Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

376 Publications


2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
Heid, Helmut, and Christian Harteis. “Wirtschaft Und Betrieb.” In Handbuch Bildungsforschung, edited by Rudolf Tippelt and Bernd Schmidt, 2nd ed., 467–81. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 35907
Landhäußer, Sandra. “Das communityorientierte Vorgehen der ‘Settlerinnen’ von ‘Hull-House’: Soziales Kapital und Perspektiven auf die Professionalisierung Sozialer Arbeit.” Disziplingeschichte der Erziehungswissenschaft als Geschlechtergeschichte, 2009, 97–110.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 36298
Landhäußer, Sandra. Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital. Wiesbaden: Springer, 2009. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91379-7.
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 44808
Freitag, Christine. “Zurück zur Meisterlehre? Beurteilen lernen und beurteilt werden am Ausbildungsort Schule.” Seminar – Lehrerbildung und Schule 3/2009, 2009, 19–24.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3597
Harteis, Christian, and Hans Gruber. “Intuition and Professional Competence: Intuitive versus Rational Forecasting of the Stock Market.” Vocations and Learning, no. 1 (2008): 71--85.
LibreCat
 

2008 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3598
Billett, Stephen, Christian Harteis, and Anneli Eteläpelto, eds. Emerging Perspectives of Workplace Learning. Rotterdam: Sense, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3604
Harteis, Christian, Johannes Bauer, and Hans Gruber. “The Culture of Learning from Mistakes: How Employees Handle Mistakes in Everyday Work.” International Journal of Educational Research, no. 4 (2008): 223--231.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3605
Harteis, Christian, and Stephen Billett. “The Workplace as Learning Environment: Introduction.” International Journal of Educational Research, no. 4 (2008): 209--212.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3610
Harteis, Christian, and Hans Gruber. “How Important Is Intuition for Teaching Expertise in the Field of Adult Education?” Studies in the Education of Adults, no. 1 (2008): 96--109.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3616
Harteis, Christian, Tina Koch, and Barbara Morgenthaler. “How Intuition Contributes to High Performance: An Educational Perspective.” US-China Education Review 5, no. 1 (2008): 68--80.
LibreCat
 

2008 | Report | LibreCat-ID: 3631
Gruber, Hans, Christian Harteis, Nadja-Verena Paetz, and Stefanie Keil. Lernende Region Cham Programmvertiefung II Kommunale Kooperation Waldmünchen. Regensburg: Universität Regensburg, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3642
Gruber, Hans, and Christian Harteis. “Lernen Und Lehren Im Erwachsenenalter.” In Lehrbuch Pädagogische Psychologie, edited by Alexander Renkl, 205--261. Bern: Huber, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36566
Klingler, Birte , Sandra Landhäußer, and Holger Ziegler. “Die AdressatInnen sozialräumlich orientierter Sozialer Arbeit und der Sozialraum als Adressat – eine empirische Betrachtung.” In Soziale Arbeit in Gesellschaft, edited by Bielefelder Arbeitsgruppe 8, 207–16. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 36856
Göddertz, Nina, Timo van Treeck, and Mirco Wieg. “Zwischen (trügerischer) Ruhe und fieberhafter Arbeit – Betreuung von Blended-Learning-Seminaren.” Online Tutoring Journal, Ausgabe 2 (9), 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44811
Freitag, Christine. “Lotsen, Schlichten, Mediieren. Anregungen und Befunde zum Umgang mit Konflikten in der Schule.” Pädagogik, 60. Jg., Heft 07-08/2008, 2008, 84–87.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44810
Freitag, Christine. “Provokationen und Reaktionen: Homogenisierungsprozesse in international vergleichender Perspektive.” In Lernarrangements für heterogene Gruppen, edited by Hanna Kiper, 234–44. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44809
Freitag, Christine, I. von Bargen, J. M. Gorges, K. Hollwedel, A. Jacobsen, N. Schmidt, and S. Seitz. “Förderdiagnostik zwischen Selektion und Integration.” Jahrbuch 2008 Schulbegleitforschung. Bremen, 2008, 55–61.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3611
Bauer, J, M Rehrl, and Christian Harteis. “Measurement of Learning Culture: A Motivational Approach.” In Learning in the Workplace--New Developments, edited by Hans Gruber and Tuire Palonen, 21--50. Turku: Turun Yliopisto, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3612
Gruber, Hans, Christian Harteis, Jasmina Hasanbegovic, and Franz Lehner. “Über Die Rolle Epistemischer Überzeugungen Für Die Gestaltung von E-Learning—Eine Empirische Studie Bei Hochschullehrendenn.” In Neue Trends Im E-Learning, edited by M H Breitner, B Bruns, and Franz Lehner, 123--132. Heidelberg: Physika, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3623
Harteis, Christian, Hans Gruber, and Herbert Hertramph. “Epistemological Beliefs and Their Impact on the Practice of E-Learning in Companies.” In Computers and Advances Technologies in Education. Globalization of Education through Advanced Technology, edited by Valentin Uskov, 266--271. Anaheim: ACTA, 2007.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed