Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Hassani, S., et al. “Fostering Students’ Peer Relationships through the Classroom-Based Intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13.” International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education., vol. 53, no. 8, Informa UK Limited, 2023, pp. 1339–54, doi:10.1080/03004279.2023.2267584.
LibreCat
| DOI
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
Rumlich, Dominik. Deskriptive Statistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
Rumlich, Dominik. Inferenzstatistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48440 |
Brachtendorf, Charlotte, et al. “Materialitäten virtueller Mode: das Fallbeispiel The Fabricant.” Jahrbuch Netzwerk Mode Textil, vol. 2022, 2023, pp. 95–103, doi:https://doi.org/10.53193/221421485G.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48728 |
Brachtendorf, Charlotte. Auf Tuchfühlung Mit Dem Tod. 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62231
State, Laura, and Miriam Fahimi. “Careful Explanations: A Feminist Perspective on XAI.” Proceedings of the 2nd European Workshop on Algorithmic Fairness, CEUR Workshop Proceedings, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46524
Wotschel, Philipp, et al. “Als Lehrkraft Gut Beraten? Entwicklung Und Erprobung Eines Handlungsnahen Prüfungsformates Zur Erfassung von Beratungskompetenz von Lehramtsstudierenden.” Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Sowie Der Kommission Für Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB), 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47071
Wotschel, Philipp, et al. “Counselling Competence of Student Teachers – Development of an Action-Oriented Assessment Format. .” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47067
Janzen, Thomas, et al. “Assessing Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Performance in Role-Play-Based Simulations.” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
Vogelsang, Christoph, et al. “Acceptance of Simulation-Based Assessment Formats in Teacher Education. .” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45919
Vogelsang, Christoph, et al. “Wie Entwickeln Sich Medienbezogene Einstellungen, Selbsteingeschätzte Medienkompetenzen Und Motivationale Orientierungen Angehender Lehrkräfte?” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 22–50, doi:10.21240/mpaed/00/2023.03.29.x.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46522
Vogelsang, Christoph, et al. “„Die Prüfungen Werden Mich Sicherlich Nicht Zu Einer Besseren Lehrkraft Machen.“ Wie Beurteilen Studierende Prüfungen Und Feedback Im Lehramtsstudium?” Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Sowie Der Kommission Für Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB), 2023.
LibreCat
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 46260
Meier, Jana, et al., editors. Der Zyklus von Planung Und Reflexion. Zusammenhänge Zwischen Der Generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit Und Der Reflexionskompetenz Angehender Lehrkräfte. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46261
Meier, Jana, et al. Welche Rolle Spielt Eine Reflexive Haltung Für Eine Qualitätsvolle Unterrichtsreflexion? – Zusammenhänge Zwischen Einer Quasi-Experimentellen Einstellung Und Der Reflexionsperformanz von Lehramtsstudierenden [Einzelbeitrag]. . 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45672 |
Meier, Jana, et al. “Rollenspielbasierte Simulationen als Übungs- und Prüfungsformate im Lehramtsstudium. Eine explorative Studie zu Erfahrungen und Einschätzungen aus Studierendensicht.” die hochschullehre, vol. 9, wbv, 2023, doi:10.3278/HSL2307W.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43460
Strauß, Sara. “‘Intersectionality and Fourth-Wave Feminism in Bernardine Evaristo’s Girl, Woman, Other.’” Women: A Cultural Review, vol. 34, no. 1, 2023, pp. 14–32, doi:10.1080/09574042.2023.2184613.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
Gerick, J., et al. Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60749
Lucas, C. W., et al., editors. A Systematic Approach to Neurocognitive Assessment for Better Detection and Prevention of Deficits in Surgically Treated Brain Tumours. 101858, 2023, doi:https://doi.org/10.1016/j.bas.2023.101858 .
LibreCat
| DOI
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60752
Tampier, C., et al., editors. Intraoperative Monitoring of Visuospatial and Linguistic Skills: Scenario Description for a More Standardised Practice. 101933, 2023, doi:https://doi.org/10.1016/j.bas.2023.101933 .
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, et al. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. 26, no. 9, 2023, pp. 1080–96, doi:10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat
| DOI