Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1621 Publications
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43223
The Localization of Carbon Markets: Negotiated Ambiguity
E. Anita, L. Knoll, in: G.S. Drori, M.A. Höllerer, P. Walgenbach (Eds.), Global Themes and Local Variations in Organization and Management. Perspectives on Glocalization, Routledge, New York, 2013, pp. 355–368.
LibreCat
E. Anita, L. Knoll, in: G.S. Drori, M.A. Höllerer, P. Walgenbach (Eds.), Global Themes and Local Variations in Organization and Management. Perspectives on Glocalization, Routledge, New York, 2013, pp. 355–368.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 43215
Justification, conventions, and institutions in economic fields
L. Knoll, Economic Sociology_the European Electronic Newsletter 14 (2013) 39–45.
LibreCat
L. Knoll, Economic Sociology_the European Electronic Newsletter 14 (2013) 39–45.
2013 | Habilitation | LibreCat-ID: 48795
“The Space of Culture. Outlines of a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, and Cassirer)
S. Luft, “The Space of Culture. Outlines of a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, and Cassirer), University of Würzburg , 2013.
LibreCat
| Files available
S. Luft, “The Space of Culture. Outlines of a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, and Cassirer), University of Würzburg , 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48814
The Phenomenology of Intersubjectivity in Husserl and Jaspers: On the Capacities and Limits of Empathy and Communication in Psychiatric Praxis
S. Luft, J.E. Schlimme, Psychopathology. International Journal of Descriptive and Experimental Psychopathology, Phenomenology and Psychiatric Diagnosis (2013) 345–354.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Luft, J.E. Schlimme, Psychopathology. International Journal of Descriptive and Experimental Psychopathology, Phenomenology and Psychiatric Diagnosis (2013) 345–354.
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48959
Paul Natorp: Allgemeine Psychologie nach kritischer Methode
S. Luft, ed., Paul Natorp: Allgemeine Psychologie nach kritischer Methode , wbg Academic, 2013.
LibreCat
S. Luft, ed., Paul Natorp: Allgemeine Psychologie nach kritischer Methode , wbg Academic, 2013.
2013 | Book | LibreCat-ID: 50624
Kanonbildung im Philosophieunterricht. Lösungsmöglichkeiten und Aporien. Teilabdruck unter dem Titel „Der kanonische Ansatz“, in: Moderne Philosophiedidaktik. Basistexte, hrsg. von Jörg & Martina Peters, Hamburg, 2020, S. 193-211. (Rezensionen: Johannes Rohbeck: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2013, S. 93-95. Volker Steenblock: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Ethik & Unterricht, 3/2014, S. 55.)
V. Albus, Kanonbildung im Philosophieunterricht. Lösungsmöglichkeiten und Aporien. Teilabdruck unter dem Titel „Der kanonische Ansatz“, in: Moderne Philosophiedidaktik. Basistexte, hrsg. von Jörg & Martina Peters, Hamburg, 2020, S. 193-211. (Rezensionen: Johannes Rohbeck: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2013, S. 93-95. Volker Steenblock: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Ethik & Unterricht, 3/2014, S. 55.), Dresden, 2013.
LibreCat
V. Albus, Kanonbildung im Philosophieunterricht. Lösungsmöglichkeiten und Aporien. Teilabdruck unter dem Titel „Der kanonische Ansatz“, in: Moderne Philosophiedidaktik. Basistexte, hrsg. von Jörg & Martina Peters, Hamburg, 2020, S. 193-211. (Rezensionen: Johannes Rohbeck: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2013, S. 93-95. Volker Steenblock: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Ethik & Unterricht, 3/2014, S. 55.), Dresden, 2013.
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50625
Kanon II, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
V. Albus, ed., Kanon II, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2013.
LibreCat
V. Albus, ed., Kanon II, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50647
(K)ein Kanon philosophischer Bildung?
V. Albus, in: J. Rohbeck (Ed.), Didaktische Konzeptionen, Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik, 13/2012, Dresden, 2013, pp. 159–168.
LibreCat
V. Albus, in: J. Rohbeck (Ed.), Didaktische Konzeptionen, Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik, 13/2012, Dresden, 2013, pp. 159–168.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50650
Philosophieren mit Erwachsenen an außerschulischen Lernorten. Ein hochschuldidaktisches Projekt an der Universität Duisburg-Essen
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 1 (2013) 81–85.
LibreCat
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 1 (2013) 81–85.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50653
Motion without Locomotion. Vico’s Cyclic Metaphors and his Concept of Development
V. Albus, in: A. Cools, W. Van Herck, K. Verrycken (Eds.), Metaphors in Modern and Contemporary Philosophy, Brussels, 2013, pp. 137–148.
LibreCat
V. Albus, in: A. Cools, W. Van Herck, K. Verrycken (Eds.), Metaphors in Modern and Contemporary Philosophy, Brussels, 2013, pp. 137–148.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50655
Kanonbildungsprozesse im Philosophieunterricht. Deskriptive, evaluative und präskriptive Betrachtungen
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 7–14.
LibreCat
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 7–14.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50652
Rousseaus Geschlechtertheorie. Unterrichtsmaterialien für den Ethik- und Philosophieunterricht
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 2 (2013) 46–59.
LibreCat
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 2 (2013) 46–59.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50654
Die desolate Lage der Philosophiedidaktik
V. Albus, Information Philosophie 2 (2013) 16–26.
LibreCat
V. Albus, Information Philosophie 2 (2013) 16–26.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50657
Islamische Philosophie. Überlegungen zur Kanonmodifizierung im Ethik- und Philosophieunterricht. Ein Gespräch
V. Albus, U. Rudolph, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 84–88.
LibreCat
V. Albus, U. Rudolph, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 84–88.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50656
Philosophischer Kanon. Ausdruck von Beschränkung und Beschränktheit?
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 3–6.
LibreCat
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2013) 3–6.
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18892
Dutilh Novaes, Catarina, Formal Languages in Logic. A Philosophical and Cognitive Analysis, Cambridge University Press: Cambridge 2012
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3024567 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3024567 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18713 |
van Dalen, Dirk, L.E.J. Brouwer. Topologist, intuitionist, philosopher. How mathematics is rooted in life [updated revision of the two volume biography ‘Mystic, geometer, and intuitionist. The life of L.E.J. Brouwer’ published 1999 and 2005], Springer: Berlin 2013
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01024 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01024 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18890
Rice, Adrian, “Vindicating Leibniz in the Calculus Priority Dispute: the Role of Augustus De Morgan”, in: The History of the History of Mathematics, hg. v. Benjamin Wardhaugh, Peter Lang: Oxford 2012, 89–114
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2975641 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2975641 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18714 |
Edmund Husserl, Introduction to Logic and Theory of Knowledge. Lectures 1906/07, translated by Clair Otiz Hill, Springer: Dordrecht 2008 (Edmund Husserl, Collected Works, Bd. XIII)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01025 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01025 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18715 |
Friederich, Simon, “Motivating Wittgenstein’s Perspective on Mathematical Sentences as Norms”, Philosophia Mathematica (3) 19 (2011), 1–19
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1271.00015 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1271.00015 (2013).