta Jesuthasan, 163–77. Beltz Juventa, 2025.
LibreCat