Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3616
Harteis, Christian, Tina Koch, and Barbara Morgenthaler. “How Intuition Contributes to High Performance: An Educational Perspective.” US-China Education Review 5, no. 1 (2008): 68--80.
LibreCat
 

2008 | Report | LibreCat-ID: 3631
Gruber, Hans, Christian Harteis, Nadja-Verena Paetz, and Stefanie Keil. Lernende Region Cham Programmvertiefung II Kommunale Kooperation Waldmünchen. Regensburg: Universität Regensburg, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3642
Gruber, Hans, and Christian Harteis. “Lernen Und Lehren Im Erwachsenenalter.” In Lehrbuch Pädagogische Psychologie, edited by Alexander Renkl, 205--261. Bern: Huber, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36566
Klingler, Birte , Sandra Landhäußer, and Holger Ziegler. “Die AdressatInnen sozialräumlich orientierter Sozialer Arbeit und der Sozialraum als Adressat – eine empirische Betrachtung.” In Soziale Arbeit in Gesellschaft, edited by Bielefelder Arbeitsgruppe 8, 207–16. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 36856
Göddertz, Nina, Timo van Treeck, and Mirco Wieg. “Zwischen (trügerischer) Ruhe und fieberhafter Arbeit – Betreuung von Blended-Learning-Seminaren.” Online Tutoring Journal, Ausgabe 2 (9), 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44811
Freitag, Christine. “Lotsen, Schlichten, Mediieren. Anregungen und Befunde zum Umgang mit Konflikten in der Schule.” Pädagogik, 60. Jg., Heft 07-08/2008, 2008, 84–87.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44810
Freitag, Christine. “Provokationen und Reaktionen: Homogenisierungsprozesse in international vergleichender Perspektive.” In Lernarrangements für heterogene Gruppen, edited by Hanna Kiper, 234–44. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44809
Freitag, Christine, I. von Bargen, J. M. Gorges, K. Hollwedel, A. Jacobsen, N. Schmidt, and S. Seitz. “Förderdiagnostik zwischen Selektion und Integration.” Jahrbuch 2008 Schulbegleitforschung. Bremen, 2008, 55–61.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3611
Bauer, J, M Rehrl, and Christian Harteis. “Measurement of Learning Culture: A Motivational Approach.” In Learning in the Workplace--New Developments, edited by Hans Gruber and Tuire Palonen, 21--50. Turku: Turun Yliopisto, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3612
Gruber, Hans, Christian Harteis, Jasmina Hasanbegovic, and Franz Lehner. “Über Die Rolle Epistemischer Überzeugungen Für Die Gestaltung von E-Learning—Eine Empirische Studie Bei Hochschullehrendenn.” In Neue Trends Im E-Learning, edited by M H Breitner, B Bruns, and Franz Lehner, 123--132. Heidelberg: Physika, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3623
Harteis, Christian, Hans Gruber, and Herbert Hertramph. “Epistemological Beliefs and Their Impact on the Practice of E-Learning in Companies.” In Computers and Advances Technologies in Education. Globalization of Education through Advanced Technology, edited by Valentin Uskov, 266--271. Anaheim: ACTA, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3647
Harteis, Christian, Johannes Bauer, and Petri Haltia. “Learning from Errors in the Workplace--Insights from Two Studies in Germany and Finland.” In Learning in the Workplace--New Developments, edited by Hans Gruber and Tuire Palonen, 119--138. Turku: Turun Yliopisto, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3709
Festner, Dagmar, Christian Harteis, Henna Kyhä, and T Tuominen. “Participation as Predictor of Responsibility in Working Life.” In Learning in the Workplace - New Developments in the Relation between Learning and Working, edited by Hans Gruber and Tuire Palonen, 65–90. Turku: FERA, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36567
Heite, Catrin , Alex Klein, Sandra Landhäußer, and Holger Ziegler. “Das Elend der Sozialen Arbeit – Die „neue Unterschicht“ und die Schwächung des Sozialen.” In Erziehung zur Armut? Soziale Arbeit und die ‚neue Unterschicht’, edited by Fabian Kessl, Christian Reutlinger, and Holger Ziegler, 55–79. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-531-90552-5.
LibreCat | DOI
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 44813
Freitag, Christine. “Kollegiale Beratung und Teamentwicklung.” Pädagogik, 59. Jg., Heft 9, September 2007, 2007, 52–55.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44812
Freitag, Christine. “Viele Leben, aber nur eine Schule? Theoretische Anmerkungen zu einem institutionellen Dilemma.” In Der Sachunterricht und das eigene Leben, edited by Claudia Schomaker and Ruth Stockmann, 65–72. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2007.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3608
Gruber, Hans, Christian Harteis, and Monika Rehrl. “Professional Learning: Erfahrung Als Grundlage von Handlungskompetenz.” Bildung Und Erziehung, no. 2 (2006): 193--204.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3609
Rehrl, Monika, Christian Harteis, and Hans Gruber. “Potentialanalysen in Der Personalentwicklung--Ein Kritischer Diskurs.” German Journal of Human Resource Management, no. 2 (2006): 185--191.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3613
Harteis, Christian, Johannes Bauer, and Helmut Heid. “Der Umgang Mit Fehlern Als Merkmal Betrieblicher Fehlerkultur Und Voraussetzung Fur Professional Learning.” SCHWEIZERISCHE ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSWISSENSCHAFTEN, no. 1 (2006): 111–29.
LibreCat
 

2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3615
Harteis, Christian, Hans Gruber, and Franz Lehner. “Epistemological Beliefs and Their Impact on Work, Subjectivity and Learning.” In Work, Subjectivity and Learning, edited by Stephen Billett, Margaret Somerville, and Tara Fenwick, 123--140. Dordrecht: Springer, 2006.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed