Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1542 Publications


2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18885
Peckhaus, Volker. “‘Math.Ch/100 – Schweizerische Mathematische Gesellschaft/Société Mathématique Suisse/Swiss Mathematical Society 1910–2010’, Hg. v. Bruno Colbois/Christine Riedtmann/Victor Schroeder, European Mathematical Society: Zürich 2010.” Mathematical Reviews [MR2766474, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18884
Peckhaus, Volker. “McCarty, David, ‘Constructivism in Mathematics’, in: Handbook of the Philosophy of Science. Philosophy of Mathematics, Hg. v. Andrew D. Irvine, Elesevier: Amsterdam 2009, 311–343.” Mathematical Reviews, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18886
Peckhaus, Volker. “Vilkko, Risto, ‘The Logic Question During the First Half of the Nineteenth Century’, in: The Development of Modern Logic, Oxford University Press: Oxford 2009, 203–221.” Mathematical Reviews , 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18887
Peckhaus, Volker. “Mancosu, Paolo, ‘The Adventure of Reason. Interplay between Philosophy of Mathematics and Mathematical Logic, 1900–1940’, Oxford University Press: Oxford 2010.” Mathematical Reviews, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18888
Peckhaus, Volker. “Glaschick, Rainer, ‘Alan Turings Wirkung in Münster’, In: Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 20 (2012), 42–48.” Mathematical Reviews , 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 15503
Hagengruber, Ruth, ed. Emilie Du Châtelet between Leibniz and Newton. New York: Springer, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 15522
Hagengruber, Ruth Edith. “Die Kreativität von Frauen und Müttern: Eine gesellschaftspolitische Herausforderung.” Konsens 1+2 (2012) I (2012): 57–61.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12742
Hagengruber, Ruth Edith. “Emilie Du Châtelet and the Transformation of Metaphysics.” In Emilie Du Châtelet between Leibniz Und Newton, edited by Ruth Hagengruber, 1–59. New York: Springer VS, 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 12749
Hagengruber, Ruth Edith, and Thomas Dasch. Was ist und wozu Nanoethik?, 2012.
LibreCat | Files available
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
Hilkenmeier, Frederic, Christian N. L. Olivers, and Ingrid Scharlau. “Prior Entry and Temporal Attention: Cueing Affects Order Errors in RSVP.” Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance 38, no. 1 (2012): 180–90.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “At the Mercy of Prior Entry: Prior Entry Induced by Invisible Primes Is Not Susceptible to Current Intentions.” Acta Psychologica 139, no. 1 (2012): 54–64.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
Priess, Heinz-Werner, Ingrid Scharlau, Stefanie I. Becker, and Ulrich Ansorge. “Spatial Mislocalization as a Consequence of Sequential Coding of Stimuli.” Attention, Perception, & Psychophysics 74, no. 2 (2012): 365–78.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
Hilkenmeier, Frederic, Ingrid Scharlau, Katharina Weiß, and Christian N. L. Olivers. “The Dynamics of Prior Entry in Serial Visual Processing.” Visual Cognition 20, no. 1 (2012): 48–76.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
Bunte, Nicola, and Ingrid Scharlau. “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie.” Popmusikforschung und Musikpädagogik 11 (2012).
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
Schüssler, Renate, Josef Keuffer, Kathrin Günnewig, and Ingrid Scharlau. “Praxis Nach Rezept? – Praxisbezug Und Professionalität in Den Subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden.” Schulpädagogik Heute: Reform Der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich Und Der Schweiz 5 (2012).
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
Müsche, Hanna S., and Ingrid Scharlau. “Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz.” In Psychologiedidaktik und Evaluation IX, edited by Michael Krämer, Stephan Dutke, and Jonathan Barenberg, 249–57. Aachen: Shaker, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
Domik, Gitta, Stephan Arens, Jan Tünnermann, and Ingrid Scharlau. “Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien.” FIfF-Kommunikation 29, no. 3 (2012): 45–50.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
Schüssler, Renate, Josef Keuffer, Kathrin Günnewig, and Ingrid Scharlau. “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden.” In Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung, edited by Dorit Bosse, Lucien Criblez, and Tiner Hascher, 4:141–64. Theorie und Praxis der Schulpädagogik. Immenhausen: Prolog-Verlag, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 32521 | OA
Seifermann, Elke, and Heike M. Buhl. “Soziale Kognitionen, Sozialverhalten und Akzeptanz durch Gleichaltrige bei Kindern im Vorschulalter.” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 3 (2012): 321–32.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32522
Buhl, Heike M. “Perspektiven übernehmen. Textverstehen verbessern.” In Literarisches Lernen im Anfangsunterricht. Theoretische Reflexionen, empirische Befunde, unterrichtspraktische Entwürfe, edited by Anja Pompe, 122–35. Hohengehren: Schneider, 2012.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed