Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1727 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
Diekmann, I. (2025). Islamfeindlichkeit, Muslim:innenfeindlichkeit und antimuslimischer Rassismus: Differenzierende und integrative Ansätze zur Konzeptionalisierung. Konfliktdynamik, 14(4), 279–287. https://doi.org/10.5771/2193-0147-2025-4-279
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61239 | OA
Steinhardt, I. (2025). Digitalisierung und Künstliche Intelligenz. In P. Pasternach, G. Reinmann, & C. Schneijderberg (Eds.), Hochschulforschung (pp. 197–206). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748943334-197
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61237 | OA
Steinhardt, I., & Röwert, R. (2025). Open Science. In P. Pasternack, G. Reinmann, & C. Schneijderberg (Eds.), Hochschulforschung (pp. 487–496). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748943334-487
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60624
Hagengruber, R. E., & Velema, F. (2025). Teaching Hypotheses with Émilie du Châtelet. Journal of Didactics of Philosophy. https://doi.org/10.46586/JDPh.2025.12196
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 63185 | OA
Schmidt, R. (2025). KI als Herausforderungen für die qualitative Methodenlehre – ein Diskussionsaufruf! Sozialwissenschaftliche Methodenberatung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63390
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2025). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 | OA
Peckhaus, V. (2024). Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In E. N. . Zalta & U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51790 | OA
Richter, S. (2024). Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In D. Kieslinger & J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 | OA
Banh, N. C., & Scharlau, I. (2024). Effects of task difficulty on visual processing speed. Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 | OA
Stratmann, L., Banh, N. C., Scharlau, I., & Dressler, F. (2024). Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem. ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC 2024), Advanced Tools, Programming Languages, and PLatforms for Implementing and Evaluating Algorithms for Distributed Systems (ApPLIED 2024). https://doi.org/10.1145/3663338.3665831
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 | OA
Soyka, C., & Schaper, N. (2024). Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types. Frontiers in Education, 9, Article 1397027. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 | OA
Biermeier, K., Scharlau, I., & Yigitbas, E. (2024). Measuring Visual Attention Capacity Across xReality. Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024). https://doi.org/10.1145/3652037.3652050
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 | OA
Steinhardt, I. (2024). Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule. In N. Vöing, T. Jenert, I. Neiske, J. Osthushenrich, U. Trier, T. Weber, & K. Altroggen (Eds.), Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten (Vol. 141, pp. 38–53). wbv.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 | OA
Schmidt, R., & Peters, L. N. (2024). Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen. In S. Bedenlier, S. Gerl, B. Küppers, & M. Bandtel (Eds.), Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule (Vol. 4, pp. 35–52). wbv.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
Koppenborg, M., Ebert, A., & Klingsieck, K. B. (2024). Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction. European Journal of Psychological Assessment. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000853
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
Klingsieck, K. B. (2024). Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question. European Psychologist, 29(2), 123–135. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000528
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 | OA
Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2024). Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity. In J. Griem, D. Kaldewey, & L. Il-Tschung (Eds.), »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland (pp. 89–108). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839466797-006
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 | OA
Stock, I., Karsten, A., & Eik-Nes, N. L. (2024). Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 75–82). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed