Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

486 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33306 | OA
Fiege AS, Pape S. Moodle in der Hochschullehre: Struktur durch HTML-Code. In: Krähwinkel T, ed. #MoodleKannMehr – nicht nur im Distanzunterricht! . 1st ed. Visual Ink Publishing; 2022:76-78.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
Pape S, Fiege AS, Mindt I. Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. In: Wawra D, Rose J, eds. Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English. Vol 33.2. Anglistik. Universitätsverlag Winter; :15-27. doi:10.33675/ANGL/2022/2/6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33541
Mildorf J. Charge mentale et violence domestique: une approche des récits de femmes en termes de small stories. In: Patron S, ed. Récits de La Charge Mentale Des Femmes: Small Stories II. Herrmann; 2022:43-62.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich D. Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning. In: Piske T, Steinlen A, eds. Cognition and Second Language Acquisition. Narr Francke Attempto; 2022:219-244.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer P, Hartmann J, Rumlich D. Attitudes of German high school students toward different varieties of English. Applied Linguistics. 2022;43(3):538-562. doi:10.1093/applin/amab046
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich D. Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2022;51(2):121.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn CA, Mindt I. Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom. Anglistik. 2022;33(2):11-14. doi:10.33675/angl/2022/2/5
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich D, Matz F. Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen. In: Wilden E, Alfes L, Cantone KF, Reimann D, eds. Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung. Bielefeld; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51361
Ehland C. Splendid Consultation: Jochen Buchsteiner reports on Brexit and Britain. In: Berberich C, ed. Brexit and the Migrant Voice. Routledge; 2022:104-121.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33543
Mildorf J. Arzt-Patienten-Kommunikation und das Problem der Einverständniserklärung in Jeffrey Eugenides’ Roman Middlesex. In: Steger F, ed. Jahrbuch Literatur Und Medizin. Vol 13. Jahrbuch Literatur und Medizin. Universitätsverlag Winter; 2022:59-76.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
Ehland C. ’The Continent is Isolated‘. Britische Europavorstellungen zwischen Mythos und Wahrheit. In: Lützeler PM, ed. Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen. Böhlau; 2022:63-79.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44223
Jende YK. Out of the Box and into the Gutter. Rethinking Space in Michael Nicoll Yahgulanaas’ Haida Manga Art. In: Artistic Practices of (Un-)Making Place, International and Interdisciplinary Conference. ; 2022.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies M. Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain. In: Jacobi P, Pankratz A, eds. Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm. Königshausen & Neumann; 2021:149-163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann P, Rumlich D, Matz F, Römhild R. Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2021;(ahead of print). doi:10.1080/13670050.2021.1981821
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr B, Rumlich D, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Vol 50.; 2021. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich D, Matz F, Juchem-Grundmann C. Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur... In: Eisenmann M, Steinbock J, eds. Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019. Schneider Verlag Hohengehren; 2021:347-350.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting J, Geierhos M. Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks. In: Loukanova R, ed. Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020. Vol 939. Studies in Computational Intelligence (SCI). Cham: Springer; 2021:163--189. doi:10.1007/978-3-030-63787-3_6
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Tönnies M, Schlieper H, eds. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol 21. Harrassowitz; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
Tönnies M. The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models? In: Tönnies M, Schlieper H, eds. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol 21. culturae. Harrassowitz; 2021:235-263.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr B, Rumlich D. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2021;50(1):3-14. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich D. Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools. Journal of Immersion and Content-Based Language Education. 2021;9(1):150-154. doi:10.1075/jicb.20026.rum
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt I. “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In: Bürgel C, Gévaudan P, Siepmannn D, eds. Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen. Vol 119. Linguistik. Stauffenburg; 2021:39-55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt I, Rebekka S. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. transcript; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
Tönnies M, Sierz A. ‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama. Journal of Contemporary Drama in English. 2021;9(1):20-42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Fakha N. Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies. die hochschullehre. 2021;(7).
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Mildorf J. Book review: Katharina Fürholzer: Das Ethos des Pathographen: Literatur- und medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019. European Journal of Scandinavian Studies. 2021;51(1):180-185.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer P, Hartmann J, Rumlich D. Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English. European Journal of Applied Linguistics. 2021;9(2):391-416. doi:10.1515/eujal-2020-0014
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt R, Mindt I. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre . Hochschulbildung: Lehre und Forschung. transcript Verlag; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 54791
Hartmann A. Ashe, Bertram D.; Saal, Ilka (eds.).                   Slavery and the Post-Black Imagination. Seattle: Washington University Press, 2020. 248 pp. Kritikon Litterarum. 2021;48(3-4):404-410. doi:10.1515/kl-2021-0046
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
Bernaerts L, Mildorf J. When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama. In: Bernaerts L, Mildorf J, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. 1st ed. Theory and Interpretation of Narrative. Ohio State University Press; 2021:1-13.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
Mildorf J. Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point. In: Bernaerts L, Mildorf J, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
Mildorf J. ‘Ja, ja, so schön klingt das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies. In: Arteel I, Bernaerts L, Bluijs S, Verhulst P, eds. Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period. 1st ed. Manchester University Press; 2021:128-149.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
Mildorf J, Bernaerts L, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44222
Jende YK. Crossraods of Collective Memory. Canadian Memoir at the Junction of lieux and nœuds de mémoire. In: The Place of Memory and the Memory of Place, International Conference. London Centre of Interdisciplinary Research; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44221
Jende YK. Truth Be Told, ... or Not? Reality and Perspective in New Sincerity Memoir. In: Bridges and Barriers: Perspectives of Progress and Preservation, Interdisciplinary and International Conference. ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 44263
Behler F, Jende YK, Büsken L-M, Rasmussen C, eds. Bridges and Barriers, Interdisziplinäre Studentische Konferenz.; 2021.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Bäumer FS, Kersting J, Buff B, Geierhos M. Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging. In: Audrius L, Rita B, Daina G, Vilma S, eds. Information and Software Technologies. Vol 1283. Communications in Computer and Information Science. Springer; 2020:368--382. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-59506-7_30
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß S, Schäfer-Althaus S. Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:7-22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß S. Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:205-226.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß S. Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture. Journal for the Study of British Cultures. 2020;27(1):63-76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister D, Mindt I. Einleitung. In: Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS; 2020:1-6. doi:10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt I, Kaymak Y. Digitale Elemente im Englischunterricht. In: Meister D, Mindt I, eds. Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Springer VS; 2020:155-174. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt R, Dietrich N, Mindt I. Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In: Beißwenger M, ed. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. ; 2020. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt I, Schmidt R, Beißwenger M, Dietrich N. Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In: Beißwenger M, Bulizek B, Gryl I, Schacht F, eds. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr; 2020:165-207. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt I, Schmidt R. Student engagement im Inverted Classrom. In: Brandhofer G, Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Tengler K, eds. Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020. BoD; 2020:1-16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt I. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. 2020;31(3):247-248. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies M, Voigts E. Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre. Journal of Contemporary Drama in English. 2020;8(2):295-312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich D. Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective. The Language Learning Journal. 2020;48(1):115-119. doi:10.1080/09571736.2019.1696879
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz F, Rumlich D. Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik. In: Grünewald A, Hethey M, Struve K, eds. KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier; 2020:159-176.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz F, Rogge M, Rumlich D. Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik. In: Drackert A, Mainzer-Murrenhoff M, Soltyska A, Timukova A, eds. Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule. Frankfurt am Main, Germany: Lang; 2020:17-34.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed