Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
376 Publications
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
Heid, H., & Harteis, C. (2009). Wirtschaft und Betrieb. In R. Tippelt & B. Schmidt (Eds.), Handbuch Bildungsforschung (2nd ed., pp. 467–481). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 35907
Landhäußer, S. (2009). Das communityorientierte Vorgehen der “Settlerinnen” von “Hull-House”: Soziales Kapital und Perspektiven auf die Professionalisierung Sozialer Arbeit. Disziplingeschichte der Erziehungswissenschaft als Geschlechtergeschichte, 97–110.
LibreCat
2009 | Book | LibreCat-ID: 36298
Landhäußer, S. (2009). Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91379-7
LibreCat
| DOI
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 44808
Freitag, C. (2009). Zurück zur Meisterlehre? Beurteilen lernen und beurteilt werden am Ausbildungsort Schule. Seminar – Lehrerbildung und Schule 3/2009, 19–24.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3597
Harteis, C., & Gruber, H. (2008). Intuition and professional competence: Intuitive versus rational forecasting of the stock market. Vocations and Learning, (1), 71--85.
LibreCat
2008 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3598
Billett, S., Harteis, C., & Eteläpelto, A. (Eds.). (2008). Emerging perspectives of workplace learning. Rotterdam: Sense.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3604
Harteis, C., Bauer, J., & Gruber, H. (2008). The culture of learning from mistakes: How employees handle mistakes in everyday work. International Journal of Educational Research, (4), 223--231.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3605
Harteis, C., & Billett, S. (2008). The workplace as learning environment: Introduction. International Journal of Educational Research, (4), 209--212.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3610
Harteis, C., & Gruber, H. (2008). How important is intuition for teaching expertise in the field of adult education? Studies in the Education of Adults, (1), 96--109.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3616
Harteis, C., Koch, T., & Morgenthaler, B. (2008). How Intuition Contributes to High Performance: An Educational Perspective. US-China Education Review, 5(1), 68--80.
LibreCat
2008 | Report | LibreCat-ID: 3631
Gruber, H., Harteis, C., Paetz, N.-V., & Keil, S. (2008). Lernende Region Cham Programmvertiefung II Kommunale Kooperation Waldmünchen. Regensburg: Universität Regensburg.
LibreCat
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3642
Gruber, H., & Harteis, C. (2008). Lernen und Lehren im Erwachsenenalter. In A. Renkl (Ed.), Lehrbuch Pädagogische Psychologie (pp. 205--261). Bern: Huber.
LibreCat
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36566
Klingler, B., Landhäußer, S., & Ziegler, H. (2008). Die AdressatInnen sozialräumlich orientierter Sozialer Arbeit und der Sozialraum als Adressat – eine empirische Betrachtung. In Bielefelder Arbeitsgruppe 8 (Ed.), Soziale Arbeit in Gesellschaft (pp. 207–216). VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 36856
Göddertz, N., van Treeck, T., & Wieg, M. (2008). Zwischen (trügerischer) Ruhe und fieberhafter Arbeit – Betreuung von Blended-Learning-Seminaren. Online Tutoring Journal, Ausgabe 2 (9).
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44811
Freitag, C. (2008). Lotsen, Schlichten, Mediieren. Anregungen und Befunde zum Umgang mit Konflikten in der Schule. Pädagogik, 60. Jg., Heft 07-08/2008, 84–87.
LibreCat
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44810
Freitag, C. (2008). Provokationen und Reaktionen: Homogenisierungsprozesse in international vergleichender Perspektive. In H. Kiper (Ed.), Lernarrangements für heterogene Gruppen (pp. 234–244). Klinkhardt.
LibreCat
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44809
Freitag, C., von Bargen, I., Gorges, J. M., Hollwedel, K., Jacobsen, A., Schmidt, N., & Seitz, S. (2008). Förderdiagnostik zwischen Selektion und Integration. Jahrbuch 2008 Schulbegleitforschung. Bremen, 55–61.
LibreCat
2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3611
Bauer, J., Rehrl, M., & Harteis, C. (2007). Measurement of learning culture: a motivational approach. In H. Gruber & T. Palonen (Eds.), Learning in the workplace--new developments (pp. 21--50). Turku: Turun Yliopisto.
LibreCat
2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3612
Gruber, H., Harteis, C., Hasanbegovic, J., & Lehner, F. (2007). Über die Rolle epistemischer Überzeugungen für die Gestaltung von E-Learning—eine empirische Studie bei Hochschullehrendenn. In M. H. Breitner, B. Bruns, & F. Lehner (Eds.), Neue Trends im E-Learning (pp. 123--132). Heidelberg: Physika.
LibreCat
2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3623
Harteis, C., Gruber, H., & Hertramph, H. (2007). Epistemological beliefs and their impact on the practice of e-learning in companies. In V. Uskov (Ed.), Computers and advances technologies in education. Globalization of education through advanced technology (pp. 266--271). Anaheim: ACTA.
LibreCat