Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum.” Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, vol. 12, Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2017, pp. 91–98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators.” Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, vol. 12, Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2017, pp. 129–32.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Dmitri Thikomirov. “Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt.” Digitale Vernetzung der Facharbeit, edited by T. Vollmer et al., vol. 43, W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG, 2016, pp. 225–35.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Nofen, Barbara, and Katrin Temmen. “Lecture Meets Laboratory Experimental Experiences for Large Audiences: Results of a First Implementation and Recommendation.” 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2015, doi:10.1109/educon.2015.7095963.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga, Christian, et al. MiLeNa – Ein Überregionales Programm Zur MINT-Lehrernachwuchsförderung. 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Temmen, Katrin, et al. “Lecture Meets Laboratory Experimental Experiences for Large Audiences: Concept and Implementation.” 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2014, doi:10.1109/educon.2014.6826117.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend, Gabriela. “The Project Virtual Science Fair for Promoting Inquiry Learning.” Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications, edited by D.F. Berlin and A.L. White, International Consortium for Research in Science and Mathematics Education, 2014, pp. 85–89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Raising Students’ Interest in STEM and Encouraging Career Choice in Science and Engineering. 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Temmen, Katrin, and Thomas Walther. “Learning by Doing – Improving Academic Skills.” International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP), vol. 3, no. 3, 57, International Association of Online Engineering (IAOE), 2013, doi:10.3991/ijep.v3i3.2827.
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
Temmen, Katrin, and T. Walther. “‘Learning by Doing’ Improving Academic Skills.” 2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2013, doi:10.1109/educon.2013.6530095.
LibreCat | DOI
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37270
Temmen, Katrin. “Auf die Studierenden hören: Einsatz von Schülerlaboren in der Lehramtsausbildung.” Didaktik im Fokus, Schneider Verlag, 2013, pp. 187–202.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37283
Gerholz, K. H., et al. “Lehrerbildung praxisorientiert gestalten - Das Projekt InnoTrans Uni-BK.” Wirtschaft und Erziehung, 2013, pp. 64–69.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 37268
Behr, Teresa, and Katrin Temmen. “Teaching Experience - Improving Teacher Education with Experiential Learning.” International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), vol. 3, no. 3, 2012, pp. 60–73.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47615
Jonas-Ahrend, Gabriela. Individuelle Förderung in Der Fachdidaktischen Physiklehrerausbildung. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47612
Wlotzka, Udo, and Gabriela Jonas-Ahrend. Verbesserung Des Schülerinteresses Selbstverständlich? 2012.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47587
Jonas-Ahrend, Gabriela. “E-Mentoren Bei Der Virtual Science Fair – Eine Innovative Facette in Der Lehrerausbildung.” Journal Hochschuldidaktik, vol. 22, no. 1, 2011, pp. 13–15, doi: 10.17877/DE290R-1864.
LibreCat | DOI
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47603
Jonas-Ahrend, Gabriela. Was Sind Geeignete Kontexte Für Den Physikunterricht? 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47604
Jonas-Ahrend, Gabriela. Virtual Science Fair - Neu in Deutschland. 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47611
Theyßen, Heike, et al. Ein ELearningkurs Zur Entwicklung Mediengestützter Physikaufgaben. 2010.
LibreCat
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47610
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Jens Wilbers. Alltägliche Lehrerreflexion - Intuition Oder Information? 2009.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=300)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed