Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

301 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57048
Biehler R, Scherer P. Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Editorial. Journal für Mathematik-Didaktik. 2015;36(2):191-194. doi:10.1007/s13138-015-0080-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57047
Biehler R, Scherer P, eds. Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2).; 2015.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57046
Biehler R, Kortemeyer J, Schaper N. Conceptualizing and studying students’ processes of solving typical problems in introductory engineering courses requiring mathematical competences. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:2060–2066.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57049
Frischemeier D, Biehler R. Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:643–650.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57050
Kempen L, Biehler R. Pre-service teachers’ perceptions of generic proofs in elementary number theory. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:135–141.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57013
Frischemeier D, Biehler R. Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In: Krainer K, Vondrova N, eds. Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:643–650.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57052
Kuzle A, Biehler R. A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:2847–2853.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57054
Lünne S, Biehler R, Schüler S, Rösken-Winter B. Mathematikbezogene Beliefs fachfremd unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer zu Beginn einer Qualifizierungsmaßnahme. In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:604-607.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57053
Lünne S, Biehler R. FfuntOWL: Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer im Regierungsbezirk Detmold (NRW). In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:608-611.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57055
Mai T, Biehler R. eVEMINT-Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien. In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:612-615.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57045
Biehler R, Kempen L. Entdecken und Beweisen als Teil der Einführung in die Kultur der Mathematik für Lehramtsstudierende. In: Roth J, Bauer T, Koch H, Prediger S, eds. Übergänge konstruktiv gestalten: Ansätze für eine zielgruppenspezifische Hochschuldidaktik Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2014:121-135. doi:10.1007/978-3-658-06727-4_8
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5891
Wassong T, Biehler R. The use of technology in a mentor teacher course in statistics education. In: Makar K, de Sousa B, Gould R, eds. Sustainability in Statistics Education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA. IASE; 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5890
Biehler R, Fischer PR, Hochmuth R, Wassong T. Eine Vergleichsstudie zum Einsatz von Math-Bridge und VEMINT an den Universitäten Kassel und Paderborn. In: Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al., eds. Mathematische Vor- Und Brückenkurse: Konzepte, Probleme Und Perspektiven. Springer Spektrum; 2014:103-122.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5889
Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al. VEMINT – Interaktives Lernmaterial für mathematische Vor- und Brückenkurse. In: Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al., eds. Mathematische Vor- Und Brückenkurse: Konzepte, Probleme Und Perspektiven. Springer Spektrum; 2014:261-276.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5892
Wassong T, Biehler R. Evaluation of a Continuous Professional Development for Mathematics Mentor Teachers for Improving the Quality of Teacher Training in Statistics. In: Paper Presented at Educating the Educators, Essen 2014. ; 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57163
Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al. VEMINT – Interaktives Lernmaterial für mathematische Vor- und Brückenkurse. In: Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al., eds. Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2014:261-276. doi:10.1007/978-3-658-03065-0_18
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57168
Biehler R. Discussion of Part I - Transitions in Learning Mathematics as a Challenge for People and Institutions. In: Rezat S, Hattermann M, Peter-Koop A, eds. Transformation—A Fundamental Idea of Mathematics Education. Springer; 2014:127-134. doi:10.1007/978-1-4614-3489-4_18
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57166
Biehler R. Die Gesetze der großen Zahlen als heuristische Hilfsmittel zur Begriffsbildung in der Stochastik. In: Sproesser U, Wessolowski S, Wörn C, eds. Daten, Zufall und der Rest der Welt: Didaktische Perspektiven zur anwendungsbezogenen Mathematik. Springer Spektrum; 2014:13–26.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57170
Biehler R. Leitidee Daten und Zufall – Fundamentale Ideen aus Sicht der angewandten Stochastik. In: Linneweber-Lammerskitten H, ed. Fachdidaktik Mathematik-Grundbildung Und Kompetenzaufbau Im Unterricht Der Sekundarstufe I Und II. Kallmeyer; 2014.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57164
Bausch I, Biehler R, Bruder R, et al., eds. Mathematische Vor-Und Brückenkurse, Konzepte, Probleme Und Perspektiven. Springer Spektrum; 2014.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=16274)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed