Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3719
Investigating intuition under the perpective of expertise: Experiences from two experimental studies
C. Harteis, in: M. Sinclair (Ed.), Handbook of Intuition Research Methodology, Edward Elgar, Cheltenham, 2014, pp. 116–129.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29729
Agentic Behaviour at Work: Crafting Learning Experiences
M. Goller, S. Billett, in: C. Harteis, A. Rausch, J. Seifried (Eds.), Professional and Practice-Based Learning, Springer Netherlands, Dordrecht, 2014, pp. 25–44.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29730 | OA
„Ich muss mal um Rat/Bestätigung/kollektives Aufregen bitten“ – Kommunikations(t)räume für Lehrkräfte
R.W. Jahn, M. Goller, in: W. Wittwer, A. Diettrich, M. Walber (Eds.), Lernräume: Gestaltung von Lernumgebungen für die Weiterbildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2014, p. S. 184-203.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37307 LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37309
The Theoretical Orthodoxy of Children’s and Youth Agency and Its Contradictions: Moving from Normative Thresholds to a Situated Assessment of Children’s and Youth Lives
S. Dahmen, in: J.-M. Bonvin, D. Stöcklin (Eds.), Children’s Rights and the Capability Approach, Springer, 2014, pp. 153–173.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36543
Familien- und Elternbildung im Kontext sozialen Wandels und sozialer Ungleichheiten
S. Landhäußer, in: S. Faas, M. Zipperle (Eds.), Sozialer Wandel. Herausforderungen für Kulturelle Bildung und Soziale Arbeit, Springer VS, Wiesbaden, 2014, pp. 171–181.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36990
Über Kompetenzen und Verwirklichungschancen von Adressat/innen Sozialer Arbeit
S. Landhäußer, in: S. Faas, P. Bauer, R. Treptow (Eds.), Kompetenz, Performanz, soziale Teilhabe  Sozialpädagogische Perspektiven auf ein bildungstheoretisches Konstrukt, Springer, Wiesbaden, 2014, pp. 171–181.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 35906
Encouraging Family and Parent Education: Program Development and Evaluation in the Federal State of Baden-Württemberg, Germany
S. Landhäußer, S. Faas, R. Treptow, Center for Educational Policy Studies Journal (CEPS) Vol 4 (2014).
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44789
Das Projekt ‚Balu und Du‘ – Kompetenzerwerb bei Mentoren und Mentees
C. Freitag, C. Burgdorf, in: C. Rohlfs, C. Palentien, M. Harring (Eds.), Kompetenz-Bildung. Soziale, emotionale und kommunikative Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen, 2nd ed., Springer VS, Wiesbaden, 2014, pp. 385–399.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44790
Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive
C. Freitag, ed., Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich UniPress, Opladen, Berlin, Toronto, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44787
Das Vergleichen vergleichen: Erträge der Interdisziplinarität
C. Freitag, in: C. Freitag (Ed.), Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich, Opladen, 2014, pp. 73–77.
LibreCat
 
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44786
Erfahrungen mit dem Peer Learning im Mentorenprogramm „Balu und Du“
C. Freitag, V. Rumpold, K. Georgi, in: P. Westphal, et.al. (Eds.), Peer Learning durch Mentoring, Coaching & Co, Prolog, Immenhausen, 2014, pp. 115–123.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44788
Einleitung
C. Freitag, in: C. Freitag (Ed.), Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich, Opladen, 2014, pp. 7–11.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 3660
Intuitive expertise: Theories and empirical evidence
C. Harteis, S. Billett, Educational Research Review 9 (2013) 145--157.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37310
Identifying and Tackling Inequality: A Challenge for Social Work
S. Dahmen, B. Beuret, J.-M. Bonvin, Schweizerische Zeitschrift Für Soziale Arbeit/Revue Suisse de Travail Social 13 (2013) 9–25.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36548
Eltern- und Familienbildung im Kindergarten. Zwischen gemeinsamer Erziehungsverantwortung, sozialer Teilhabe und frühkindlicher Entwicklungsförderung
S. Faas, S. Landhäußer, in: Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit (Ed.), Konsens und Kontroversen. Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit im Dialog, Beltz Juventa, Weinheim, 2013, pp. 142–154.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36549
Gemeinwesenarbeit und die Aktivierung von sozialem Kapital
S. Landhäußer, in: S. Stövesand, C. Stoik, U. Troxler (Eds.), Handbuch Gemeinwesenarbeit, Barbara Budrich, Leverkusen, 2013, pp. 154–160.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44791
Propheten in die Schule? Einige Anmerkungen aus erziehungswissenschaftlicher Perspektive
C. Freitag, in: K. von Stosch, T. Isik (Eds.), Prophetie in Islam und Christentum. Beiträge zur Komparativen Theologie, Schöningh, Paderborn, 2013, pp. 259–262.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44792
Gesundheit als Merkmal ganzheitlicher Persönlichkeitsförderung im Mentorenprojekt Balu und Du
C. Freitag, H. Müller-Kohlenberg, S. Drexler, S. Rölker, in: A. Schneider (Ed.), Soziale Arbeit – Forschung – Gesundheit. Forschung: bio-psycho-sozial, Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2013, pp. 97–113.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 44794
Wie Lehrkräfte über die Religion ihrer Schüler und Schülerinnen denken
C. Freitag, E. Tegeler, J. Bohnhorst, Informationes Theologiae Europae, Internationales ökumenisches Jahrbuch für Theologie, 17. Jahrgang 2008-2013 (2013) 199–222.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44793
Musik als missionspädagogisches Instrument
C. Freitag, in: M. Keuchen, H. Kuhlmann, M. Leutzsch (Eds.), Musik in Religion – Religion in Musik, Garamond, Jena, 2013, pp. 101–112.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 3633
Professional competence and intuitive decision making: A simulation study in the domain of emergency medicine
C. Harteis, B. Morgenthaler, C. Kugler, K.-P. Ittner, G. Roth, B. Graf, Vocations and Learning 5 (2012) 119--136.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 3634
When workplace learning fails: Individual and organisational limitations--Exemplarily demonstrated by the issue of responsibility in work life
C. Harteis, International Journal of Human Resources Development and Management 12 (2012) 92--107.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3637
Human fallibility and learning from errors at work
J. Bauer, M. Gartmeier, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 155--169.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3638
The ambiguity of errors for work and learning: Introduction to the volume
J. Bauer, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 1--14.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3639
Research on human fallibility and learning from errors at work: Challenges for theory, research, and practice
C. Harteis, J. Bauer, H. Heid, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 255--265.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3640
Error Orientation in the Context of Intuitive and Competent Behaviour: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine
C. Harteis, F. Frost, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 141--153.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3641
LehreProfi--Entwicklung und Einsatz eines Instruments zur Erfassung hochschuldidaktischer Kompetenz
J. Fiehn, S. Spie{\ss}, F. Ceylan, C. Harteis, S. Schworm, in: R. Egger, M. Merkt (Eds.), Lernwelt Universität, Springer VS, Wiesbaden, 2012, pp. 45--62.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3646
Human fallibility: The ambiguity of errors for work and learning
J. Bauer, C. Harteis, eds., Human Fallibility: The Ambiguity of Errors for Work and Learning, Springer, Dordrecht, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3659
Entwicklungsaufgaben im Erwachsenenalter
H. Gruber, C. Harteis, in: M. Dick, W. Marotzki, H. Mieg (Eds.), Handbuch Professionsentwicklung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2012, pp. 231–239.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3714
Learning from errors in the professions
J. Bauer, M. Gartmeier, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility. The Ambiguity of Errors for Work and Learning, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 1–14.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 3715
Wuttke & Seifried (Eds.). (2012). Learning from errors at school and at work
K. Buschmeyer, C. Harteis, Vocations and Learning. Studies in Vocational and Professional Education 5 (2012) 313–316.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3716
Learning from mistakes - still a challenge for research and business practice
C. Harteis, K. Buschmeyer, in: E. Wuttke, J. Seifried (Eds.), Learning from Errors at School and at Work, Barbara Budrich, Opladen, 2012, pp. 31–47.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3717
Error orientation and intuitive decision making
C. Harteis, F. Frost, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility. The Ambiguity of Errors for Work and Learning, 2012, pp. 141–153.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 37311
When ideas circulate. A walk across disciplines and different uses of the ‘capability approach’
S. Dahmen, M. Bussi, Transfer: European Review of Labour and Research 18 (2012) 91–95.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender
S. Landhäußer, in: B. Bütow, C. Munsch (Eds.), Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung., Westphälisches Dampfboot, Münster, 2012, pp. 128–141.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44800 LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44801
„Wenn meine Eltern nachts zanken, kann ich nicht schlafen.“ Kinder als Opfer von Gewalt in der Familie
C. Freitag, Schüler. Wissen für Lehrer. Jahresheft zum Thema Gewalt. In: Heidrun Bründel, Christine Freitag, Inge Michels, Wilfried Schubarth, Ludwig Stecher, Klaus-Jürgen Tillmann (Hg.) (2012) 64–66.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 44799
Schüler. Wissen für Lehrer
C. Freitag, H. Bründel, I. Michels, W. Schubarth, L. Stecher, K.-J. Tillmann, eds., Schüler. Wissen für Lehrer, Seelze (Friedrich), 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44798
Praxisforschung in der Lehrerbildung. Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung
C. Freitag, I. von Bargen, eds., Praxisforschung in der Lehrerbildung. Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung, LIT, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 44796
Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen: Perspektiven der interkulturellen und vergleichenden Erziehungswissenschaft
C. Freitag, M. Hummrich, C. Riegel, eds., Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen: Perspektiven der interkulturellen und vergleichenden Erziehungswissenschaft, Münster (Waxmann), 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44795
Einleitung: Praxisforschung in der Lehrerbildung
C. Freitag, in: C. Freitag, I. von Bargen (Eds.), Praxisforschung in der Lehrerbildung, LIT, Münster, 2012, pp. 11–20.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44797
Raum, Macht und Differenz – Einführung in das Themenheft
C. Freitag, M. Hummrich, C. Riegel, Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen. In: Dies. et al. (Hg.) (2012) 1–11.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44802
„… daß sie mehr als Thier sind, welches man mit dem Stocke schlagen muß.“ Zur langwierigen Abkehr von Schulzucht und -züchtigung
C. Freitag, Schüler. Wissen für Lehrer. Jahresheft Gewalt. In: Heidrun Bründel, Christine Freitag, Inge Michels, Wilfried Schubarth, Ludwig Stecher, Klaus-Jürgen Tillmann (Hg.) (2012) 14–18.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 3620
Kompetenz in der Hochschuldidaktik: Ergebnisse einer Delphi-Studie über die Zukunft der Hochschullehre
N.-V. Paetz, F. Ceylan, J. Fiehn, S. Schworm, C. Harteis, Kompetenz in Der Hochschuldidaktik: Ergebnisse Einer Delphi-Studie Über Die Zukunft Der Hochschullehre, VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3628
Die Auswirkungen des Bologna-Prozesses--Eine Expertise der Hochschuldidaktik
F. Ceylan, J. Fiehn, N.-V. Paetz, S. Schworm, C. Harteis, in: S. Nickel (Ed.), Der Bologna-Prozess Aus Sicht Der Hochschulforschung, CHE, Gütersloh, 2011, pp. 106–122.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3630
Intuitive decision making in emergency medicine: an explorative study
C. Harteis, B. Morgenthaler, C. Kugler, K.-P. Ittner, G. Roth, B. Graf, in: M. Sinclair (Ed.), Handbook of Intuition Research, Edward Elgar, Cheltenham, 2011, pp. 145–156.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3632
Researching workplace learning in Europe
H. Gruber, C. Harteis, in: M. Malloch, L. Cairns, B. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Workplace Learning, Sage, London, 2011, pp. 224--235.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36561
Empirische Forschung und Soziale Arbeit. Ein Studienbuch.
G. Oelerich, H.-U. Otto, eds., Empirische Forschung und Soziale Arbeit. Ein Studienbuch., Springer, 2011.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed