Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

472 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg M, Klingsieck KB, Hüffmeier J. Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study. Current Psychology. Published online 2023. doi:10.1007/s12144-023-04294-w
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut L. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn; 2023. doi:10.17619/UNIPB/1-1753
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut L, Klingsieck KB. Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation. ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung. 2023;7(1):56-73. doi:10.3224/zehf.v7i1.05
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe J, Klingsieck KB. Aufschieben, weil man sich schlecht fühlt, oder sich schlecht fühlen, weil man aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede im Verhalten und Erleben von Prokrastination. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe J, Klingsieck KB. Prokrastination und das schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede im Erleben und Auftreten von Prokrastination. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters TM, Visser RW. The Importance of Distrust in AI. In: Communications in Computer and Information Science. Springer Nature Switzerland; 2023. doi:10.1007/978-3-031-44070-0_15
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau I. Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In: Reinmann G, Rhein R, eds. Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen. transcript; 2023:49-74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli F, Muschalik M, Hüllermeier E, Hammer B. Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams. Machine Learning. Published online 2023. doi:10.1007/s10994-023-06385-y
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process. Journal of Adolescence. 2023;1(14). doi:https://doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau I, Karsten A. Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte. In: Berendt B, Fleischmann A, Salmhofer G, et al., eds. Neues Handbuch Hochschullehre. Vol 111. G 4.18. DUZ medienhaus; 2023:17-35.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl HM, Eickelmann B, Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Drossel K. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht.; 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter L, Gruchel N, Buhl HM, Kamin A-M. Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. Published online 2023:293-319. doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh NC, Scharlau I. First steps towards real-time assessment of attentional weights and capacity according to TVA. In: Merz S, Frings C, Leuchtenberg B, et al., eds. Abstracts of the 65th TeaP. ZPID (Leibniz Institute for Psychology); 2023. doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Reduce procrastination to improve students’ health - First analyses of an intervention study. . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer M, Büdenbender-Kuklinski C, Lankeit E, Schürmann M, Biehler R, Schaper N. Framing Goals of Mathematics Support Measures. In: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023:91-117. doi:10.1007/978-3-031-14175-1_5
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47065
Soyka C, Ullrich M, Striewe M, Schaper N. Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Education. Enterprise Modelling and Information Systems Architectures. 2023;18. doi:10.18417/EMISA.18.7
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane HS, Schmöckel S. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58358
Depenbusch S, Schaper N, Schumacher J-P. VR zur prospektiven und prozessbezogenen Kompetenzmodellierung (PKOM) im Kontext der digitalen Transformation. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58359
Depenbusch S, Schaper N, Schumacher J-P, Schürmann M. Using VR-based animation videos to support business process understanding and learning motivation in SMEs. In: ; 2023.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed