Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
303 Publications
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57018
J. Püschl, R. Biehler, R. Hochmuth, and S. Schreiber, “Wie geben Tutoren Feedback? Anforderungen an studentische Korrekturen und Weiterbildungs-maßnahmen im LIMA-Projekt,” in Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase - Herausforderungen und Lösungsansätze, A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016, pp. 387–404.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57019
P. Wolf and R. Biehler, Eds., Anwendungsorientierte Aufgaben für die Erstsemester-Mathematik-Veranstaltungen im Maschinenbaustudium - khdm-Report Nr. 04-16. Kassel: Universität Kassel, 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57015
J. Haase et al., “Mathematikausbildung von Grundschulstudierenden im Projekt KLIMAGS: Forschungsdesign und erste Ergebnisse bzgl. Weltbildern, Lernstrategien und Leistungen,” in Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase - Herausforderungen und Lösungsansätze , A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2015, pp. 531–547.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57044
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Preservice teachers reasoning about uncertainty in the context of randomization tests,” in Reasoning about uncertainty: Learning and teaching informal inferential reasoning, A. Zieffler and E. Fry, Eds. Minneapolis, Minnesota: Catalyst Press, 2015, pp. 129–162.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57039
S. Becher and R. Biehler, “Welche Kriterien legen Lehramtsstudierende (Gym) bei der Bewertung fachmathematischer Veranstaltungen zu Grunde?,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 1, F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, and C. Streit, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2015, pp. 116–119.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57040
R. Biehler, Ed., Stochastik in der Schule 35(3). 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57051
A. Kuzle and R. Biehler, “Examining mathematics mentor teachers’ practices in professional development courses on teaching data analysis: implications for mentor teachers’ programs,” ZDM Mathematics Education, vol. 47, no. 1, pp. 39–51, 2015, doi: 10.1007/s11858-014-0663-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57048
R. Biehler and P. Scherer, “Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Editorial,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 36, no. 2, pp. 191–194, 2015, doi: 10.1007/s13138-015-0080-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57047
R. Biehler and P. Scherer, Eds., Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2). 2015.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57046
R. Biehler, J. Kortemeyer, and N. Schaper, “Conceptualizing and studying students’ processes of solving typical problems in introductory engineering courses requiring mathematical competences,” in Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015), K. Krainer and N. Vondrová, Eds. Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015, pp. 2060–2066.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57049
D. Frischemeier and R. Biehler, “Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software,” in Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015), K. Krainer and N. Vondrová, Eds. Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015, pp. 643–650.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57050
L. Kempen and R. Biehler, “Pre-service teachers’ perceptions of generic proofs in elementary number theory,” in Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015), K. Krainer and N. Vondrová, Eds. Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015, pp. 135–141.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57013
D. Frischemeier and R. Biehler, “Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software,” in Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9), K. Krainer and N. Vondrova, Eds. Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015, pp. 643–650.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57052
A. Kuzle and R. Biehler, “A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices,” in Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015), K. Krainer and N. Vondrová, Eds. Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015, pp. 2847–2853.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57054
S. Lünne, R. Biehler, S. Schüler, and B. Rösken-Winter, “Mathematikbezogene Beliefs fachfremd unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer zu Beginn einer Qualifizierungsmaßnahme,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2, F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, and C. Streit, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2015, pp. 604–607.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57053
S. Lünne and R. Biehler, “FfuntOWL: Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer im Regierungsbezirk Detmold (NRW),” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2, F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, and C. Streit, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2015, pp. 608–611.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57055
T. Mai and R. Biehler, “eVEMINT-Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2, F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, and C. Streit, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2015, pp. 612–615.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57045
R. Biehler and L. Kempen, “Entdecken und Beweisen als Teil der Einführung in die Kultur der Mathematik für Lehramtsstudierende,” in Übergänge konstruktiv gestalten: Ansätze für eine zielgruppenspezifische Hochschuldidaktik Mathematik, J. Roth, T. Bauer, H. Koch, and S. Prediger, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014, pp. 121–135.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5891
T. Wassong and R. Biehler, “The use of technology in a mentor teacher course in statistics education,” in Sustainability in statistics education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA., 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5890
R. Biehler, P. R. Fischer, R. Hochmuth, and T. Wassong, “Eine Vergleichsstudie zum Einsatz von Math-Bridge und VEMINT an den Universitäten Kassel und Paderborn,” in Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven, I. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. R. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber, and T. Wassong, Eds. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2014, pp. 103–122.
LibreCat