Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1727 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
Diekmann, Isabell. “Islamfeindlichkeit, Muslim:Innenfeindlichkeit Und Antimuslimischer Rassismus: Differenzierende Und Integrative Ansätze Zur Konzeptionalisierung.” Konfliktdynamik 14, no. 4 (2025): 279–287. https://doi.org/10.5771/2193-0147-2025-4-279.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61239 |
Steinhardt, Isabel. “Digitalisierung und Künstliche Intelligenz.” In Hochschulforschung, edited by Peer Pasternach, Gabi Reinmann, and Christian Schneijderberg, 197–206. Baden-Baden: Nomos, 2025. https://doi.org/10.5771/9783748943334-197.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61237 |
Steinhardt, Isabel, and Ronny Röwert. “Open Science.” In Hochschulforschung, edited by Peer Pasternack, Gabi Reinmann, and Christian Schneijderberg, 487–96. Baden-Baden: Nomos, 2025. https://doi.org/10.5771/9783748943334-487.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60624
Hagengruber, Ruth Edith, and Floris Velema. “Teaching Hypotheses with Émilie Du Châtelet.” Journal of Didactics of Philosophy, 2025. https://doi.org/10.46586/JDPh.2025.12196.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 63185 |
Schmidt, Rebecca. “KI als Herausforderungen für die qualitative Methodenlehre – ein Diskussionsaufruf!” Sozialwissenschaftliche Methodenberatung, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63390
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung Und Lesesozialisation Im Elternhaus.” In Handbuch Entwicklungs- Und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack. Berlin, Heidelberg: Springer, 2025. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 |
Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” In The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51790 |
Richter, Susanne. “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.” In Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, edited by Daniel Kieslinger and Judith Owsianowski. Lambertus, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 |
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Soziale Grenzen Und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang Zur Sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung.” In Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven, edited by Johannes Drerup, Nina Göddertz, Ruprecht Mattig, Werner Thole, and Uwe Uhlendorff, 87–103. Berlin, Heidelberg: J.B. Metzler, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 |
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “Effects of Task Difficulty on Visual Processing Speed,” 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 |
Stratmann, Lukas, Ngoc Chi Banh, Ingrid Scharlau, and Falko Dressler. “Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem.” In ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC 2024), Advanced Tools, Programming Languages, and PLatforms for Implementing and Evaluating Algorithms for Distributed Systems (ApPLIED 2024). Nantes, France: Association for Computing Machinery (ACM), 2024. https://doi.org/10.1145/3663338.3665831.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |
Soyka, Chantal, and Niclas Schaper. “Analyzing Student Response Processes to Refine and Validate a Competency Model and Competency-Based Assessment Task Types.” Frontiers in Education 9 (2024). https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 |
Biermeier, Kai, Ingrid Scharlau, and Enes Yigitbas. “Measuring Visual Attention Capacity Across XReality.” In Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024). ACM, 2024. https://doi.org/10.1145/3652037.3652050.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 |
Steinhardt, Isabel. “Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule.” In Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten, edited by Nerea Vöing, Tobias Jenert, Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Ulrike Trier, Tassja Weber, and Knut Altroggen, 141:38–53. Blickpunkt Hochschuldidaktik. Bielefeld: wbv, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 |
Schmidt, Rebecca, and Laura N. Peters. “Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen.” In Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule, edited by Svenja Bedenlier, Stefanie Gerl, Bastian Küppers, and Matthias Bandtel , 4:35–52. Innovative Hochschule: digital – international – transformativ . wbv, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
Koppenborg, Markus, Anna Ebert, and Katrin B. Klingsieck. “Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction.” European Journal of Psychological Assessment, 2024. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000853.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
Klingsieck, Katrin B. “Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question.” European Psychologist 29, no. 2 (2024): 123–35. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000528.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 |
Schneijderberg, Christian, and Isabel Steinhardt. “Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity.” In »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland, edited by Julika Griem, David Kaldewey, and Lim Il-Tschung, 89–108. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2024. https://doi.org/10.14361/9783839466797-006.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 |
Stock, Ingrid, Andrea Karsten, and Nancy Lea Eik-Nes. “Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive.” In 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, edited by Andrea Karsten and Stefanie Haacke-Werron, 75–82. Bielefeld: wbv, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)