Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1581 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, A., & Liebendörfer, M. (2018). Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief, 63.
LibreCat
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 55291
Technau, M. (2018). On Beatty sets and some generalisations thereof. University of Würzburg. https://doi.org/10.25972/WUP-978-3-95826-089-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018) (pp. 527–536). INDRUM Network, University of Agder.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge. (pp. 32–41). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37661
Rösler, M., & Voit, M. (2018). Beta Distributions and Sonine Integrals for Bessel Functions on Symmetric Cones. Studies in Applied Mathematics, 141(4), 474–500. https://doi.org/10.1111/sapm.12217
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37662
Rösler, M., Graczyk, P., & Luks, T. (2018). On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis, 48(3), 337–360. https://doi.org/10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40050
Baeumer, B., Luks, T., & Meerschaert, M. M. (2018). Space‐time fractional Dirichlet problems. Mathematische Nachrichten, 291(17–18), 2516–2535. https://doi.org/10.1002/mana.201700111
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34843
Elsenhans, A.-S., & Klüners, J. (2018). Computing subfields of number fields and applications to Galois group computations. Journal of Symbolic Computation, 93, 1–20. https://doi.org/10.1016/j.jsc.2018.04.013
LibreCat | DOI | arXiv
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42788
Kirschmer, M., & Nebe, G. (2018). One Class Genera of Lattice Chains Over Number Fields. In Algorithmic and Experimental Methods in Algebra, Geometry, and Number Theory. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-70566-8_22
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42790
Kirschmer, M. (2018). One-class genera of exceptional groups over number fields. Journal de Théorie Des Nombres de Bordeaux, 30(3), 847–857. https://doi.org/10.5802/jtnb.1052
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban, I., & Galinat, L. (2018). Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Communications in Mathematical Physics, 364(1), 123–169. https://doi.org/10.1007/s00220-018-3172-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban, I., & Drozd, Yu. (2018). Non-commutative nodal curves and derived tame algebras.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban, I., & Zheglov, A. (2018). Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators. International Journal of Mathematics, 29(10), Article 1850064- 46 pp.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse, J., Prediger, S., & Marcus, A. (2018). Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks, B., Claes, L., Walther, A., & Henning, B. (2018). Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. Optimization Methods and Software, 33(4–6), 868--888. https://doi.org/10.1080/10556788.2018.1435652
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns, J., Unterhauser, E., & Gasteiger, H. (2018). Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht (pp. 377–380). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2018). Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule. mathematik lehren, 205, 10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke, A., & Bruns, J. (2018). Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education. In I. Elia, J. Mulligan, A. Anderson, A. Baccaglini-Frank, & C. Benz (Eds.), Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education (pp. 267–289). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73432-3_14
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, & C. Selter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–39). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed