Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1618 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56585
Suri A. Conjugate points along spherical harmonics. Journal of Geometry and Physics. 2024;206:105333.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler R, Durand-Guerrier V, Trigueros M. New trends in didactic research in university mathematics education. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01643-2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55459
Bullerjahn N, Kovács B. Error estimates for full discretization of Cahn--Hilliard equation with dynamic boundary conditions. IMA Journal of Numerical Analysis. doi:10.48550/ARXIV.2407.20698
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach A, Häsel-Weide U. Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In: Bierbrauer C, Ladel S, Platz M, eds. Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten. WTM-Verlag; 2024:184-200.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth G. Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024. ; 2024:1505-1508. doi:https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 |

Miller KM, Polman JL, Yoon SA, et al. Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse. In: Lindgren R, Asino TI, Kyza EA, Looi CK, Keifert DT, Suárez E, eds. Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024. International Society of the Learning Sciences; 2024:1863-1870.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 59507
Maslovskaya S, Offen C, Ober-Blöbaum S, Singh P, Wembe Moafo BE. Commutator-free Cayley methods.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. ; 2024:207-210. doi:https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59791
Maslovskaya S, Ober-Blöbaum S. Symplectic Methods in Deep Learning. In: IFAC-PapersOnLine. Vol 58. Elsevier BV; 2024:85-90. doi:10.1016/j.ifacol.2024.10.118
LibreCat
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 59794
Maslovskaya S, Ober-Blöbaum S, Offen C, Singh P, Wembe Moafo BE. Adaptive higher order reversible integrators for memory efficient deep learning. Published online 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 59801
Jean F, Maslovskaya S. Inverse optimal control problem in the non autonomous linear-quadratic case. Published online 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schönherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. 2024;94(2):407-424. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schönherr J, Schukajlow S. Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education. 2024;148. doi:10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schönherr J, Strohmaier AR, Schukajlow S. Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education. Educational Research Review. 2024;45. doi:10.1016/j.edurev.2024.100639
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schönherr J, Mayer RE. Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-71291-3_26
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32101 |

Weich T, Guedes Bonthonneau Y, Guillarmou C, Hilgert J. Ruelle-Taylor resonances of Anosov actions. J Europ Math Soc. Published online 2024:3085–3147.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60103
Langer W, Bruns J, Erhorn J. Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf individuelle Förderung im inklusiven Sportunterricht. Journal for Educational Research Online. 2024;2023(1):51-73. doi:10.31244/jero.2023.01.03
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60104
Jensen S, Gasteiger H, Bruns J. Place Value and Regrouping as Helpful Constructs to Diagnose Difficulties in Understanding the Place Value System Stellenwert und Bündelung als hilfreiche Konstrukte zur Diagnose von Schwierigkeiten beim Verständnis des Stellenwertsystems. Journal für Mathematik-Didaktik. 2024;45(2). doi:10.1007/s13138-024-00234-8
LibreCat
| DOI