Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1209 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 117–141). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 293–363). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_12
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M., & Schaper, N. (Eds.). (2022). Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44328
Burban, I., & Drozd, Yu. (2022). Morita theory for non-commutative noetherian schemes. Advances in Mathematics, 399, Article 108273. https://doi.org/10.1016/j.aim.2022.108273
LibreCat | DOI
 

2022 | Preprint | LibreCat-ID: 44537
Burban, I., Alfes-Neumann, C., & Raum, M. (2022). A classification of polyharmonic Maa forms via quiver representations.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44327
Burban, I., & Peruzzi, A. (2022). On elliptic solutions of the associative Yang-Baxter equation. Journal of Geometry and Physics, 176, Article 104499.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44624
Faulwasser, T., Flaßkamp, K., Ober-Blöbaum, S., Schaller, M., & Worthmann, K. (2022). Manifold turnpikes, trims, and symmetries. Mathematics of Control, Signals, and Systems, 34, 759–788.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33741
Cappello, C., & Steffen, E. (2022). Symmetric Set Coloring of Signed Graphs. Annals of Combinatorics. https://doi.org/10.1007/s00026-022-00593-4
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33950
Cappello, C., & Steffen, E. (2022). Frustration-critical signed graphs. Discrete Applied Mathematics, 322, 183–193. https://doi.org/10.1016/j.dam.2022.08.010
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
Bruns, J., & Reuter, D. (2022). „Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen? Beiträge zum Mathematikunterricht 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2022). Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns, J., Langer, W., & Erhorn, J. (2022). Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2022). Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena, M., Bruns, J., & Gasteiger, H. (2022). Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(6), 1455–1480. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01122-y
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter, D., & Bruns, J. (2022). Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Schönherr, J., Schukajlow, S., Blomberg, J., & Leopold, C. (2022). Effects of drawing instructions and strategic knowledge on mathematical modeling performance: Mediated by the use of the drawing strategy. Applied Cognitive Psychology, Ac3930, 36(2), 402–417. https://doi.org/10.1002/acp.3930
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2022). Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students’ use of drawings. Proceedings of the 45th PME Conference, 3, 347–354.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45854
Kirschmer, M., & Nebe, G. (2022). Binary Hermitian Lattices over Number Fields. Experimental Mathematics, 31(1), 280–301. https://doi.org/10.1080/10586458.2019.1618756
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34677
Black, T., & Wu, C. (2022). Prescribed signal concentration on the boundary: eventual smoothness in a chemotaxis-Navier–Stokes system with logistic proliferation. Calculus of Variations and Partial Differential Equations, 61(3), Article 96. https://doi.org/10.1007/s00526-022-02201-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46163
Kolbe, T., & Wessel, L. (2022). Self-regulated learning in a mathematics course for engineers in the first semester: insights into students reported resource management and cognitive strategies. Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed