Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
291 Publications
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57050
Kempen, L., & Biehler, R. (2015). Pre-service teachers’ perceptions of generic proofs in elementary number theory. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 135–141). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57013
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2015). Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In K. Krainer & N. Vondrova (Eds.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9) (pp. 643–650). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57052
Kuzle, A., & Biehler, R. (2015). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57054
Lünne, S., Biehler, R., Schüler, S., & Rösken-Winter, B. (2015). Mathematikbezogene Beliefs fachfremd unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer zu Beginn einer Qualifizierungsmaßnahme. In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 604–607). WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57053
Lünne, S., & Biehler, R. (2015). FfuntOWL: Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer im Regierungsbezirk Detmold (NRW). In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 608–611). WTM-Verlag.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57055
Mai, T., & Biehler, R. (2015). eVEMINT-Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien. In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 612–615). WTM-Verlag.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57045
Biehler, R., & Kempen, L. (2014). Entdecken und Beweisen als Teil der Einführung in die Kultur der Mathematik für Lehramtsstudierende. In J. Roth, T. Bauer, H. Koch, & S. Prediger (Eds.), Übergänge konstruktiv gestalten: Ansätze für eine zielgruppenspezifische Hochschuldidaktik Mathematik (pp. 121–135). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-06727-4_8
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57163
Bausch, I., Biehler, R., Bruder, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., Koepf, W., & Wassong, T. (2014). VEMINT – Interaktives Lernmaterial für mathematische Vor- und Brückenkurse. In I. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber, & T. Wassong (Eds.), Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven (pp. 261–276). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-03065-0_18
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57168
Biehler, R. (2014). Discussion of Part I - Transitions in Learning Mathematics as a Challenge for People and Institutions. In S. Rezat, M. Hattermann, & A. Peter-Koop (Eds.), Transformation—A Fundamental Idea of Mathematics Education (pp. 127–134). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3489-4_18
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57166
Biehler, R. (2014). Die Gesetze der großen Zahlen als heuristische Hilfsmittel zur Begriffsbildung in der Stochastik. In U. Sproesser, S. Wessolowski, & C. Wörn (Eds.), Daten, Zufall und der Rest der Welt: Didaktische Perspektiven zur anwendungsbezogenen Mathematik (pp. 13–26). Springer Spektrum.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57170
Biehler, R. (2014). Leitidee Daten und Zufall – Fundamentale Ideen aus Sicht der angewandten Stochastik. In H. Linneweber-Lammerskitten (Ed.), Fachdidaktik Mathematik-Grundbildung und Kompetenzaufbau im Unterricht der Sekundarstufe I und II. Kallmeyer.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57164
Bausch, I., Biehler, R., Bruder, R., Fischer, P., Hochmuth, R., Koepf, W., Schreiber, S., & Wassong, T. (Eds.). (2014). Mathematische Vor-und Brückenkurse, Konzepte, Probleme und Perspektiven. Springer Spektrum.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57284
Biehler, R., & Leuders, T. (2014). Kompetenzmodellierungen für den Mathematikunterricht – Eine Zwischenbilanz aus Sicht der Mathematikdidaktik. Journal für Mathematik-Didaktik, 35(1), 1–5. https://doi.org/10.1007/s13138-014-0062-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57196
Biehler, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., & Wassong, T. (2014). Eine Vergleichsstudie zum Einsatz von Math-Bridge und VEMINT an den Universitäten Kassel und Paderborn. In I. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber, & T. Wassong (Eds.), Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-03065-0_8
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57191
Biehler, R. (2014). Leitidee Daten und Zufall–Fundamentale Ideen aus Sicht der Statistik. In H. Linneweber-Lammerskitten (Ed.), Fachdidaktik Mathematik - Grundbildung und Kompetenzaufbau im Unterricht der Sekundarstufe I und II (pp. 69–92). Klett Kallmeyer.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57194
Biehler, R., Dutkowski, W., Elschenbroich, H.-J., Heintz, G., Hollendung, K., & Kuzle, A. (2014). Geometrie lehren und lernen – kompetenzorientiert und dynamisch. Medienbrief Mathematik, 2, 29–30.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57289
Biehler, R., & Leuders, T. (Eds.). (2014). Kompetenzmodellierungen für den Mathematikunterricht. Journal für Mathematik-Didaktik 35(1).
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57412
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2014). Design and exploratory evaluation of a learning trajectory leading to do randomization tests facilitated by TinkerPlots. In B. Ubuz (Ed.), Proceedings of the 8th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 8) Antalya February 2013 (pp. 798–808).
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57411
Biehler, R., Schaper, N., & Kortemeyer, J. (2014). Hilft der sogenannte Modellierungskreislauf Lösungsprozesse bei ingenieurwiss. Anwendungsaufga-ben besser zu verstehen? In J. Roth & J. Ames (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, Band 1 (pp. 647–650). WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57419
Oesterhaus, J., & Biehler, R. (2014). Designing and implementing an alternative teaching concept within a continuous professional development course for German secondary school teachers. In K. Makar, B. d. Sousa, & R. Gould (Eds.), Sustainability in statistics education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA. ISA.
LibreCat
| Download (ext.)