Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

73 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Ergebnisse Einer Reviewstudie Zur Evaluation von Physiklehrbüchern.” In GDCP Jahrestagung Hamburg 2023, edited by Helena van Vorst (Hrsg.), 570–72, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Teacher Shortage - Characteristics, Constraints, and Challenges: The Case of Germany,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, Stefanie Schwedler, Simone Abels, Andres Acher, Dario Anselmetti, Kris-Stephen Besa, Jonathan Biehl, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung 6, no. 1 (2024): 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Vergleichsprozesse Und Ihr Einfluss Auf Die Selbst Wahrgenommenen Fähigkeiten Angehender Gewerblich-Technischer Lehrkräfte.” In Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium, edited by Bernd Zinn, Ralf Tenberg, and Daniel Pittich. Journal of Technical Education, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Im Spannungsfeld Zwischen Fach- Und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren Auf Die Selbsteinschätzungen Gewerblich-Technischer Lehramtsstudierender in Den Verschiedenen Bereichen Des Master of Education,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58228
Vernholz, Mats, and Gabriela Jonas-Ahrend. “„Und Ich Sag Mal, Theorie Und Praxis Ist Zweierlei” – Wie Können Praxisphasen Lehramtsstudierende Auf Zukünftige Anforderungen Vorbereiten?,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, Mats, Johannes Schäfers, Gabriela Jonas-Ahrend, and Katrin Temmen. “Uni Trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung Unter Einbezug von KI in Der Gewerblich-Technischen Lehramtsausbildung,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, Gabriela, Franz Kaiser, and Anne Traum. “Netzwerk Empirische Forschung Zur Beruflichen Lehrkräftebildung (Poster),” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, Tara, Hafdis Gudjonsdottir, and Gabriela Jonas-Ahrend. “The Emergence of an Invisible College as an Offshoot Withn the ISATT Community,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58356
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Vocational Teacher Education in a ‘COVID-19 Semester.’” In A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic. BRILL, 2024. https://doi.org/10.1163/9789004710146_009.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
Asiimwe, H., Henrik Bode, Paul Bogere, Christine Freitag, and T. Mangeni. “Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change.” In Bildungsmedien Für Erwachsene Educational Media for Adults , edited by E. Andrzejewska, E. Matthes, S. Schütze, and J. Van Wiele, (pp. 245–255). Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6126.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57834
Vernholz, Mats. “Gewerblich-Technische Lehrkräftebildung in Deutschland - Analyse Der Einflüsse Auf Das Akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden Technischer (Beruflicher) Fachrichtungen.” In Jahrbuch Der Berufs- Und Wirtschaftspädagogischen Forschung 2024, edited by Kristina Kögler, H.-Hugo Kremer, and Volkmar Herkner, 132–47. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, 2024. https://doi.org/10.3224/84743054.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Check for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1:297. 1. Springer Nature, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future, edited by Michael E. Auer, Reinhard Langmann, Dominik May, and Kim Roos, 1027:297–304. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, Lucia, Katrin Temmen, Leon Alexander Bentrup, and Carolin Frank. “Didaktische Nutzung Des Digitalen Zwillings in Einem E-Learning-Lernbaustein Zum Thema ‘Smart Factory’ Für Die Lehramtsmasterstudiengänge Der Gewerblich-Technischen Fachrichtung.” In Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und , edited by Axel Grimm, Volkmar Herkner, Torben Karges, and Reiner Schlausch, 477–91. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2024.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, Gabriela, Pamela Fraser-Abder, Marika Kapanadze, Fadeel Joubran, and Alexander Mazzolini. “Lessons Learned from a Global Review Study of Physics Textbook Evaluation and Its Implications for Teaching and Learning in the Classroom,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52370
Vernholz, Mats. “Academic Self-Concepts of Pre-Service Technology Teachers for Vocational Education in Germany According to the TPACK- Model.” In Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity, edited by Loredana Perla, Laura Sara Agrati, Viviana Vinci, and Alessia Scarinci. Rome: Pensa Multimedia, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere, Paul, Henrik Bode, and Katrin Temmen. “Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The Case of East Africa.” In Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, edited by Michael E. Auer, Wolfgang Pachatz, and Tiia Rüütmann, 633:671–79. ICL 2022, Wien: Springer Nature, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed