Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

291 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45181
Vogelsang, Christoph, et al. “Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship.” Student Learning in German Higher Education, edited by Olga Zlatkin-Troitschanskaia et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 105–23, doi:10.1007/978-3-658-27886-1_6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45180
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Professional Knowledge Affects Action-Related Skills: The Development of Preservice Physics Teachers’ Explaining Skills during a Field Experience.” Journal of Research in Science Teaching, vol. 57, Wiley, 2020, pp. 1–29, doi:10.1002/tea.21632.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35521
Vogelsang, Christoph, et al. “Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship.” Student Learning in German Higher Education, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 105–23, doi:10.1007/978-3-658-27886-1_6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23743
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Professional Knowledge Affects            Action‐related            Skills: The Development of            Preservice            Physics Teachers’ Explaining Skills during a Field Experience.” Journal of Research in Science Teaching, 2020, pp. 1554–82, doi:10.1002/tea.21632.
LibreCat | DOI
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 62823 | OA
Akman, Perihan. Konkret Oder Abstrakt? Externe Repräsentationen Bei Der Informationsentnahme Und Im Modellierprozess Aus Lernerperspektive. 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23747
Witte, Thomas, et al. “Selbstbau eines digitalen Low-Cost-Fotometers für den Chemieunterricht.” CHEMKON, vol. 27, no. 4, 2020, pp. 193–98, doi:10.1002/ckon.201900026.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63195
Decker, Claudia, and Maria Mochalova. Vielfalt Gegen Die Einfalt: Praktische Umsetzung Eines Projektkonzepts. 2020.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24958 | OA
Bauer, Anna, et al. “PSΦ: Forschungsprogramm zur Studieneingangsphase im Physikstudium.” PhyDid B – Didaktik der Physik – Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2019, pp. 53–60.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23735
Vogelsang, Christoph, et al. “Vorerfahrungen, Einstellungen und motivationale Orientierungen als mögliche Einflussfaktoren auf den Einsatz digitaler Werkzeuge im naturwissenschaftlichen Unterricht.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, Springer, 2019, pp. 115–29, doi:10.1007/s40573-019-00095-6.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 35529
Vogelsang, Christoph, et al. “Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation.” Zeitschrift für Pädagogik, vol. 65, no. 4, 2019, pp. 473–91, doi:10.25656/01:23990.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24745
Stender, Jana, et al. “Professionalisierung durch Portfolioarbeit – Ein Beitrag zur Erfassung der Reflexionskompetenz von Lehramtsstudierenden. .” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 12, no. 2, 2019, pp. 181–206.
LibreCat
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 35668
Vogelsang, Christoph, et al. Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education. Humboldt University & Johannes Gutenberg University, 2019, pp. 40–43.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35673
Vogelsang, Christoph. “Reflexionskompetenz trainieren: Unterrichtsvideographie als Werkzeug zur fachdidaktischen Begleitung im Praxissemester.” Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, edited by Carina Caruso and Jan Woppowa, Universität Paderborn, 2019, pp. 152–62, doi:urn:nbn:de:hbz:466:2-33607.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36300
Vogelsang, Christoph. “Den Einsatz digitaler Medien im naturwissenschaftlichen Unterricht lehren - Untersuchung der Lehrinitiative Didaktik:digital im Spannungsfeld von standortübergreifender Wirkungsanalyse und standortspezifischer Evaluation.” Hochschuldidaktik erforscht Qualität - Profilbildung und Wertefragen in der Hochschulentwicklung III, edited by Sylvia Heuchemer et al., Cologne Open Science, 2019, pp. 115–27.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 50615
Aschhoff-Hartmann, Stefanie. Das moralische Urteil von Schülerinnen und Schülern mit Verhaltensstörungen. Theoretische Ansätze und empirische Befunde aus kohlbergianischer und neo-kohlbergianischer Perspektive. Schneider Verlag Hohengehren, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Plöger, Wilfried, et al. “Development of Trainee Teachers’ Analytical Competence in Their Induction Phase – A Longitudinal Study Comparing Science and Non-Science Teachers.” Teaching and Teacher Education, vol. 85, 2019, pp. 215–25, doi:https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.018.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning: Development and Validation of a Measure.” Human Resource Development Quarterly, vol. 30, no. 4, 2019, pp. 495–535.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.” Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, edited by Carina Caruso and Jan Woppowa, Universität Paderborn, 2019, pp. 37–51, doi:10.17619/UNIPB/1-603 .
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Teuber, Ziwen, et al. “Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext.” Prävention und Gesundheitsförderung, vol. 15, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 269–74, doi:10.1007/s11553-019-00752-1.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Schröder, Jan, et al. “Assessing Student Teachers‘ Skills to Plan Physics Lessons.” E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, edited by Olivia Levrini and Giulia Tasquier, vol. 13, 2019, pp. 1477–85.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=33

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed