Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

467 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters TM, Visser RW. The Importance of Distrust in AI. In: Communications in Computer and Information Science. Springer Nature Switzerland; 2023. doi:10.1007/978-3-031-44070-0_15
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau I. Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In: Reinmann G, Rhein R, eds. Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen. transcript; 2023:49-74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli F, Muschalik M, Hüllermeier E, Hammer B. Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams. Machine Learning. Published online 2023. doi:10.1007/s10994-023-06385-y
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process. Journal of Adolescence. 2023;1(14). doi:https://doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau I, Karsten A. Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte. In: Berendt B, Fleischmann A, Salmhofer G, et al., eds. Neues Handbuch Hochschullehre. Vol 111. G 4.18. DUZ medienhaus; 2023:17-35.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl HM, Eickelmann B, Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Drossel K. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht.; 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter L, Gruchel N, Buhl HM, Kamin A-M. Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. Published online 2023:293-319. doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh NC, Scharlau I. First steps towards real-time assessment of attentional weights and capacity according to TVA. In: Merz S, Frings C, Leuchtenberg B, et al., eds. Abstracts of the 65th TeaP. ZPID (Leibniz Institute for Psychology); 2023. doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Reduce procrastination to improve students’ health - First analyses of an intervention study. . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer M, Büdenbender-Kuklinski C, Lankeit E, Schürmann M, Biehler R, Schaper N. Framing Goals of Mathematics Support Measures. In: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023:91-117. doi:10.1007/978-3-031-14175-1_5
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47065
Soyka C, Ullrich M, Striewe M, Schaper N. Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Education. Enterprise Modelling and Information Systems Architectures. 2023;18. doi:10.18417/EMISA.18.7
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane HS, Schmöckel S. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58358
Depenbusch S, Schaper N, Schumacher J-P. VR zur prospektiven und prozessbezogenen Kompetenzmodellierung (PKOM) im Kontext der digitalen Transformation. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58359
Depenbusch S, Schaper N, Schumacher J-P, Schürmann M. Using VR-based animation videos to support business process understanding and learning motivation in SMEs. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57058
Lazarov ST, Schaffer M, Ronoh EK. Approaches of Assessing Understanding Using Video-Recall Data. In: ; 2023.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31674
Karsten A, Schwede J, Körber M, Scharlau I. Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse. In: Schröder J, Pfaller L, Hoklas A-K, Schmitt R, eds. Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse. Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
Scharlau I. Hundertstelmillimeter. In: Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, eds. Reflexive Schreibwissenschaft. Vol 14. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. WBV; 2022:147-152. doi:10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, eds. Reflexive Schreibwissenschaft. Vol 14. WBV; 2022. doi: 10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel N, Kurock R, Bonanati S, Buhl HM. Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction. Computers & Education. 2022;182. doi:10.1016/j.compedu.2022.104481
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed