Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37482 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32455
Haines, Mackenzie, Amanda M. Murray, Neal R. Glaviano, Alli Gokeler, and Grant E. Norte. “Restricting Ankle Dorsiflexion Does Not Mitigate the Benefits of External Focus of Attention on Landing Biomechanics in Healthy Females.” Human Movement Science 74 (2020). https://doi.org/10.1016/j.humov.2020.102719.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34489
Gorges, Julia, Jasmin Grumbach, Sabrina A. Micheel, and Phillip Neumann. “Erfassung von Einstellungen zu Inklusion mit SACIE, EFI-L und KIESEL.” Diagnostica 66, no. 4 (2020): 235–45. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000253.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34490
Neumann, Phillip, and Birgit Lütje-Klose. “Diagnostik in Inklusiven Schulen – Zwischen Stigmatisierung, Etikettierungs-Ressourcen-Dilemma Und Förderorientierter Handlungsplanung.” In Schüler*innen Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen, edited by Cornelia Gresch, Poldi Kuhl, Michael Grosche, Christine Sälzer, and Petra Stanat, 3–28. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27608-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34488
Wild, Elke, Birgit Lütje-Klose, Julia Gorges, Phillip Neumann, Sandra Grüter, Antonia Weber, and Janka Goldan. “Kooperation als Schlüssel - Das ‘Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation an inklusiven Schulen’ (BiFoKi).” SEMINAR - Lehrerbildung und Schule 26, no. 4 (2020): 56–68.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 34590
Mehring, Oliver, Per Olsson, Soenke Sievers, and Christian Sofilkanitsch. Co-Movement of Price and Intrinsic Value-Does Accounting Information Matter? TRR, 2020.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 34595
Mehring, Oliver, Per Olsson, Sönke Sievers, and Christian Sofilkanitsch. Co-Movement of Price and Intrinsic Value-Does Accounting Information Matter? TRR, 2020.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 34636
Mehring, Oliver, Jens Müller, Sönke Sievers, and Christian Sofilkanitsch. Does Learning About Low GAAP Reporting Quality Change Investors’ Perceptions of Aggressive Non-GAAP Reporting Choices? TRR, 2020.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 34635
Mehring, Oliver, Per Olsson, Sönke Sievers, and Christian Sofilkanitsch. Online Appendix to: Co-Movement of Price and Intrinsic Value-Does Accounting Information Matter?, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34638
Hüther, Niklas, David T Robinson, Sönke Sievers, and Thomas Hartmann-Wendels. “Paying for Performance in Private Equity: Evidence from Venture Capital Partnerships.” Management Science 66, no. 4 (2020): 1756–1782.
LibreCat
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 34637
Schmitz, Alexander, and Sönke Sievers. What Are the Effects of Strategy Consultants, Financial, and Legal M&A Advisors on M&A Success?, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34643
Liphardt, L., K. Suematsu, and Guido Grundmeier. “Kinetic Studies of Cathode Degradation on PEM Fuel Cell Short Stack Level Undergoing Freeze Startups with Different States of Residual Water and Current Draws.” International Journal of Hydrogen Energy 46, no. 5 (2020): 4399–4406. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2020.10.273.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32043
Albers, Timm, Dörte Weltzien, Caroline Ali-Tani, Sabrina Döther, Sarah Aileen Söhnen, and Nadja Verhoeven. “Herausforderungen inklusiver Bildung in Kita-Teams – Konzipierung eines individualisierten Curriculums für Weiterbildung und Prozessbegleitung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 2, no. 3 (2020). https://doi.org/10.21248/qfi.44.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32029
Albers, Timm, and Michael Lichtblau. “Transitionsprozess im Kontext von Inklusion: Theoretische und empirische Zugänge zur Gestaltung des Übergangs vom Elementar- in den Primarbereich.” In Kooperation von KiTa und Grundschule ; Band 2: Digitalisierung, Inklusion und Mehrsprachigkeit. Kronach: {Carl Link, 2020}, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34789
Amiri, Habib, Helge Glöckner, and Alexander Schmeding. “Lie Groupoids of Mappings Taking Values in a Lie Groupoid.” Archivum Mathematicum 56, no. 5 (2020): 307–356. https://doi.org/10.5817/AM2020-5-307.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34787
Glöckner, Helge, and Niku Masbough. “Products of Regular Locally Compact Spaces Are K_R-Spaces.” Topology Proceedings 55 (2020): 35–38.
LibreCat
 

2020 | Preprint | LibreCat-ID: 34808
Glöckner, Helge. “Smoothing Operators for Vector-Valued Functions and Extension Operators.” ArXiv:2006.00254, 2020.
LibreCat | arXiv
 

2020 | Preprint | LibreCat-ID: 34807
Glöckner, Helge. “Lie Groups of Real Analytic Diffeomorphisms Are L^1-Regular.” ArXiv:2007.15611, 2020.
LibreCat | arXiv
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33752
Zierau, Cornelia. “Literatur im Studium Deutsch als Fremdsprache und in der internationalen Germanistik: Sprachbildung und Förderung interkultureller Kompetenzen durch literarische Texte.” In Germanistik im Kontext des LMD-Systems. Didaktische und curriculare Herausforderung einer regionalen Hochschulpolitik für das Deutsch-Studium in Westafrika, edited by Akila Ahouli, 11–31. Frankfurt a.M.: Peter Lang, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33758
Zierau, Cornelia, and Martina Kofer. “Sprachsensibler Literaturunterricht mit „Tschick“. Sprachliches und literar-ästhetisches Lernen in einem integrativen Deutschunterricht?” In Sprache als Herausforderung – Literatur als Ziel. Kinder- und jugendliterarische Texte und Medien als Ressource für sprachsensibles Lernen Teil 2, edited by Jörn Brüggemann and Birgit Mesch, 249–65. Baltmannsweiler, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33759
Zierau, Cornelia, and Ulla Jung. “Übergänge gestalten – eine Herausforderung.” DaZ Sekundarstufe. Konzepte und Materialien: Übergänge gestalten – neu Zugewanderte unterrichten, Heft 1/2020, 2020, 5–7.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed