11 Publications

Mark all

[11]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46186 | OA
Höper, L., & Schulte, C. (2023). Paradigmenwechsel vom klassischen zum datengetriebenen Problemlösen im Informatikunterricht. MNU journal, 76(4), 314–320.
LibreCat | Files available
 
[10]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151
Winkelnkemper, F., Höper, L., & Schulte, C. (2023). ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts. Informatics in Education. https://doi.org/10.15388/infedu.2024.09
LibreCat | DOI
 
[9]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49655 | OA
Höper, L., & Schulte, C. (2023). The data awareness framework as part of data literacies in K-12 education. Information and Learning Sciences. https://doi.org/10.1108/ils-06-2023-0075
LibreCat | Files available | DOI
 
[8]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31407
Höper, L., Podworny, S., Schulte, C., & Frischemeier, D. (2022). Exploration of Location Data: Real Data in the Context of Interaction with a Cellular Network. Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. https://doi.org/10.52041/iase.nkppy
LibreCat | DOI
 
[7]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25523
Podworny, S., Höper, L., Fleischer, Y., Hüsing, S., & Schulte, C. (2021). Data Science ab Klasse 5 - Konkrete Unterrichtsvorschläge für künstliche Intelligenz unplugged und Datenbewusstsein. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. {P-313 (p. 327). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_w278
LibreCat | DOI
 
[6]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25524
Höper, L., & Schulte, C. (2021). Datenbewusstsein: Aufmerksamkeit für die eigenen Daten. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. P-313 (pp. 73–82). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_f235
LibreCat | DOI
 
[5]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27491
Höper, L. (2021). Developing and Evaluating the Concept Data Awareness for K12 Computing Education. 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. https://doi.org/10.1145/3488042.3490509
LibreCat | DOI
 
[4]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27493
Podworny, S., Fleischer, Y., Hüsing, S., Biehler, R., Frischemeier, D., Höper, L., & Schulte, C. (2021). Using data cards for teaching data based decision trees in middle school. In O. Seppälä & A. Petersen (Eds.), Koli Calling ’21: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Joensuu, Finland, November 18 - 21, 2021 (p. 39:1-39:3). ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489966
LibreCat | DOI
 
[3]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper, L., & Schulte, C. (2021). Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In Gesellschaft für Informatik e.V. (Ed.), 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021 (pp. 1623–1632). Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 
[2]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702
Höper, L., Hüsing, S., Malatyali, H., Schulte, C., & Budde, L. (2021). Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN, 41(1), 31–38.
LibreCat
 
[1]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper, L., Podworny, S., Hüsing, S., Schulte, C., Fleischer, Y., Biehler, R., Frischemeier, D., & Malatyali, H. (2021). Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. P-313 (p. 345). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed

11 Publications

Mark all

[11]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46186 | OA
Höper, L., & Schulte, C. (2023). Paradigmenwechsel vom klassischen zum datengetriebenen Problemlösen im Informatikunterricht. MNU journal, 76(4), 314–320.
LibreCat | Files available
 
[10]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151
Winkelnkemper, F., Höper, L., & Schulte, C. (2023). ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts. Informatics in Education. https://doi.org/10.15388/infedu.2024.09
LibreCat | DOI
 
[9]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49655 | OA
Höper, L., & Schulte, C. (2023). The data awareness framework as part of data literacies in K-12 education. Information and Learning Sciences. https://doi.org/10.1108/ils-06-2023-0075
LibreCat | Files available | DOI
 
[8]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31407
Höper, L., Podworny, S., Schulte, C., & Frischemeier, D. (2022). Exploration of Location Data: Real Data in the Context of Interaction with a Cellular Network. Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. https://doi.org/10.52041/iase.nkppy
LibreCat | DOI
 
[7]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25523
Podworny, S., Höper, L., Fleischer, Y., Hüsing, S., & Schulte, C. (2021). Data Science ab Klasse 5 - Konkrete Unterrichtsvorschläge für künstliche Intelligenz unplugged und Datenbewusstsein. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. {P-313 (p. 327). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_w278
LibreCat | DOI
 
[6]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25524
Höper, L., & Schulte, C. (2021). Datenbewusstsein: Aufmerksamkeit für die eigenen Daten. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. P-313 (pp. 73–82). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_f235
LibreCat | DOI
 
[5]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27491
Höper, L. (2021). Developing and Evaluating the Concept Data Awareness for K12 Computing Education. 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. https://doi.org/10.1145/3488042.3490509
LibreCat | DOI
 
[4]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27493
Podworny, S., Fleischer, Y., Hüsing, S., Biehler, R., Frischemeier, D., Höper, L., & Schulte, C. (2021). Using data cards for teaching data based decision trees in middle school. In O. Seppälä & A. Petersen (Eds.), Koli Calling ’21: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Joensuu, Finland, November 18 - 21, 2021 (p. 39:1-39:3). ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489966
LibreCat | DOI
 
[3]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper, L., & Schulte, C. (2021). Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In Gesellschaft für Informatik e.V. (Ed.), 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021 (pp. 1623–1632). Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 
[2]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702
Höper, L., Hüsing, S., Malatyali, H., Schulte, C., & Budde, L. (2021). Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN, 41(1), 31–38.
LibreCat
 
[1]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper, L., Podworny, S., Hüsing, S., Schulte, C., Fleischer, Y., Biehler, R., Frischemeier, D., & Malatyali, H. (2021). Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In L. Humbert (Ed.), 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021: Vol. P-313 (p. 345). Gesellschaft für Informatik, Bonn. https://doi.org/10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed