Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8874 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18968
Büker, P. (2019). Partizipation von Kindergarten- und Grundschulkindern an Übergangsgestaltung, Übergangsforschung und am Transfer in optimierte Praxis: Erfahrungen aus der Kinderbefragungsstudie „buddY“. In C. Donie & u. a. (Eds.), Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18969
Büker, P., & Höke, Julia. (2019). Children’s voices as a bridge between educators in kindergarten and teachers in primary school: Potential of children’s perspectives to support professional development. In S. Dockett, J. Einarsdottir, & B. Perry (Eds.), Listening to children’s advice about starting school and school age care. EECERA Book Series: Towards an Ethical Praxis in Early Childhood: From Research into Practice (pp. 116–132). London, New York: Routledge.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19044
Büker, P., Müller, U. B., Seifert, A., Arndt, P., Carle, U., Graf, U., … Wehner, F. (2019). Perspektiven des Transfers von Forschungsbefunden im Übergang Kindergarten-Grundschule. In C. Donie & u. a. (Eds.), Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung (pp. 332–357). Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19053
Eke, N. O., & Strotmann, A. (Eds.). (2019). Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen. Paderborn: Schöningh.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19054
Eke, N. O., & Elit, S. (Eds.). (2019). Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen. Berlin/Boston: de Gruyter.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke, N. O., & Hohlweck, P. (Eds.). (2019). Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Leiden: Fink/Brill.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19154
Eke, N. O. (2019). Die Explosion der Bilder im Kopf oder: „Les beaux livres sont écrits dans une sorte de langue étrangère.“. In Werner Fritsch: Faust Sonnengesang II und III. Materialien (pp. 25–42). Berlin: filmedition suhrkamp (DVD).
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19157
Eke, N. O. (2019). „Es ist nur eine Probe.“ George Taboris ‚musikalisches Opfer‘ „Die Goldberg-Variationen“. In N. O. Eke & A. Strotmann (Eds.), Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen (pp. 261–278). Paderborn: Schöningh.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19158
Eke, N. O., & Strotmann, A. (2019). Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen biblischer Texte. In N. O. Eke & A. Strotmann (Eds.), Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen (pp. 1–8). Paderborn: Schöningh.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19159
Eke, N. O., & Elit, S. (2019). Literarische Institutionen. In N. O. Eke & S. Elit (Eds.), Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen (pp. 3–17). Berlin/Boston: de Gruyter.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19160
Eke, N. O. (2019). Historischer Abriss: Aufklärung bis Gegenwart. In N. O. Eke & S. Elit (Eds.), Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen (pp. 60–107). Berlin/Boston: de Gruyter.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19162
Eke, N. O. (2019). Zersetzung(en) dramatischer Ordnung: Marlene Streeruwitz und Rainald Goetz. In N. O. Eke & P. Hohlweck (Eds.), Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung (pp. 205–222). Leiden: Fink/Brill.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19163
Eke, N. O., & Hohlweck, P. (2019). Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. In N. O. Eke & P. Hohlweck (Eds.), Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung (pp. 9–14). Leiden: Fink/Brill.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18023
Graf-Schlattmann, M., Meister, D. M., Oevel, G., & Wilde, M. (2019). Success Factors for the Consolidation and Anchoring of Digitalisation Projects. In Hochschulforum Digitalisierung (Ed.), Strategies Beyond Borders – Transforming Higher Education in a Digital Age. Book of Abstracts (pp. 12–14). Berlin.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18034
Graf-Schlattmann, M., Meister, D. M., Oevel, G., & Wilde, M. (2019). Digitalisierungsstrategien auf dem Prüfstand – eine empirische Untersuchung auf Basis der Grounded-Theory-Methodologie an deutschen Hochschulen. In J. Hafer, M. Mauch, & M. Schumann (Eds.), Teilhabe in der digitalen Bildungswelt (pp. 14–26). Münster: New York: Waxmann S.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Rumlich, D. (2019). Inwiefern verbessert bilingualer Sachfachunterricht die Englischkompetenzen von Schülerinnen und Schülern? In S. Doff, T. Giesler, & M. Tödter (Eds.), Die große Frage (pp. 169–189). Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Juchem-Grundmann, C., Matz, F., & Rumlich, D. (2019). Freies Format 9: Nachwuchscafé. In C. Falkenhagen, H. Funk, M. Reinfried, & L. Volkmann (Eds.), Sprachen lernen integriert: global, regional, lokal. Dokumentation zum 27. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017 (pp. 449–452). Baltmannsweiler, Germany: Schneider Hohengehren.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Diehr, B., Becker, A., Breul, C., Frisch, S., Kastens, C., & Rumlich, D. (2019). Kohärenz im Englischstudium für die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept des Wuppertaler Projekts EULE. In K. Hellmann, J. Kreutz, M. Schwichow, & K. Zaki (Eds.), Kohärenz in der Lehrerbildung (pp. 199–213). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat
 

2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 8312 | OA
Bäumer, F. S., & Geierhos, M. (2019). Requirements Engineering in OTF-Computing. In encyclopedia.pub. Basel, Switzerland: MDPI.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4798
Harteis, C. (2019). Supporting learning at work in an era of digitalization of work. In A. Bahl & A. Dietzen (Eds.), Work-based learning as a pathway to competence-based education (pp. 85–97). Opladen: Barbara Budrich.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed