12 Publications

Mark all

[12]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622
Höper L, Schulte C. Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. Published online 2024. doi:10.15388/infedu.2024.19
LibreCat | DOI
 
[11]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46186 | OA
Höper L, Schulte C. Paradigmenwechsel vom klassischen zum datengetriebenen Problemlösen im Informatikunterricht. MNU journal. 2023;76(4):314-320.
LibreCat | Files available
 
[10]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151
Winkelnkemper F, Höper L, Schulte C. ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts. Informatics in Education. Published online 2023. doi:10.15388/infedu.2024.09
LibreCat | DOI
 
[9]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49655 | OA
Höper L, Schulte C. The data awareness framework as part of data literacies in K-12 education. Information and Learning Sciences. Published online 2023. doi:10.1108/ils-06-2023-0075
LibreCat | Files available | DOI
 
[8]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31407
Höper L, Podworny S, Schulte C, Frischemeier D. Exploration of Location Data: Real Data in the Context of Interaction with a Cellular Network. In: Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.nkppy
LibreCat | DOI
 
[7]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25523
Podworny S, Höper L, Fleischer Y, Hüsing S, Schulte C. Data Science ab Klasse 5 - Konkrete Unterrichtsvorschläge für künstliche Intelligenz unplugged und Datenbewusstsein. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol {P-313. LNI. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:327. doi:10.18420/infos2021\_w278
LibreCat | DOI
 
[6]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25524
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein: Aufmerksamkeit für die eigenen Daten. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. {LNI}. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:73-82. doi:10.18420/infos2021\_f235
LibreCat | DOI
 
[5]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27491
Höper L. Developing and Evaluating the Concept Data Awareness for K12 Computing Education. In: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. Koli Calling ’21. Association for Computing Machinery; 2021. doi:10.1145/3488042.3490509
LibreCat | DOI
 
[4]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27493
Podworny S, Fleischer Y, Hüsing S, et al. Using data cards for teaching data based decision trees in middle school. In: Seppälä O, Petersen A, eds. Koli Calling ’21: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Joensuu, Finland, November 18 - 21, 2021. ACM; 2021:39:1-39:3. doi:10.1145/3488042.3489966
LibreCat | DOI
 
[3]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In: Gesellschaft für Informatik e.V., ed. 51. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021. Lecture Notes in Informatics. Gesellschaft für Informatik; 2021:1623-1632. doi:10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 
[2]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702
Höper L, Hüsing S, Malatyali H, Schulte C, Budde L. Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN. 2021;41(1):31-38.
LibreCat
 
[1]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper L, Podworny S, Hüsing S, et al. Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. LOG IN. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:345. doi:10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed

12 Publications

Mark all

[12]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622
Höper L, Schulte C. Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. Published online 2024. doi:10.15388/infedu.2024.19
LibreCat | DOI
 
[11]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46186 | OA
Höper L, Schulte C. Paradigmenwechsel vom klassischen zum datengetriebenen Problemlösen im Informatikunterricht. MNU journal. 2023;76(4):314-320.
LibreCat | Files available
 
[10]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151
Winkelnkemper F, Höper L, Schulte C. ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts. Informatics in Education. Published online 2023. doi:10.15388/infedu.2024.09
LibreCat | DOI
 
[9]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49655 | OA
Höper L, Schulte C. The data awareness framework as part of data literacies in K-12 education. Information and Learning Sciences. Published online 2023. doi:10.1108/ils-06-2023-0075
LibreCat | Files available | DOI
 
[8]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31407
Höper L, Podworny S, Schulte C, Frischemeier D. Exploration of Location Data: Real Data in the Context of Interaction with a Cellular Network. In: Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.nkppy
LibreCat | DOI
 
[7]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25523
Podworny S, Höper L, Fleischer Y, Hüsing S, Schulte C. Data Science ab Klasse 5 - Konkrete Unterrichtsvorschläge für künstliche Intelligenz unplugged und Datenbewusstsein. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol {P-313. LNI. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:327. doi:10.18420/infos2021\_w278
LibreCat | DOI
 
[6]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25524
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein: Aufmerksamkeit für die eigenen Daten. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. {LNI}. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:73-82. doi:10.18420/infos2021\_f235
LibreCat | DOI
 
[5]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27491
Höper L. Developing and Evaluating the Concept Data Awareness for K12 Computing Education. In: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. Koli Calling ’21. Association for Computing Machinery; 2021. doi:10.1145/3488042.3490509
LibreCat | DOI
 
[4]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27493
Podworny S, Fleischer Y, Hüsing S, et al. Using data cards for teaching data based decision trees in middle school. In: Seppälä O, Petersen A, eds. Koli Calling ’21: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Joensuu, Finland, November 18 - 21, 2021. ACM; 2021:39:1-39:3. doi:10.1145/3488042.3489966
LibreCat | DOI
 
[3]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In: Gesellschaft für Informatik e.V., ed. 51. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021. Lecture Notes in Informatics. Gesellschaft für Informatik; 2021:1623-1632. doi:10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 
[2]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702
Höper L, Hüsing S, Malatyali H, Schulte C, Budde L. Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN. 2021;41(1):31-38.
LibreCat
 
[1]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper L, Podworny S, Hüsing S, et al. Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. LOG IN. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:345. doi:10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed