Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Hassani, S., K. Jakob, S. Schwab, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Fostering Students’ Peer Relationships through the Classroom-Based Intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13.” International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. 53, no. 8 (2023): 1339–54. https://doi.org/10.1080/03004279.2023.2267584.
LibreCat
| DOI
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
Rumlich, Dominik. Deskriptive Statistik. DGFF-Kolleg. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
Rumlich, Dominik. Inferenzstatistik. DGFF-Kolleg. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48440 |
Brachtendorf, Charlotte, Helga Behrmann, and Judith Brachem. “Materialitäten virtueller Mode: das Fallbeispiel The Fabricant.” Jahrbuch Netzwerk Mode Textil 2022 (2023): 95–103. https://doi.org/10.53193/221421485G.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48728 |
Brachtendorf, Charlotte. Auf Tuchfühlung Mit Dem Tod., 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62231
State, Laura, and Miriam Fahimi. “Careful Explanations: A Feminist Perspective on XAI.” In Proceedings of the 2nd European Workshop on Algorithmic Fairness. Winterthur, Switzerland: CEUR Workshop Proceedings, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46524
Wotschel, Philipp, Christoph Vogelsang, Thomas Janzen, and Jana Meier. “Als Lehrkraft Gut Beraten? Entwicklung Und Erprobung Eines Handlungsnahen Prüfungsformates Zur Erfassung von Beratungskompetenz von Lehramtsstudierenden.” In Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Sowie Der Kommission Für Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB), 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47071
Wotschel, Philipp, Christoph Vogelsang, Jana Meier, and Thomas Janzen. “Counselling Competence of Student Teachers – Development of an Action-Oriented Assessment Format. .” In EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47067
Janzen, Thomas, Philipp Wotschel, Jana Meier, and Christoph Vogelsang. “Assessing Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Performance in Role-Play-Based Simulations.” In EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
Vogelsang, Christoph, Jana Meier, Thomas Janzen, and Philipp Wotschel. “Acceptance of Simulation-Based Assessment Formats in Teacher Education. .” In EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45919
Vogelsang, Christoph, Carina Caruso, Andreas Seifert, and Franziska Schwabl. “Wie Entwickeln Sich Medienbezogene Einstellungen, Selbsteingeschätzte Medienkompetenzen Und Motivationale Orientierungen Angehender Lehrkräfte?” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 2023, 22–50. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2023.03.29.x.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46522
Vogelsang, Christoph, Thomas Janzen, Jana Meier, and Philipp Wotschel. “„Die Prüfungen Werden Mich Sicherlich Nicht Zu Einer Besseren Lehrkraft Machen.“ Wie Beurteilen Studierende Prüfungen Und Feedback Im Lehramtsstudium?” In Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Sowie Der Kommission Für Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB), 2023.
LibreCat
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 46260
Meier, Jana, Simon Küth, Daniel Scholl , Christoph Vogelsang, and Christina Watson, eds. Der Zyklus von Planung Und Reflexion. Zusammenhänge Zwischen Der Generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit Und Der Reflexionskompetenz Angehender Lehrkräfte. Tagungsband “Reflexion in Der Lehrkräftebildung – Empirisch, Phasenübergreifend, Interdisziplinär,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46261
Meier, Jana, Christoph Vogelsang, Simon Küth, Daniel Scholl , Christina Watson, and Andreas Seifert. “Welche Rolle Spielt Eine Reflexive Haltung Für Eine Qualitätsvolle Unterrichtsreflexion? – Zusammenhänge Zwischen Einer Quasi-Experimentellen Einstellung Und Der Reflexionsperformanz von Lehramtsstudierenden [Einzelbeitrag]. ,” 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45672 |
Meier, Jana, Thomas Janzen, Philipp Wotschel, and Christoph Vogelsang. “Rollenspielbasierte Simulationen als Übungs- und Prüfungsformate im Lehramtsstudium. Eine explorative Studie zu Erfahrungen und Einschätzungen aus Studierendensicht.” die hochschullehre 9 (2023). https://doi.org/10.3278/HSL2307W.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43460
Strauß, Sara. “‘Intersectionality and Fourth-Wave Feminism in Bernardine Evaristo’s Girl, Woman, Other.’” Women: A Cultural Review 34, no. 1 (2023): 14–32. https://doi.org/10.1080/09574042.2023.2184613.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
Gerick, J., Birgit Eickelmann, B. Panten, A. Rothärmel, M. Rau, and T. Gottschalk. Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60749
Lucas, C.W, K Rodrian, S Kochs, M Schultze-Rhonhof, C Schroeter, M Becker, C Nettekoven, et al., eds. A Systematic Approach to Neurocognitive Assessment for Better Detection and Prevention of Deficits in Surgically Treated Brain Tumours. Vol. 3. Brain and Spine, 2023. https://doi.org/10.1016/j.bas.2023.101858 .
LibreCat
| DOI
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60752
Tampier, C, P Keil, M Becker, Kristina Jonas, R Goldbrunner, and C.W Lucas, eds. Intraoperative Monitoring of Visuospatial and Linguistic Skills: Scenario Description for a More Standardised Practice. Vol. 3. Brain and Spine, 2023. https://doi.org/10.1016/j.bas.2023.101933 .
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 26, no. 9 (2023): 1080–96. https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat
| DOI