Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34112
Hagengruber RE. Der Deutsche Akademikerinnenbund ist Mitglied der Europäischen Bewegung Deutschland (EBD). Konsens (2021), 9. Published online 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31434
Hagengruber R, ed. Center for the History of Women Philosophers and Scientists Documentation 2016-2019 (Version 1). Zenodo; 2021. doi:http://doi.org/10.5281/zenodo.4982197
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34105
Hagengruber RE, Neumann H-P, Muller J, Wells A, eds. The Paris Ms Fr. 12265. A Critical and Historical Online Edition. Https://Historyofwomenphilosophers.Org/Dcpm/ (2021-2022).; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28691
Krüger A, Tünnermann J, Stratmann L, Briese L, Dressler F, Scharlau I. TVA in the wild: Applying the theory of visual attention to game-like and less controlled experiments. Open Psychology. 2021;3:1-46. doi:10.1515/psych-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28686
Krüger A, Scharlau I. The time course of salience: not entirely caused by salience. Psychological Research. Published online 2021. doi:10.1007/s00426-020-01470-6
LibreCat | DOI
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 31677
Tünnermann J, Kristjansson A, Petersen A, Schubö A, Scharlau I. Advances in the application of a computational Theory of Visual Attention (TVA): Moving towards more naturalistic stimuli and game-like tasks. Open Psychology. Published online 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31671
Reis O, Jenert T, Scharlau I. Kontaktlos lehren? In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule auf Abstand. transcript; 2021:141-154. doi:10.1515/9783839456903-010
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31669
Reinmann G, Kreber C, Bremer H, Langemeyer I, Scharlau I. Wer bestimmt die Hochschullehre? In: Bohndick C, Bülow-Schramm M, Paul D, Reinmann G, eds. Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung: Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung. Springer; 2021:33-47.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31668
Scharlau I. Jean Piaget als - was? In: Gather K, ed. Interdisziplinarität als fachdidaktische Herausforderung: Psychologie im Schulfach Erziehungswissenschaft. Schneider; 2021:162-181.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 | OA
Bonanati S, Buhl HM. The digital home learning environment and its relation to children’s ICT self-efficacy. Learning Environments Research. 2021;25(2):485-505. doi:10.1007/s10984-021-09377-8
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32560 | OA
Tagliabue S, Zambelli M, Sorgente A, et al. Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance. Frontiers in Psychology. 2021;12. doi:10.3389/fpsyg.2021.672383
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 | OA
Hoellger C, Sommer S, Buhl HM. Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being. Journal of Family Issues. Published online 2021. doi:10.1177/0192513x211054470
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
Hoellger C, Sommer S, Buhl HM. Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation. 2021;41(4):432-448.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33372 | OA
Lee SJ, Schneijderberg C, Kim Y, Steinhardt I. Have Academics’ Citation Patterns Changed in Response to the Rise of World University Rankings? A Test Using First-Citation Speeds. Sustainability. 2021;13(17). doi:10.3390/su13179515
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31667
Scharlau I, Patrzek J, Schreiber C. „Power-Posen“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Eine Unterrichtsreihe zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung. Unterrichtsmaterial des Verbandes der Psychologielehrerinnen und –lehrer. 2021;42.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
Hagengruber R. Du Châtelet, Émilie (1706–1749). In: Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Springer International Publishing; 2021. doi:10.1007/978-3-319-20791-9_410-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
Hagengruber RE. Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction. In: Jalobenau D, Wolfe CT, eds. Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Springer International Publishing; 2021. doi:10.1007/978-3-319-20791-9_529-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36545 | OA
Steinhardt I. Students in the spotlight: Using collaborative autoethnography to build a community of learning in the Corona crisis. ISA Pedagogy Series. 2021;1(1):42-59.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 36551 | OA
Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Opening up and Sharing Data from Qualitative Research: A Primer. Vol 17. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2021. doi:10.34669/WI.WS/17
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
Schürmann M, Bender E, Grebe C. Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen. Gruppe Interaktion Organisation Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO). Published online 2021. doi:10.1007/s11612-021-00574-w
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed